Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Bibi72

Bibi72

12-01-2012 om 22:49

Mobiel met internet

We willen onze dochter die binnenkort 12 wordt een mobiel met internet geven. Als ik haar zo inschat, denk ik dat ze af en toe haar mail zal kijken, en misschien een keertje op hyves kijken ofzo. Ik heb geen flauw idee wat je nou 'gebruikt' met een mobiel. Voor 1 gb bijvoorbeeld, hoelang kan je daarmee internetten? Gewoon surfen dus, niet downloaden ofzo. Ik heb er echt totaal geen verstand van, dus misschien stel ik wel een hele rare vraag

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hombre

Hombre

13-01-2012 om 09:20

Vreselijk lang

Met 1GB kun je vreselijk lang internetten op een mobiele telefoon.

Bibi72

Bibi72

13-01-2012 om 16:22

Oeps

Dank voor je reactie Hombre, maar ik zie nu dat ik een foutje heb gemaakt! Ik bedoelde 1MB, geen GB!
Mijn vraag was dus, hoe lang kan je met 1 mb mobiel internetten (surfen)?

margje van dijk

margje van dijk

13-01-2012 om 22:10

200 mb

Mijn zoon heeft zo'n abonnement dat hij 200 MB per maand afneemt. Dat maakt hij precies op. Hij checkt dagelijks mail en hij Wordfeudt erop.

(Helaas is hij gisteren zijn smartphone verloren. Balen! Hij had wel een goedkoop type (Alcatel) en hij was prepaid, maar goed, toch weer 70 euro en zo'n 20 of 30 euro beltegoed naar de mallemiesjes.

En ik vind het zo sneu voor 't jong. Hij heeft gisteren wel 2 uur lopen zoeken met een zaklamp... Niet gevonden natuurlijk. Mobiel bellen leverde ook niets op. Nu nog hopen dat iemand hem vindt en bij het gemeentehuis brengt, maar ik heb er weinig hoop op.)

margje van dijk

margje van dijk

13-01-2012 om 22:12

Ps abonnement / prepaid

Ik geloof dat ik het wel wat verwarrend neerzette: Hij heeft (had) dus een prepaid toestel, met daarbij zo'n internetbundel die maandelijks is (en elk moment opzegbaar).

Margje

Hombre

Hombre

14-01-2012 om 12:09

Vreselijk kort

Met een beetje surfen heb je die 1 MB er in een uurtje doorheen...

Vic

Vic

14-01-2012 om 12:40

Rondgevraagd

Omdat ik zelf op zoek was naar een abo met internet heb ik eens rondgevraagd. Zelfs de mensen die nagenoeg 24/7 op internet zitten komen nooit boven de 500-750 MB per maand uit. 1MB in een uurtje zou dan natuurlijk ook best kunnen

Marie

Marie

14-01-2012 om 13:20

Wifi

Hallo
Waarom geef je niet gewoon een mobiel met Wifi? Dan kan ze namelijk gratis internetten, op plekken met Wifi.
Gewoon internet zou ik niet doen. Vind ik veel te duur. Mijn ervaring is dat die meiden vooral veel sms-en. Kijk naar een bundel met veel sms-jes.
Hier is oudste van de week overgestapt op Blyk www.blyk.nl
Het klinkt goed, maar hoe het gaat bevallen weet ik dus nog niet. Ze heeft dus geen toestel met Android of Wifi, dus ze heeft geen WatsApp.
Groetjes

Bibi72

Bibi72

14-01-2012 om 13:45

Bedankt!

Ik heb er echt geen verstand van, dat wifi gratis is, wist ik bv niet! Ik heb thuis een draadloos netwerk, daar kan ze met haar mobiel toch ook gewoon op? Ik heb zelf het idee dat ze de mobiel vooral wil hebben om te 'showen' De andere meiden in haar klas hebben (deels) ook zo'n soort toestel. Zelf heeft ze een Samsung E1150, en die is niet stoer geloof ik
Volgens mij zal ze er niet veel mee internetten, en is het vooral 'voor de heb' Ze gaat volgend jaar naar VO, en dan moet je wél de goede mobiel hebben natuurlijk
Het toestel wat ik op het oog heb, heeft in elk geval wifi (Sony Ericsson TXT)

sinas

sinas

14-01-2012 om 14:07

Ja wifi gratis

maar niet overal. Bij de Mac wel bijvoorbeeld. Kijk ook eens bij Ben.nl voor abo's, internet daar is niet zo duur en ze hebben vaak aanbiedingen er mee.

margje van dijk

margje van dijk

14-01-2012 om 18:48

Ja, wifi natuurlijk

Thuis zit je natuurlijk op wifi. Maar thuis heb je ook een computer, dus waarom zou je dan internetten op je mobiel.

Sms-jes is alleen aantrekkelijk voor wie veel sms-t. Volgens mij wordt de trend dat iedereen Whatsapp-t, of zoiets, en dus niet meer sms-t. Ik doe dat zelf al: zelden meer een sms, maar altijd whatsapp als het kan. En kind doet dat ook.

Zelf heb ik 1 GB internet op mijn telefoon (1000 MB dus), en dat maak ik lang niet op. Terwijl ik nooit zuinig doe of zo. Ik surf alleen nauwelijks en download ook nauwelijks. Daarnaast is surfen op je mobiel natuurlijk heel wat anders dan surfen op je computer. Alle plaatjes zijn kleiner, dus dat tikt amper aan. Alleen als je films gaat downloaden of zo, of veel foto's doorstuurt of zoiets, gaat het wel hard.

Margje

Janeway

Janeway

16-01-2012 om 16:10

Dochter

Onze dochter heeft voor haar verjaardagsgeld een Samsung Txt gekocht dit is een android telefoon. Daar zit wifi op. Thuis kan ze dus onbeperkt op internet zonder kosten. Ze kan dan ook whatsappen. Ze heeft haar oude prepaid kaart gewoon meegenomen.. Buitenshuis kan ze dus niet op internet.. Nou ja dan is dr beltegoed snel op dus dat doet ze niet meer. Maar bij bv een mac of een vriendin kan ze dus ook op wifi. Met dat whatsappen zijn verder geen kosten gemoeid. Maar smsjes dat kost haar natuurlijk gewoon haar beltegoed. Aan een abbo is ze nog niet toe.. Ze kan haar beltegoed al niet reguleren.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.