Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

May

May

12-03-2013 om 10:24

Minecraft

Hier een zoon die veel te veel minecraft wil spelen en voortdurend bezig is met vijanden dood maken en spullen stelen, zo onschuldig vind ik het allemaal niet

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

May, instellingen

May, je kunt Minecraft toch zo instellen dat dit soort dingen niet aan de orde is? Ik ken het spel niet uit en te na, maar mijn kinderen spelen vnl. de versie "creative". Hardcore wil ik niet hebben, en survival hebben ze wel eens geprobeerd. Heb ze idd wel eens enthousiast bezig gezien vijanden om te leggen. Daar heb ik een grens getrokken: potje vechten om je huis te behouden (of je schapen te redden, whatever), oké, maar binnen de perken. En vechten-om-het-vechten mag niet.
Tis wat arbitrair, ik geef het toe, maar ik probeer een verschil aan te brengen tussen zinvol en zinloos geweld In elk geval: bij "creative"speelt dit allemaal niet.

N.V.T.

N.V.T.

10-03-2014 om 13:07

Minecraft gevaarlijk

Minecraft is de grooste noob spel wat er is en er zitten meerdere hackers achter!!

Niet kopen!!!

Angela67

Angela67

10-03-2014 om 13:17

Interessant N.V.T.

kun je links geven naar artikelen of onderbouwing hiervan? En wat wordt er dan precies gehacked / wordt er malware geïnstalleerd e.d.? Ik ben benieuwd naar je info want er wordt veel geminecraft én we controleren onze pc's erg goed (en alleen diverse download-sites met mods geven alerts, dus dan weet je dat je daar niet moet zijn).
gr Angela

Sanne

Sanne

10-03-2014 om 16:34

noob?

Wat is een noob?

Mijn zoon Minecraft erg veel maar er wordt in dat spel helemaal nooit geschoten/gevochten? Hij bouwt allerlei gebouwen, stations, sporen, torens en weet ik het. Hij bekijkt filmpjes op YouTube waar een, volgens mij (bijna) volwassene met irritante eentonige stem uitlegt hoe je een 'sorteerder' kunt maken. Of kluizen die elk met een verschillende toegangscode te openen zijn.
Hij heeft ook een server inmiddels die hij beheert en waar zijn vrienden op kunnen komen. Zij kunnen dan helpen of in een eigen deel van de 'wereld' hun gebouwen maken. Waarbij mijn zoon ze dan weer helpt…

Kennelijk zijn er meerdere spelmogelijkheden?

Ilva

Ilva

10-03-2014 om 17:44

hier ook geen problemen

Mijn kinderen maken ook de mooiste bouwwerken, ontmoeten vrienden op servers. Gaat allemaal heel leuk en gezellig. Niets stelen en doden.

Jasmijn

Jasmijn

10-03-2014 om 17:47

Noob

Ik denk dat N.V.T. een tiener is, mijn zoon gebruikt het woord noob namelijk ook regelmatig. Is eigenlijk een ander woord voor sukkel. Je kan dus een noob zijn, (dan ben je een sukkel/sufferd) en een noob spel is van dezelfde orde, stom dus.
Mijn zoon speelde dit vroeger ook veel, leuk spel hoor, maar zoals Anneque al schrijft, gewoon in de Creative mode spelen.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

10-03-2014 om 18:45

Hier

wordt er ook veel geminecraft door dochter. Wij hebben nooit beperkte beeldschermtijden gehad, maar minecraft beperken we wel. Onze ervaring is dat dochter na een paar uur dat spel spelen " vierkante ogen" heeft en dat haar concentratie ook beduidend minder is. Voor ons gevoel is het ook best verslavend, dus houden we dit wel in de gaten.

