Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

MoedertjeVrolijk

MoedertjeVrolijk

22-03-2012 om 06:32

Mijn zoon angsitg na het kijken van internetfilmpje

Beste ouders,

Mijn zoon (11) is maandag op een forum geweest waar ze gruwelijke beelden van dierenmishandeling op hebben geplaatst. Mijn zoon zegt vaker op het forum te zitten maar heeft hier in het verleden geen last ervaren. Er zijn daar ook leeftijdsgenootjes waarmee hij praat beweerde hij.

Ik heb eens op het forum gekeken en wat me opvalt is dat het taalgebruik behoorlijk hard is, en dat er dingen op geplaatst worden waar ik mijn vraagtekens bij zet of het wel legaal is om te plaatsen. Ik zal niet in detail treden wat ik precies gezien heb, maar verkrachtingen, kinder en dierenmishandeling en zelfs filmpjes waarin mensen vermoord worden zijn daar te zien.

Ik zit nu tevens met het volgende probleem, mijn zoon heeft sindsdien nachtmerries en hij heeft afgelopen nacht in zijn bed geplast. Ook zegt mijn zoon liever geen huiswerk meer te willen maken waarbij de computer gebruikt moet worden. Ik heb maandagavond een gesprek op school omdat ze op school ook in de gaten hebben dat er iets speelt met mijn zoon.

Ik heb gisteren contact opgenomen met de administrator van de website maar ik heb nog geen antwoord gehad op mijn mail. Ook wil ik weten of de zaken die op het forum zijn strafbaar zijn en of ik eventueel iets kan beginnen tegen de rechtzaak.

Ik heb nu eigenlijk 2 vragen.

Vraag 1: Wat moet ik doen zodat mijn zoon de beelden die hij gezien heeft vergeet en weer normaal gaat functioneren? Hij is angstig als hij moet gaan slapen, heeft nachtmerries, en hij durft niet meer achter de computer te gaan voor huiswerk of spelletjes.

Vraag 2: Wat kan ik doen tegen de website zodat een andere moeder straks niet hetzelfde krijgt als wat ik nu met mijn zoon doormaak? Mijn zoon zegt dat er nog meer kinderen van zijn leeftijd op de site zitten en dat die toegang hebben tot al het gruwelijke materiaal wat door andere mensen op de site geplaatst wordt.

Het forum waar ik het over heb is http://www.y-ch.at het schokkende materiaal kan men vinden in dit gedeelte http://y-ch.at/room/35 ik wil jullie waarschuwen dat de titels er niet om liegen en dat elk beeld wat je ziet op je netvlies gebrandt staat.

Met vriendelijke groet,

Anne vrolijk

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
kaatje66

kaatje66

22-03-2012 om 10:25

Afvragen

Je zou je ten eerste eerst een paar vragen moeten stellen:
1. hoe komt je zoon op zo'n forum. Het lijkt mij namelijk dat je niet zo makkelijk dat forum vindt. Je moet er echt gericht naar zoeken. Ik heb wat trefwoorden ingetoetst en het lukt mij niet om dit forum te vinden. Maar dat kan natuurlijk aan mij liggen.
2.Heeft hij dit thuis gekeken of op school
als het thuis is dan kun je het in de geschiedenis kijken. Als het op school is dan kun je de school aanspreken.

Ik kan me heel goed voorstellen dat hij nu angstig is. Ik denk dat mijn dochter van 14 nooit meer zal gaan slapen als ze dit heeft gezien. Ik moet ook zeggen dat ik eigenlijk niet weet wat je zou kunnen doen. Zeggen dat het niet echt is, komt ongeloofwaardig over. Je zou wel kunnen zeggen dat mensen die dit filmen of foto's hiervan maken niet goed bij hun hoofd zijn.
Je zou een filter op de pc kunenn zetten zodat hij hier niet meer op kan, dus ook niet per ongeluk, en de eerste tijd samen met hem achter de pc gaan zitten.

Ik wens je echt heel veel succes

groetjes Kaatje(66)

mirreke

mirreke

22-03-2012 om 11:51

Ouderinstellingen

Je kunt bij Windows 7 vrij eenvoudig parental settings (ouderinstellingen) aangeven. Je maakt dan een account speciaal voor je kind, en voor dat account kun je aangeven naar welke zoekwoorden je kind bv. niet mag zoeken op het internet. Je kunt tijden instellen wanneer hij op het internet mag, en aangeven welke programma's hij dan mag gebruiken.
Enne, die website, dat is ondoenlijk. Het is vziw ook niet verboden. Het is jouw verantwoordelijkheid (en die van de school) om ervoor te zorgen dat je kind niet op kindonvriendelijke sites komt. De school kan er op aangesproken worden.

Mari

Mari

22-03-2012 om 21:14

Mirreke

Waar zitten die parental settings dan onder? Ik wil dat namelijk wel doen.

Tinus_p

Tinus_p

24-03-2012 om 10:58

Tsja

"Vraag 2: Wat kan ik doen tegen de website zodat een andere moeder straks niet hetzelfde krijgt als wat ik nu met mijn zoon doormaak? Mijn zoon zegt dat er nog meer kinderen van zijn leeftijd op de site zitten en dat die toegang hebben tot al het gruwelijke materiaal wat door andere mensen op de site geplaatst wordt."
Wat verwacht je zelf? Internet zit vol met dit soort ongein, het één wat makkelijker vindbaar dan het ander. Hoe is je zoon hier zelf terechtgekomen?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.