Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Isabella

Isabella

23-06-2012 om 20:10

Maakt facebook inderdaad eenzamer?

Kom bij mezelf tot de conclusie dat Facebook een vervelende bijwerking op mij heeft. En dat komt eindelijk alleen maar doordat ik nu zie dat vrienden /vriendinnen met elkaar leuke dingen gedaan hebben, dit laten weten met leuke pics en ik me vervolgens afvraag waarom ze mij daar niet ook voor gevraagd hebben.. En daar hou ik een gevoel van uitsluiting aan over. Terwijl ik zonder Facebook niet geweten zou hebben dat er allerlei 'leuks' gedaan werd en me prima tevreden had gevoeld met het avondje op de bank dat ik achter de rug had..

Zijn er meer mensen die dit zo voelen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

23-06-2012 om 23:40

Uh nee

Ik vraag me nooit af waarom ik niet gevraagd word voor dingen. Als ik dingen met anderen wil doen, dan organiseer ik wel wat.

Dus niet facebook is het probleem volgens mij, maar blijkbaar heb je zin om meer te ondernemen? Gewoon iets regelen. En je kunt ook een berichtje zetten in de trant van "dat ziet er leuk uit, ik wil de volgende keer wel mee!".

En..met ene korrel zout nemen

Ik heb ook een aantal van die kennissen/vrienden op Facebook waarvan het lijkt of ze iedere dag een sprankelend, interessant sociaal leven hebben. De uitetentjes, terras bezoeken en concert bezoeken vliegen over het scherm. Valt in de praktijk wel mee hoor. Als je zelf een wat rustiger weekje hebt lijkt dat extra op te vallen. Ik heb wel eens gevraagd:"en..hoe was het concert?"kreeg ik als antwoord:"O, ben niet geweest, was uitverkocht." Of:"Nog lekker op het terras gezeten?" Antwoord:"Nee, ze belde af, haar kind was ziek."
Veel mensen kleuren hun leventje wat rozer....
En wat dc zegt klopt wel, waarschijnlijk zou je zelf een iets gevulder leven willen hebben misschien? Gewoon zelf regelen en mensen vragen of toch lekker een avondje op de bank hangen, ook lekker toch?
O, en als je op de bank hangt moet je het wel goed brengen natuurlijk. "Heerlijk met een wijntje, tapas en goed boek op de loungebank" klinkt vèèl interessanter...
Kortom, neem de sociale media met een korrel zout.

Ely

Ely

24-06-2012 om 13:00

Deels snap ik je

Dat van die uitsluiting weet ik niet zo goed maar toen ik net op fb zat zat ik ook met verbazing te neuzen door iedereens flashy lives. Tot ik beter ging kijken naar tijdslijnen enzo. Bleek dat per persoon het allemaal niet zo spannend was hahaha.
Maar ook idd dat sommige mensen alles wel erg fantastisch willen maken. Ik ken echt een stel die melden alles, sportschool, lunch, verzin het maar. En alles met zo'n foto met brede glimlach. Nou ik vind het knap en fijn voor zo maar ik ben juist blij dat ik niet in de schijnwerpers leef en niemand hoeft te weten dat ik vandaag een dreutel dag heb en zo ga stofzuigen . Krijg bij hun de indruk dat het altijd maar flashy moet zijn, elk drankje een parapluutje zeg maar.
Maar fb heeft mij er tegelijkertijd wel van bewust gemaakt dat ik wel weer zin heb om weer eens naar een concert te gaan en dat dus voor mezelf moet gaan regelen. Ik was na een pittige tijd een soort 'vergeten' dat ik daar eigenlijk erg gelukkig van kan worden. Suf he

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Moontje

Moontje

25-06-2012 om 10:32

Ja herken ik

Klopt hoor, bij een vriendin viel het me op dat ze altijd op de foto stonden met "Karel en Janneke" (verzonnen namen) en ik wist wel dat Karel en Janneke goede vrienden waren, maar als wij met mijn vriendin en haar man wilden afspreken hadden ze het altijd druk,druk,druk (meestal met werk gaven ze zo aan, of familie bezoekjes) geeft niets en zo rommelden we wat jaren door. Tot er facebook kwam en ik zag dat ze heel veel met Karel en Janneke op stap waren. Nog steeds niets aan de hand (want nu ik het zo lees, denk ik dat het heel belachelijk kan klinken) maar ik kreeg wel het gevoel dat wij enorm op een laag pitje gezet waren. Ookal vroeg ik ze vaak voor een etentje, gewoon even langskomen of een kopje koffie. (vroeger dacht ik dat ze niet konden omdat ze druk waren, maar daarna begon het me toch wel te dagen dat ze misschien gewoon geen zin meer hadden in ons) Nou ja, uiteindelijk is het wel een keer ter sprake gekomen en heb ik ze maar gewoon gevraagd, of ze er misschien helemaal geen zin meer in hadden (in onze komst, of wanneer wij ze bij ons vroegen). Nee, nee, dat was niet zo, maar toch een jaar daarna is alles compleet verwaterd. Dat heeft facebook denk ik wel versneld. Je ziet meer van elkaar.
Maar goed, over het algemeen heeft het juist wel hele leuke dingen. Ik heb natuurlijk veel meer vrienden dan dat ene stel, en vaak kan je leuk meeleven met die fotootjes en gebeurtenisjes. Zelf iets ondernemen of mensen uitnodigen is natuurlijk altijd een goed idee en daarbij kan facebook je soms op goede ideeeen brengen, van een goede film of voorstelling waar iemand onlangs is geweest, of een leuk terras of goed restaurantje.

Teveel tijd

Als je teveel tijd hebt om op fb rond te hangen, kun je er wel naar van worden. Zeker als je van jezelf al gevoelig bent.
Nu vind ik het gewoon gezellig om wat sociale input te hebben ondat ik tijdelijk nogal geisoleerd woon. Maar ik hoop dat ik over een poosje weer veel minder tijd heb om ernaar te kijken. Omdat ik mijn vrienden weer in het echie zie!

Ps ik heb ook wel eens via een post van een bevriend stel vernomen dat die met andere vrienden naar een huisje gingen, terwijl ik vlak ervoor had geopperd om met zijn allen te gaan. Maar ja.. So be it

Ja, ik herken t. Maar ik plaats t als een wat kinderachtige jaloezie van mezelf, overblijfsel ofzo vanuit m'n puberteit . Zou t allang voorbij moeten zijn maar ja , soms ben je minder goed van inborst dan je zou willen

krin

krin

05-07-2012 om 21:56

Zilli

*like*

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.