Dochter bouwt trouwens alleen maar, vechtspellen staan we hier niet toe

Sandraatje

Sandraatje

10-04-2014 om 22:40

Anneque

Ik geloof niet dat je minecraft zo kunt instellen dat je andere spelers niet kan vermoorden edg. Mijn zoon is ook ren fanatieke minecrafter en mijn jongste dochter wil het ook nog wel eens proberen. Ze hebben mij wel eens uitgelegd hoe het spel werkt. En volgens mij heb je wel gelijk wat betreft "creative". Hier zou je niet dood kunnen gaan of zo.. Maar het spel valt (volgens mij) best mee hoor. Ik heb in elk geval liever dat ze dit spelen dan allerlei schietspellen. Bedenk wel dat als kinderen met andere spelers willen spelen ze dan op een server moeten. (Volgens mijn zoon dan he). Hij zei inderdaad wel eens dat je op die servers verschillende modussen hebt of zo. Zoals "survival" en pvp. Bij pvp zouden ze dan tegen andere spelers moeten vechten. Maar bij survival meestal niet. Op de server waar hij op speelt heb je in elk geval een survival optie waarbij het vermoorden van anderen niet aan de orde is. Ook zou er door speciale moderators op de chat worden gelet. Deze server heet "torchcraft" en is nederlands.kinderen konden er ook minigames spelen (die volkomen onschuldig zijn als je et mij vraagt). Misschien eens proberen? En voor degene die liever niet hebben dat ze elkaar vermoorden op het spel, je kan zeggen dat ze gewoon survival moeten spelen. Wat ik wel zou controleren is of je kid zijn/haar achternaam niet in de minecraft naam heeft verwerkt. Anders kijken of e die misschien kan veranderen? Hoop dat iemand hier wat aan heeft

Sandraatje

Sandraatje

10-04-2014 om 22:42

Dat "hardcore" was volgens mij niet meer dan een moeilijkere versie van survival. Je hebt dan minder levens of zo

Thursday Next

Thursday Next

10-04-2014 om 23:18

survival en creative

Bij creative mode in minecraft speel je in een wereld waar je de beschikking hebt over alle blokken en spullen om mee te bouwen. Hierin kan je ook vliegen. Uitermate geschikt om mooie bouwwerken te maken.
Bij survival moet je zelf voor je spullen moet zorgen, door hout en steen te hakken, graan te planten, etc. Survival kan je op verschillende niveaus spelen. Bij "peacefull" zijn er geen monsters, bij "hardcore" juist veel. En er zit wat tussenin.
Alleen op een server kan je met of tegen andere personen spelen, en ja dan kan je ook vechten. Mar bij minecraft is het bouwen of het vechen tegen de monsters meestal het belangrijkste.
Vechten gaat ook niet met geavanceerde wapens maar met zwaard of pijl en boog. En als je doodgaat dan kom je gewoon weer tot leven, onbeperkt aantal levens. Het kan alleen zijn dat je de spullen die je bij je had kwijt bent, die liggen op de plaats waar je bent gestorven.

Sandraatje

Sandraatje

11-04-2014 om 10:18

Over hardcore

Mijn zoon lacht me net helemaal uit omdat ik vroeg wat "hardcore" nou precies was. (Hij vindt me nogal dom kennelijk) en hij zegt het volgende: je hebt verschillende "modes". Bij de eerste "peacefull" heb je geen monsters. Bij "easy" heb je wel monsters maar niet zo veel. Bij "normal" heb je een aantal wat hij normaal noemt. En bij "hard" heel veel monsters. Je hebt daarnaast ook nog de mode "hardcore" je hebt dan maar één leven en kan je de monsters niet uitzetten. Zodat het spel moeilijker wordt.
Aha, zo zit het dus.

verschil pc en ipad

Hebben jullie het over Minecraft op de PC of op de Ipad? Daar zit volgens mij wel verschil in namelijk. Mijn zoons spelen het veel op de Ipad en dan gaan ze 'joinen' met vrienden dit vinden ze heel leuk. Op de PC bezoeken ze servers die anderen (vreemden) hebben gemaakt. Zo zijn de Disney pretparken en de Efteling heel mooi nagemaakt. Maar hier moet je wel opletten. Laatst op de Efteling MC zaten rare figuren seks praatjes te houden. Kinderlokkers die rare praatjes met kinderen wilden aanknopen. Ik heb 'm maar gelijk uitgezet.

Gaan jullie kinderen op servers van vreemden en komen jullie dat ook tegen?

Dalarna

Dalarna

11-04-2014 om 14:43

minecraft

Mijn jongste speelt het op de x-box, hij schijnt hele populaire minigames te maken en onbekenden komen dat bezoeken, verder geef ik toe dat ik voor het eerst ben afgeweken van mijn principe 'blijf je kinderen voor en zorg dat je weet wat ze doen' maar hiervoor heb ik mijn oudste in gezet die als tussenpersoon fungeert en het in de gaten houdt.

