Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

(Janneke67)

(Janneke67)

26-07-2012 om 11:08

Mobiel internet / buitenland / iphone

Ik heb sinds een halfjaar een iPhone, maar had nog geen mobiel internet(van Telfort). Vond dat niet nodig, had immers Wifi. Maar goed, tijdens de vakantieperiode miste ik toch wel het internet, dus toch maar een abonnementje genomen.

Maar nu zit ik met de instellingen. Ik woon aan de grens met België en wil een hoge rekening voorkomen. Zolang ik in NL ben, is het geen probleem, springt mijn netwerk niet over op een BE provider. Maar als ik de grens nader wel natuurlijk.

Mijn vraag...is het voldoende om 'dataroaming'uit te hebben, of moet ik ook 'mobiele data'elke keer ik richting de grens ga uit zetten?

Wat zijn jullie ervaringen?

Groetjes Janneke

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Primavera

Primavera

26-07-2012 om 11:25

Bij mij wel

Ik heb alleen data roaming uitstaan. Als mijn telefoon overspringt op een andere provider kan ik alleen nog bellen en sms-en en krijg dus niet ineens hoge rekeningen binnen.

(Janneke67)

(Janneke67)

26-07-2012 om 23:20

Thanx

Die heb ik nu ook uitstaan. Ik zal in het begin mijn gebruik maar even goed in de gaten houden.

Vic

Vic

27-07-2012 om 11:43

Ik wilde precies dezelfde vraag stellen. Bij mij staat dataroaming uit maar 3G staat aan. Zodra ik in het buitenland ben, kan ik dus automatisch geen gebruik meer maken van internet?
Hoe kun je je verbruik in de gaten houden? Ik wil misschien tijdens de vakantie af en toe een half uurtje op internet. Zou dat heel duur zijn?

(Janneke67)

(Janneke67)

27-07-2012 om 16:51

Vic

Welke provider heb je?

(Janneke67)

(Janneke67)

27-07-2012 om 16:56

Klopt

Als dataroaming uit staat maakt hij niet automatsch verbinding, hij gaat dus niet zoeken naar een beschikbare provider, zo is het me uitgelegd bij Telfort.

Telfort heeft ook een app waar je je verbruik kunt bijhouden, volgens mij heeft T-mobile dat ook, en vodafone ook. Ik neem dus eigenlijk aan dat elke provider dat heeft tegenwoordig.
Ben gisteren ook nog bij de Telfortwinkel geweest, omdat ze daar meer info over mijn abo hadden , dan dat ik kon zien in die app. Daar bleek ook dat er iets aangevinkt stond, dat voorkomt dat, mocht ik onverhoopt toch op een buitenlandse provider staan en ik internet gebruik, ik niet meer dan 59,60 euro ga betalen. Dit is een wettelijke overeenkomt in europa. Hoe het precies heet weet ik niet meer. Maar je kunt het navragen bij je provider!

Cano

Cano

29-07-2012 om 00:33

Voor vakantiegangers

Vraag ook bij de receptie van je hotel, park, camping of je niet een router kunt huren. Bij het vakantiepark waar ik nu zit kon/kan dat dus en kost het me 3 euro per dag dat ik de router huur. Inpluggen, neerzetten en alle GSM's maar ook de laptop ed kan er op inloggen. Ik heb hem maar constant genomen, vond ik toch wel leuk voor de momenten dat we even op het internet wilden. Had ik nog nooit van gehoord, dat dat ook kon.

Vera*

Vera*

29-07-2012 om 12:48

Cano

Wij hebben zelf zo'n mifi routertje en dat is inderdaad reuzehandig, zeker als je apparaten hebt waar geen dongel in kan.

Cano

Cano

29-07-2012 om 21:37

Kosten?

Maar hoe werkt dat dan qua kosten Vera, ik ken het hele ding niet(ook niet in verdiept ). Ik kan nu, als ik wil, mijn GSM als mobiel toegangspunt gebruiken(en zo dus met de laptop inloggen)maar dat is dan heel duur als ik in het buitenland zit.

Nu huur ik zo'n router via het park hier, 3 euro per dag, en komt er verder aan kosten niets meer bij. Ik kan me niet helemaal voorstellen dat dat met zo'n mifi router ook zo werkt? Wel fijn voor als je in Nederland verblijft.

Vera*

Vera*

30-07-2012 om 20:54

Cano

Wij hebben een simlockvrij mifi routertje. In het betreffende vakantieland, nu Engeland, kopen wij een simkaart voor prepaid internet en stoppen die er in.
Toevallig vandaag nieuw datategoed gekocht omdat wij gisteravond in een keer er doorheen waren.
Van te voren zoek ik uit welke provider in het betreffende vakantieland voor ons het gunstigste is en op de plaats van bestemming wordt dan een simkaart gekocht.

Cano

Cano

31-07-2012 om 00:48

Vera*

ah, dank je voor het wijzer maken Moet je dan wel voor iedere Gsm of ander apparaat een aparte simkaart hebben of logt iedereen op dezelfde simkaart in?

Vera*

Vera*

31-07-2012 om 11:51

Cano

Het werkt als een draadloze router dan. Hier hangen er dan een ipad, twee ipods en een telefoon aan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.