Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Kaaskopje

Kaaskopje

29-11-2009 om 12:28

Linksys router

Wij zijn afgelopen maandag getroffen door bliksemschade. Modem naar de knoppen, router dood en computer stuk (moederbord). Verder is er gelukkig niets stuk, maar we hebben ook gehoord dat er tv's e.d. gesneuveld zijn. We hebben van de winkel een nieuwe router gekregen. Echt heel sympathiek. De router werkt, maar onbeveiligd en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Het heeft man nogal moeite gekost om iemand aan de lijn te krijgen bij Linksys en had toen nog geen antwoord. Hij heeft geen zin om de zoveelste helpdesk te bellen. Mijn vraag: kent iemand de Linksysrouters en weet je dan ook hoe je hem in de beveiligde status kun zetten?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

30-11-2009 om 00:17

Pelle

Wij zitten bij UPC en ik heb daar net de virusbeveiliging van genomen, maar ik ben met 1 computer begonnen. De beveiliging van Ziggo heeft een goede naam, ik neem eigenlijk aan dat die van UPC gelijkwaardig is. Dus jij zegt dat je met zo'n beveiliging de melding 'onbeveiligd' kunt negeren? Het zou dan volstaan om het beveiligingsabonnement uit te breiden naar 'multi'.
Mijn dochters waren thuis met het onweer en hadden inderdaad de computer aanstaan. Ze werden er door overvallen volgens mij. Toen Roefel bij de winkel kwam met de computer bleek de halve stad hem al te zijn voorgeweest. En dan heb je het nog maar over 1 winkel. Het is dus heftig geweest. Ik heb dit ook nog nooit eerder meegemaakt.
Ik vind veel fora niet zo prettig lezen, vandaar dat ik dit soort vragen hier stel

Pollewop

Pollewop

30-11-2009 om 12:50

Wij hebben een linksys

Het beste is om je pc rechtstreeks aan te sluiten op de router(heb ik niet gedaan). Dan tik je in het adresveld van je internetbrowser het ipadres van de linksys in(192.168.1.1.) Dan krijg je een beginschermpje waarin je wachtwoord en gebruikersnaam moet invullen, standaard is dat bij beide admin. Dan klik je op tabblad Wireless. Dan zit je in basic wireless settings; security mode staat bij ons op WEP. Default transmit key staat op 1. WEP encryption staat op 64bits 10 hex digits. Vervolgens voor je een passphrase in, die wordt omgezet in cijfers en letters voor alle vier de uitgangen. Je moet alleen de 1ste onthouden omdat je die als standaard uitgang hebt genomen. Dan klik je op save en koppel je jezelf weer los. Ga op zoek naar je netwerk (dit is de router naam als je niet je naam hebt verandert) Als het goed is staat er nu bij dat het een beveiligd netwerk is. Probeer verbinding te maken en voer de code in die bij poort nummer 1 stond. En als het goed is zit je nu beveiligd op het internet.
Succes ermee.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-12-2009 om 00:35

Beiden bedankt

voor jullie reacties. Pollewop, we gaan jouw advies uitproberen en als het gelukt is hoor je het van me

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.