Sandraatje

Sandraatje

11-04-2014 om 15:25

Ipad en pc

Ik heb het over de pc. En ik denk de meeste anderen ook. Alhoewel de ipad versie ook vaak gespeeld wordt bij ons thuis

Sandraatje

Sandraatje

11-04-2014 om 15:30

Geen kinderlokkers

Ik heb daar geen last van hoor. Zoals ik al zei wordt er op de chat gelet door "moderators". Maar ik denk dat als je online speelt, het nooit écht vrij zal zijn van dat sport mensen. Daarom zou ik ook de achternaam niet in zo'n minecraft naam verwerken.

vlinder72

vlinder72

11-04-2014 om 19:03

hier

Hier wordt het alleen op de I pad / I pod gespeeld. Ik vind Minecraft juist zo gezellig. Er wordt van alles gebouwd. En als ze samen met vrienden zijn spelen ze verstoppertje. Zo grappig vind ik dat.

wijzer

Ik ben ook weer wat wijzer. Inmiddels zijn zonen de multiplayer variant aan het verkennen. Ik kijk voortdurend mee want heb echt koudwatervrees. Dit is voor het eerst dat ze kunnen communiceren met spelers. Eerst mochten ze van mij niet typen, maar dat bleek onhoudbaar Ik vind wel dat het al snel gewelddadiger wordt dan ik leuk vind, maar dat kan aan de server liggen. Ben dan ook blij met de tip van Torchcraft (dank Sandra).
Ik kan alleen nog niet vinden hoe je zo'n server in een bepaalde modus zet; dacht tot nu toe dat een server gewoon ergens op ingesteld was en dat je het daarmee had te doen.

Vlinder, dat klinkt wel heel erg schattig, verstoppertje spelen via Minecraft. Eigenlijk precies zoals ik het graag zie Is jouw server erg privé of is het gewoon een van de bekende servers en wil je hem hier wel noemen?

Sandraatje

Sandraatje

12-04-2014 om 13:57

Your welcome

Maar volgens mij kan je zo'n server niet op een bepaalde modus zetten, alleen single player helaas . Dat zou dan moeten gelden voor alle spelers op zo'n server. Daar zou je natuurlijk ruzie over krijgen. De torchcraft tip was voornamelijk omdat het een 'veilige' server is.
En over dat versstoppertje, volgens zoon is er een minecraft minigame dat en soort verstoppertje is. Het heet "prophunt" zou je ook op torchcraft kunnen spelen. Misschien leuk?

het gebruik

Dochter maakt bouwwerken. Een gast hier speelt er, met een account, zombie apocalyps mee. Met een 'technische lounger' kun je een mot downloaden die anderen erop gezet hebben.
Ik houd niet van zombie apocalyps maar ik begrijp dat het een enorme hit is ook onder volwassenen. Je schiet ze af als ze op je afkomen. Soort Pacman maar dan anders.

Lukas

Lukas

11-04-2015 om 21:23

Wat uitleg over het spel zelf

Je hebt inderdaad verschillende gamemodes in minecraft, namelijk:
• Multieplayer, hier kan je online met andere mensen spelen op servers, op deze servers kun je verschillende dingen doen, namelijk:
• factions, hier kun je een groep ( faction ) joinen, en met die groep kan je vechten tegen andere groepen,
• PvP, hier kan je vechten player op player of 2 tegen 1, het leukste is 1 op 1
• minigames, hier kan je spelletjes in spelletjes spelen, het is per minigame verschillend of kwaadaardige mobs aanstaan, bijvoorbeeld
•mobarena, vechten tegen kwaadaardigen monsters, en dan zo ver mogelijk komen in zogenaamde 'waves', hoe verder je komt hoe groter je beloning.
•TNTrun, ren over tnt blocken heen, die naar benede vallen als je er op staat, en probeer zo lang mogelijk vol te houden
•en zo voort, meestal heeft iedere server wel een eigen 'minigame'
• survival, dit gaat ook soms met factions samen, maar dan het doel om samen sterkt te zijn.
• creative, hier kan je zo veel bouwen als je wilt, wordt niet gevochten.
• kitPvP, kies een kit en vechten maar..
•singelplayer, hier speel je alleen in, zonder andere mensen dus, ook hier heb je verschillende modus, namelijk:
•creative, staat boven vermeld,
• survival, je begint zonder spullen, en je moet zo goed mogelijk proberen te worden, hier heb je verschillende moeilijkheidsgraad grade: Peacefull(zonder zombies enzo) easy, makkelijk, medium en hard
•hardcore, weet ik niet precies, waarschijnlijk hetzelfde als survival, maar dan maar met 1 leven, en dood is het einde van het spel.

Je hebt ook op een 'server' ook 3 verschillende groepen zoals:
Members, hier vallen members en donateurs onder, en je kan gewoon lekker vrij spelen.
Builders, deze mensen bouwen iets voor de server zodat het leuker wordt om te spelen, bijvoorbeeld een 'spawn' of een winkel
Staffs, deze mensen letten op de chat en helpen de members en builders waarnodig, het komt helaas ook wel eens voor dat deze mensen onderling ruzie maken, onder deze groep horen onderandere de owners,admins, moderators en helpers.
Afhankelijk van welke server heb je ook nog verschillende variaties in deze groepen.

