Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Marleen

Marleen

19-05-2011 om 15:15

Mapjes en inhoud op cd-rom

Ik heb meerdere cd-roms met foto's van de afgelopen jaren.
Nu wil ik EIN-DE-LIJK fotoboeken gaan maken en had bedacht even tijdelijk de foto's van de cd-rom in een map op mijn buroblad te zetten.
Maar nu; bijvoorbeeld de cd rom van 2003, daar zitten 45 mapjes in met allerlei foto's in die mapjes, mapje sinterklaas, mapje kerst enz. Nu wil ik eigenlijk alle foto's los in een nieuwe map op mijn buroblad zetten, dus even niet in die mapjes, alle foto's bijeen.
Maar goed, ik heb nu voor de map 2003, alle 45 mapjes geopend, foto's geselecteerd en gekopieerd naar de map op mijn buroblad.
Kan dit niet sneller? Ik wil gewoon even snel alle foto's zonder die losse mapjes kopieren. Wie weet hoe dat moet en of dat wel kan.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Zoekfunctie

Als je op de cd-rom zoekt naar *.* krijg je volgens mij alle bestanden te zien uit alle onderliggende mappen.
Als je dan alle zoekresultaten selecteert en kopieƫrt naar de doelmap zou het volgens mij moeten lukken.

Aanvulling

Bedenk me net nog dat als je zoekt op *.* de mappen ook gevonden worden, als je dan klakkeloos alles kopieert ga je de mappen ook nog een keer kopieren, wat natuurlijk niet nodig is.
Je moet dan of die niet selecteren in de zoekresultaten of om te beginnen zoeken op *.jpg, maar dat kan alleen als je zeker weet dat alle foto's jpeg bestanden zijn.

marleen

marleen

20-05-2011 om 22:47

Oooh ik voel me een sufferd

Wat slim Nerina, ik had zelf inderdaad al gedacht ik zoek op IMG_ want daar begint een groot deel van de foto's mee, maar niet allemaal omdat ik ook een tijd met een andere camera gefotografeerd had toen, die de foto's met alleen een nummer registreerde. Totaal niet aan gedacht dat *.jpg* hetgeen is wat in iedere naam staat... !!!
Wauw, dat scheelt heel veel knip en plakwerk!!!!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.