Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Mail nokia 5230

Wij hebben hier in huis sinds kort een Nokia 5230, modern toestel waarop je mail kunt ontvangen.

Alleen rijden wij regelmatig net over de grens. Dan gaat de provider over naar een andere, en dan komen er ook kosten omdat er mail binnenkomt via het buitenland. Dat willen we dus niet.

Nu hebben wij al via diverse kanalen gevraagd of we dan de mail tijdelijk uit kunnen zetten. Gek genoeg weet niemand daar het juiste antwoord op. De provider adviseert om dan alle internettoegang te wissen. Maar dat is natuurlijk heel onhandig want dan moet je elke keer weer opnieuw instellen.

Een andere medewerker van diezelfde provider zegt dat we het automatisch aanpassen van de provider moeten omzetten. Dat werkt niet, want mail gaat via UMTS?

Anyway, wie van jullie heeft zo'n toestel en een oplossing hiervoor? We willen dus gewoon de keuze hebben om mail tijdelijk uit te zetten wanneer we in een grensgebied zijn.

Alvast dank voor het meedenken en jullie tips!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Klaartje

Klaartje

25-11-2010 om 15:45

Geen nokia

Hoi,

ik heb geen nokia maar een samsung, en woon aan de grens. Omdat mijn gsm soms al op de buitenlandse provider gaat als ik bij de buurvrouw kom, heb ik roaming (via instellingen) uitgezet. Kan dus alleen internet ontvaqngen via kpn, waar ik mee bel en via wifi als ik eventueel thuis ben.
groet.

Moppeke

Moppeke

25-11-2010 om 16:06 Topicstarter

Roaming kan niet worden uitgezet

Die optie kwam ook al bij een medewerker van T-mobile voorbij, maar dat gaat op dit toestel niet.

Dank voor je reactie!

Oplossing?

menu-instellingen-telefoon-netwerk-netwerkmodus-
kiezen voor GSM ipv UMTS hij schakelt dan 3G uit.

Bij geen succes eventueel je telefoon gewoon uitzetten in grensstreek.

Polly Shearman

Polly Shearman

25-11-2010 om 22:02

Euh?

ontvangen kost toch geen geld?

Moppeke

Moppeke

25-11-2010 om 22:06 Topicstarter

Polly:

jawel, mail ontvangen in het buitenland wel.
Ligt ook aan je abonnement.

Moppeke

Moppeke

25-11-2010 om 22:08 Topicstarter

Mamarijke:

Dank, dat hebben we nu gedaan. Maar kunnen we natuurlijk pas testen in de grensstreek.
Nu komt er dus gewoon nog mail op binnen.

Even voor de duidelijkheid: dus als 3G uitgeschakeld staat dan ontvang je alleen mail in NL? En staat de ontvangst via het buitenland uitgeschakeld?

Misschien?

berichten> mailbox> opties>bewerken> auo0-ophalen email> uitsluitend eigen netwerk
Dit kreeg ik toen ik de helpfunctie bekeek bij mijn telefoon. Ik heb zelf geen mailbox aan gemaakt dus ik kan niet kijken of het klopt.
Ik heb trouwens wel de 'roaming' uitgezet bij mijn telefoon. Ik weet alleen niet meer hoe....

Moppeke

Moppeke

26-11-2010 om 21:39 Topicstarter

Karin

Heb jij zelf dan ook wel de 5230?

Inge M

Inge M

27-11-2010 om 17:22

Roaming uitzetten

Hier wel een nokia, niet hetzelfde type.
Afgelopen vakantie ben ik dagen bezig geweest om de regelen dat de mail niet meer uitgelezen werd (en wel van provider werd gewisseld).
Het heet roaming, wat je uit moet zetten. Dat bestaat voor de telefoontjes (die wil je aanhouden) en voor mail (en die moet je uitzetten.
Misschien helpt dit bij het vinden.

Als 3G is uitgeschakeld mag je helemaal geen mail meer ontvangen, dus ook niet in Nederland. Als dat niet werkt, is er mogelijk wat met je toestel aan de hand.

5230

ja ik heb de 5230. Ik zal nog eens zoeken waar het ook alweer stond.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.