Ik weet zelf veel van minecraft omdat ik het zelf ook speel, voor vragen, stuur maar gerust een bericht.

Evanlyn

Evanlyn

11-04-2015 om 23:20

Lukas

Leuk, daar heb ik wel wat aan! En hoe zit RP precies in elkaar, en kun je daar dat irritante "shouten" van mensen die niks met de RP te maken hebben uitschakelen?

Mijntje

Mijntje

12-04-2015 om 08:01

vraag over multiplay

Hier ook sinds kort multiplay op de ipad, nu zag ik pas berichtjes van onbekenden met telkens de vraag hoe oud hij was in het Engels. En eigenlijk wil ik helemaal niet dat mijn zoon met wildvreemden correspondeert.
Kan ik deze functie uitzetten?

Lukas

Lukas

12-04-2015 om 13:28

Evanlyn en Mijntje

Evanlyn, ik neem aan dat je bedoelt met RP roleplay, ik zelf speel het wel, maar er zijn meerdere varianten van, daarom weet ik niet precies wat je bedoelt met het 'shouten', maar als je het server ip kan geven, kan ik kijken of er daartoe mogelijkheden zijn om het uit te zetten

Mijntje, er zijn geloof ik geen opties in minecraft PE om de chat uit te zetten..

akkemarie

akkemarie

26-04-2015 om 11:18

Minecom

Hoi Lukas,

Dank voor je uitleg. Mijn kind ook enthousiaste MC er. We gaan zelfs naar Minecom in Londen.

Lees bericht even voor alle duidelijkheid die je nodig hebt.

Modussen en geweld.

Goed, ik als 12-jarige speler wil graag even terugkomen op de betichten, ik speel dit spel ook regelmatig dus ik hoop jullie aanvullende informatie te geven. Ten eerste: inderdaad zijn er meerdere modussen in het spel. Je hebt creative (je bent beheerder van alle blokken en wezens, je kunt bouwen wat je wilt. Wordt na een tijdje wel wat saai), survival (je start met niks; en begint met het verzamelen van spullen, graaft de grond in om mineralen te vinden en bouwt basissen. En ja, er zijn inderdaad mobs- wezens die geprogrammeerd zijn- maar die stellen weinig voor. Je hebt vriendelijke mobs: Schapen, varkens, koeien, konijnen, bijen etc. Ook heb je vijandelijke mobs. Dit zijn zombies, spinnen en skeletten. Nu denken jullie vast en zeker; Zombies?? Skeletten?? Dit klinkt inderdaad eng. Daarom wil ik jullie vragen even de zoekterm ‘minecraft zombies’ te gebruiken en je zult erachter komen dat ze er allesbehalve eng uit. Het slaan van een mob is ook echt niet gewelddadig. Er is niks te zien wat betreft bloed of iets, de mob verdwijnt gewoon als zijn levenspunten op zijn. Als 3e heb je hardcore. Een van de reacties zegt dat hardcore hem/haar te ver gaat. Nu ben ik benieuwd waarom; hardcore is exact hetzelfde als survival, alleen is het meer als het echte leven. Zodra je sterft (door bijvoorbeeld van een hoogte te vallen) is het  over met je wereld, je kunt niet meer verder. Je moet je voorzichtiger gedragen dus. 

Noob

Een noob is géén sukkel/sufferd, maar iemand die het spel niet goed snapt/niet goed is.

Nog even over zogenaamd geweld

Zitten de zombies je nog steeds dwars? Dan raad ik je aan de moeilijkheid op ‘Peacefull’ te zetten. (Kijk even een tutorial op YouTube) Nu verschijnen er nooit vijandelijke mobs en kun je je kind veilig het spel laten spelen.

Hackers

Het verhaal over dat gehack klopt van geen kant. Minecraft is ontzettend veilig, het ergste wat kan gebeuren is dat je niet meer een speciale spelmodus kan doen, je hoeft echt niet te vrezen voor malware etc.dus, beste ouders, ik hoop dat ik jullie wat meer duidelijkheid heb gegeven. Mijn laatste tip is: ga met je kind in gesprek over het spel of kijk mee.

hoi "ouderhelper" je hebt een goede uitleg gegeven over minecraft.en ik denk dat veel ouders er wat aan zullen hebben. echter vertel je in je bericht ook dat je 12 jaar oud bent. dit lijkt me absoluut geen forum voor mensen van jouw leeftijd er worden hier dingen besproken die niet passen bij jou leeftijd en belevingswereld . er worden hier bepaalde dingen gezegd die jij mogelijk als kwetsend of "eng" beschouwd ik raad je daarom aan om voor dat je een account maakt op een forum je ouders om toestemming te vragen. groet chantal

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.