Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

koentje

koentje

23-01-2012 om 13:41

Muziek downloaden

Mijn man wilt niet dat zoon muziek downloadt om op telefoontje te zetten. Hij zegt het is illegaal en je haalt er virussen mee binnen. Hoe reeel is dat? Ervaringen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Frostwire

Ik download wel eens een nummer op de pc via Frostwire die ik vervolgens kopieer naar mijn telefoon. Ik geloof dat het zo is dat het downloaden van muziekbestanden in Nederland niet illegaal is zolang het voor eigen gebruik is, uploaden wel. Ik heb nog nooit een virus via zo'n site binnen gehaald, maar ik denk wel dat je goed moet opletten welke sites je bezoekt.

Chris

Zat legale sites

als je bang bent om "foute" downloads te krijgen, zijn er voldoende legale sites om muziek te downloaden.Ik download nog wel eens van legalsounds.com. Nooit misgegaan.

Hombre

Hombre

23-01-2012 om 17:40

Legaal?

http://en.wikipedia.org/wiki/Russian_Organization_for_Multimedia_and_Digital_Systems

Het is maar zeer de vraag of dat legaal is. Een Amy Winehouse CD voor 1 EUR?

Maar goed, je koopt er in ieder geval enigzins plausible deniability mee.

dc

dc

23-01-2012 om 17:50

Amazon

je kunt gewoon muziek downloaden via amazon.co.uk en helemaal legaal, je betaald er gewoon voor.

Hombre

Hombre

23-01-2012 om 18:30

Amazon is natuurlijk legaal, maar die Russische mp3 sites (allofmp3 was ook zo'n bekende) zijn dat niet (zijn dan ook 10 keer zo goedkoop). Die opereren onder hun eigen speciale auteursrecht. Als dat al legaal is binnen Rusland is het dat al zeker niet als je de boel naar hier downloadt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.