Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Lou

Lou

25-01-2013 om 11:52

Met 11 jaar op facebook?

Mijn dochter (11) wil een Facebook-account en ik twijfel. Volgens Facebook mag het niet tot 13 jaar (waar ze het zelf niet mee eens zijn maar dit is nog wel de regel) maar wat verder rondneuzen op internet leert dat het toch wel vrij gebruikelijk is om met 11 of 12 jaar een account te hebben. Ze heeft wel Hyves maar daar gebeurt steeds minder. De trend onder haar leeftijdsgenoten is dat ze verhuizen van Hyves naar Facebook. Toch vind ik het nog niet zo'n geweldig idee om maar gewoon een andere geboortedatum in te vullen en zo op Facebook te komen. Doen jullie dat wel, en waarom, of niet, en waarom niet?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Truus

Truus

26-01-2013 om 08:54

Tja

Ik zou het niet toestaan en wel om twee redenen.
1. Hoe langer je Facebook gebruik door je kinderen voor je uit kan schuiven hoe beter. Laat ze lekker spelen, sociale media is leuk maar ook verslavend. Waarom daar al zo vroeg mee beginnen.
2. We moeten als ouders onze kinderen voorleven en ze het goede voorbeeld geven, dat is voor mij persoonlijk een van opvoeduitgangspunten. Door haar nu op Facebook te laten zeg je ook impliciet lap die regel maar aan je laars ( dat het pas vanaf 13 jaar kan). Misschien vind je dit Een beetje flauw maar voor mij is wel een principieel punt.

Truus

Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

Prakje

Prakje

26-01-2013 om 18:45

Hier

Een beetje principieel, en een beetje meebuigen met de tijd. Voor ons is dat een Facebookaccount als ze naar de middelbare school gaan. Oudste heeft deze toen aangemaakt en doet er eigenlijk nauwelijks iets mee. Zjn vriendengroep twittert en watsappt alleen maar

Middelste wil nu ook een account, maar zal nog even moeten wachten tot hij naar de brugklas gaat. Dat is na de zomer.

stiefmiep

stiefmiep

27-01-2013 om 19:36

Hier

Een (stief)zoon van elf. Man heeft co-ouderschap dus hij is helft van de tijd hier. Wij zijn meestal wat terughoudener in dit soort dingen dan zijn moeder (een Hyves account was er zonder dat wij t wisten) maar Facebook vroeg hij toevallig eerst hier. En zijn vader zei dus nee. Toen heeft hij het gevraagd bij zijn moeder en die zei dus ja.... Enfin, om een lang verhaal kort te maken, hij heeft dus FB nu en ik moet zeggen dat ik wel een beetje moet lachen om hoe het uitpakt. Blijkt dat hij een beperkt groepje heeft waar hij mee bevriend is en twee groepen heeft van een paar vrienden (sport en school) waarmee hij chat. Verder niets..... Geen foto's, niks op zijn prikbord. En die chats gaan zo rommelig dat hij zelf ook zegt dat het nergens over gaat maar ze vinden het reuze gezellig
Wij hebben trouwens wel heel duidelijke afspraken gemaakt en daar meteen aan toegevoegd dat schending van die afspraken einde fb betekent. Vooral over privacy enzo. Elke te posten foto moet eerst gecheckt door ons bv. En natuurlijk wel duidelijk gemaakt dat dat na verloop van tijd niet meer zal hoeven maar nu wel.
Enfin, dat is onze ervaring dus....
Of onze kinderen (man en mijn) ook met 11 al mogen weet ik trouwens eerlijk gezegd niet maar dat duurt gelukkig nog ff

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Lou

Lou

28-01-2013 om 12:03

We doen het niet/twitter

Dank voor je reacties. We doen het niet. Ik vind het inderdaad een principieel puntje dat je niet mag liegen, ook niet op Facebook over je geboortedatum. Daarnaast blijkt het bij navraag nogal mee te vallen hoeveel leeftijdgenoten al op Facebook zitten. Zo veel lol zou ze daar dus nu nog niet van hebben.

Volgende vraag van dochter: mag ik Twitter? Moet ik ook weer even over nadenken. Ik twitter zelf niet dus weet er te weinig van. Iemand hier misschien een mening over meisjes van 11 op Twitter?

Ja hoor

Mijn 11 jarige heeft geen Facebook maar wel twitter. Ik zie twitter meer als sms-en. Haar account staat op slot en alleen haar volgers kunnen haar berichten lezen.
Ik twitter zelf ook en zie wat ze daar schrijft. Vind het wel grappig en soms voegt het iets toe. Zo zag ze net de nieuwe bril van een vriendin via twitter.

Lou

Lou

30-01-2013 om 10:49

Dank

Dankjewel Picasso. Ik denk dat je gelijk hebt. En ik ga zelf ook maar eens twitteren, althans een account aanmaken, dan zie ik hoe het werkt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.