Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Maakt time capsule mac ook back-up van mail?

Na een uur neuzen op mac-forums en alleen maar meer vragen, stel ik mijn vraag toch hier. In de hoop op een antwoord dat ik gewoon snap )

Ik overweeg een time capsule te kopen voor automatische back-ups van mijn apple-apparaten. Die maakt dus automatisch back ups van je bestanden. Nou staat er nergens expliciet dat dit ook voor mailbestanden geldt. Heeft iemand hier zo'n capsule en maakt ie iedereen ook een kopie van je mail?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hombre

Hombre

06-02-2012 om 11:39

Gerommel

Rommel toch niet met lokale opslag van mail. Gebruik een IMAP server of iets als Gmail. Dan staat je mail altijd veilig op de server en wordt ook gebackupped. De kans dat er dan iets misgaat is vele malen kleiner dan bij jou thuis op de PC of op de 'time capsule'...

Is dat begrijpelijk genoeg?

http://www.jeroen.com/woordenboek/imap

Serra

Serra

06-02-2012 om 11:47 Topicstarter

Yep, maar...

Yep, dat is duidelijk.
Maar geen antwoord op mijn vraag... Weet iemand op je met Time Capsule ook een back-up van Mail kunt maken?

rosa

rosa

06-02-2012 om 12:59

Lijkt me wel?

Ik heb geen Apple, maar mail staat toch ook gewoon in een bestand? Voor Outlook in een pst bestand, en dat wordt hier automatisch meegebackupt - ik neem aan dat je bij die Time capsule aan kunt geven welke schijven of directories je gebackupt wil hebben.

Jennifer

Jennifer

06-02-2012 om 14:49

volgens mijn man, werkzaam in de IT en eigenaar van 12 apple devices, wordt met time machine ALLES gebackuped (wat een woord!), dus ook je mail, als je werkt met locale mail. Je kunt wel eventueel aangeven wat je niet gebackuped wil hebben, maar als je dat niet doet wordt alles meegepakt.

Ben het overigens wel eens met hombre over dat gmail, hebben wij ook en is erg makkelijk.

Serra

Serra

06-02-2012 om 17:25 Topicstarter

Mooi

Fijn, dank voor jullie reacties!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.