Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Mailtjes weg...

In voorbereiding op een reis die in het najaar gaat plaatsvinden, wilde ik wat e-mails in een apart mapje in Outlook (2019) zetten. Mapje aangemaakt met de naam van de reis, mailtjes in de algemene inbox geselecteerd en naar het nieuwe mapje gesleept.... mailtjes weg! Niet in het nieuwe mapje, niet in de algemene inbox, niet in verwijderde items. Ik heb voor de zekerheid alle andere mappen bekeken, daar ook niet te vinden. Iemand een idee waar ze gebleven kunnen zijn en hoe ik ze terug kan halen?


Is dit in de cloud of Outlook op je laptop/desktop?
Had je de nieuwe map in je 'Postvak in' gemaakt of ergens anders?
Heb je al een zoekopdracht geprobeerd? (en dan zoeken in 'alle mappen').

Dymo

Dymo

25-09-2022 om 15:08 Topicstarter

Het is Outlook op mijn desktop. Ik had een mapje aangemaakt door met de rechtermuisknop op Postvak in te klikken en dan Nieuwe map te kiezen. Een zoekopdracht heb ik geprobeerd, leverde niks op. Die mails kunnen toch niet zomaar verdwijnen?

Bijtje82

Bijtje82

25-09-2022 om 15:27

Dymo schreef op 25-09-2022 om 15:08:

Het is Outlook op mijn desktop. Ik had een mapje aangemaakt door met de rechtermuisknop op Postvak in te klikken en dan Nieuwe map te kiezen. Een zoekopdracht heb ik geprobeerd, leverde niks op. Die mails kunnen toch niet zomaar verdwijnen?

Ik heb dit ook eens aan de hand gehad dat ik mails kwijt was. Die vond ik uiteindelijk terug in her archief mapje. 

Bij mij kwam dit doordat ik op de backspace knop drukte. In outlook zit de functie dat hij dan mails archiveert. Als je toevallig net in het verkeerde veld bezig bent, kan het zomaar dat je niet in de gaten hebt dat je dit doet. Iedere keer dat je op backspace druk, verdwijnt er een mail naar het archief. 

Daar zou je dus eens kunnen checken.

Mijn collega noemt mij altijd gogo-gadget, want ik vind bijna altijd alles terug in outlook. 

Het is lastig om verder andere nuttige tips te geven als ik je mailbox niet kan zien. 

Enige dat je nog zou kunnen doen is outlook deleten items herstellen. 

Soms doet outlook trouwens ook gewoon raar en staan je mails er na opnieuw opstarten er soms ineens gewoon in. 

kun je niet zoeken op de inhoud van je mail, bv je vakantie locatie? Gewoon in Outlook, alle mappen?

Ik ben wel eens mails kwijtgeraakt door een instelling die ervoor zorgt dat je mails alleen in serie zichtbaar zijn en nooit als losse mails in een postvak. Misschien zoiets? Zie instellingen en mail.

imap instellingen kunnen maken dat je sommige nieuwe mappen niet ziet?
Gr Angela 

als ik een mailtje niet meer kan vinden dan gebruik in de zoekbalk bovenin. Geef iets op dat in die mail stond. Duitsland als het over een vakantie in duitsland ging. Er komen dan mailtjes tevoorschijn en rechtsboven staat ook waar je die mail verstopt hebt. 

Dymo schreef op 25-09-2022 om 15:08:

Het is Outlook op mijn desktop. Ik had een mapje aangemaakt door met de rechtermuisknop op Postvak in te klikken en dan Nieuwe map te kiezen. Een zoekopdracht heb ik geprobeerd, leverde niks op. Die mails kunnen toch niet zomaar verdwijnen?

Hmm... Ik vind dat Bijtje als goede suggesties heeft gedaan, en inderdaad zonder meekijken wordt het lastig. Bij de zoekopdracht, weet je zeker dat je in alle mappen hebt laten zoeken? Niet enkel in 'huidig postvak' (rechts van zoekveld).

Heb je Outlook al een keer afgesloten en weer opnieuw gestart?

Ik ga er vanuit dat het geen bedrijfsmailaccount is trouwens. Klopt dat?

Dymo

Dymo

25-09-2022 om 20:06 Topicstarter

De suggesties zijn hartstikke goed, maar het is nog niet gelukt. Ik heb niet alleen in 'huidige map' maar in alle mappen gezocht. Ook in het archief. Het is geen bedrijfsmailaccount en ik heb ook al een keer opnieuw opgestart. Die nieuw aangemaakte map kan ik gewoon zien, maar er staat niets in. Ik heb gekeken naar die terugplaatssuggesties, alleen ik zie in mijn Outlook totaal iets anders dan er wordt gesuggereerd dat ik zou moeten zien. Maar als de mails in de verwijderde items zouden zijn terecht gekomen, zou ik ze daarin moeten kunnen zien, want die map is niet geleegd. Het blijft een raadsel...

Bijtje82

Bijtje82

25-09-2022 om 20:10

Dymo schreef op 25-09-2022 om 20:06:

De suggesties zijn hartstikke goed, maar het is nog niet gelukt. Ik heb niet alleen in 'huidige map' maar in alle mappen gezocht. Ook in het archief. Het is geen bedrijfsmailaccount en ik heb ook al een keer opnieuw opgestart. Die nieuw aangemaakte map kan ik gewoon zien, maar er staat niets in. Ik heb gekeken naar die terugplaatssuggesties, alleen ik zie in mijn Outlook totaal iets anders dan er wordt gesuggereerd dat ik zou moeten zien. Maar als de mails in de verwijderde items zouden zijn terecht gekomen, zou ik ze daarin moeten kunnen zien, want die map is niet geleegd. Het blijft een raadsel...

Heb je wel de archiveer map gevonden? 

Wat rot Dymo.
Staan ze nog wel ergens in je webmail denk je? Dat je ze opnieuw kan downloaden? (zijn het veel mails?)

Dymo

Dymo

25-09-2022 om 20:16 Topicstarter

Ja, ik heb de archiveermap gevonden. En nee, ik vind ze ook niet terug in mijn webmail, vreemd genoeg. Dat was het eerste wat ik deed, ik dacht dat ik ze wel gewoon weer kon doorsturen vanuit webmail naar mezelf in Outlook. Het waren ongeveer 10 mails. Ik heb nu de organisatie gemaild of ze me in ieder geval de mail met de factuur en de bevestiging opnieuw kunnen toesturen. 

Bijtje82

Bijtje82

25-09-2022 om 20:24

https://recoverit.wondershare.com/email-tips/recover-outlook-emails.html

Hier staan een aantal suggesties die misschien nog het proberen waard zijn. Weet niet hoe goed je Engels is?  

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.