Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Miepje

Miepje

03-01-2012 om 09:32

Map voorzien van wachtwoord

Hoe kan ik een map, voorzien van documenten, voorzien van een wachtwoord zodat niemand deze map kan openen en de inhoud ervan kan zien?
Het gaat over een map in microsoft office.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Welk besturingssysteem gebruik je?

In XP: selecteer de map in de Verkenner, klik met de rechtermuisknop en kies Eigenschappen. Klik op de tab Delen en schakel het selectievakje Van deze map een persoonlijke map maken. Deze optie is alleen beschikbaar als je harde schijf is geformatteerd in NTFS-indeling.

Chris

Miepje

Miepje

04-01-2012 om 11:14

Windows 7

Wat jij schrijft ziet er bij mij helaas anders uit. Ik wil de map inderdaad niet delen, maar ook liefst voorzien van een wachtwoord. Vroegah......toen alles beter was kon dat gewoon!
Ik gebruik Windows 7

Inge M

Inge M

04-01-2012 om 12:08

Vandaar dat ik het niet kon vinden

ik heb sinds een paar dagen Windows 7.
De helpfunctie zegt het volgende:
Kan ik bestanden of mappen beveiligen met een wachtwoord?

Nee, u kunt geen wachtwoord gebruiken om bestanden en mappen te beveiligen in Windows. In sommige programma's die u onder Windows kunt uitvoeren, kunt u echter wel afzonderlijke bestanden met een wachtwoord beveiligen. Raadpleeg de Help-informatie bij het desbetreffende programma voor meer informatie.

U kunt uw bestanden en mappen in Windows op andere manieren beveiligen. U kunt uw bestanden versleutelen met EFS (Encrypting File System), handmatig opgeven wie toegang heeft tot de mappen of bestanden, of mappen en bestanden verbergen. Kies de gewenste methode op basis van de mate van beveiliging die uw mappen of bestanden nodig hebben. Versleuteling is de veiligste methode en het verbergen van mappen de minst veilige.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.