Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Naar ziggo?

Als ZZP-er kreeg ik een aardig aanbod van Ziggo om over te stappen naar kabel televisie-telefoon-internet. Ik wil eigenlijk wel af van mijn oude zooi, want ik heb nog steeds ISDN en ADSL, omdat ik maar niet van die ISDN af kan komen via KPN. Al mijn klanten hebben natuurlijk mijn KPN mailadres en dat zou dan veranderen. Nou heb ik ook een eigen website met bijbehorende mailadressen, en die zou ik dan willen gebruiken.
Volgens Ziggo kan alles, maar ja, die willen natuurlijk verkopen. Het mag absoluut niet mis gaan, dan raak ik klanten kwijt.
Het voordeel is natuurlijk dat ik straks minder betaal. Maar wat de nadelen zijn kan ik niet goed overzien. Wie helpt?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Pennetje

Pennetje

22-04-2010 om 22:03 Topicstarter

Goeie tip

Mijn dochter heeft al g-mail, dus die zit al goed. Ik twijfel nog wel over Ziggo, maar dat mailadres is een goed plan. Dank!

Sarcas

Sarcas

23-04-2010 om 11:05

Eigen domein

Het is wel professioneler om e-mailadressen te hebben die passen bij je domeinnaam/website. Je hebt, zeg je, al een website. Ik neem aan met bijpassende domeinnaam. Meestal kost het dan niet zo veel om je zakelijke mail via de host van je website te laten lopen, en kan je een aantal e-mail adressen configureren zodat je professioneel en toegankelijke uitstraling hebt. Een [email protected] bijvoorbeeld. Deze mailadressen kunnen dan altijd hetzelfde blijven, ook al verander je honderd keer van privé of zakelijke provider.

S.

Pennetje

Pennetje

26-04-2010 om 08:27 Topicstarter

Ik heb inderdaad mailadressen die bij die site horen, al wordt er nog niet heel veel gebruik van gemaakt. Die lopen via de host van de website. Mijn ex heeft dat allemaal zo ingesteld dat alles wat binnenkomt op alle mailadressen in mijn inbox verschijnt. Dat kan hij dus ook doen als ik straks besluit om Ziggo te nemen? Of hoeft hij helemaal niets te veranderen?

Sarcas

Sarcas

26-04-2010 om 20:35

Eigen domein

Hm, dat kan ik niet zeggen. Over het algemeen worden hier twee manier voor gebruikt. De eerste manier is dat jouw mailprogramma de emailadressen van je domein als aparte accounts kent. Dat wil zeggen, dat er specifiek contact gemaakt met de mailserver van je domein. In het tweede geval wordt de mail van je domein doorgestuurd (geforward) naar je privé mail. In dat laatste geval gaat het dus mis als je je privé e-mail adres wijzigt.

Als je je zakelijke e-mail echt apart wilt houden van je privé e-mail (zou ik persoonlijk adviseren), dan moet dat volgens de eerste methode.

Sarcas

Pennetje

Pennetje

27-04-2010 om 16:50 Topicstarter

Grrrrr het wordt geen ziggo

Inmiddels was ik op mijn verzoek teruggebeld door Ziggo en had ik het ZZP pakket besteld. Ik zou per mail een bevestiging krijgen. Toen dat niet gebeurde, belde ik Ziggo. Aardig meisje, ze kon alleen helemaal geen contact terugvinden in de computer. Ze gaf me het nummer van de klantenservice. Daar kreeg ik eerst op mijn kop dat ik dat nummer niet had mogen bellen (huh, je collega gaf het me) en vervolgens was het jammer maar helaas, niet gelukt, nou, dan doe je het toch via de website? Nee, als het zo gaat, hoef ik het niet meer! Ik wil graag dat je tegen je baas zegt dat de afdeling die telefonisch verkoopt, steken laat vallen, waar kleine zelfstandigen de dupe van worden. Nou, mevrouw, ik neem het wel een keertje mee als ik weer een keer werkoverleg heb.
Dus ik een klachtenformulier invullen, ik ga helemaal los, wil ik het verzenden, mag ik maximaal 500 tekens invoeren... Ik word niet heel snel driftig, maar als die arme jongen hier voor me had gestaan had hij geen kop meer op zijn romp gehad...
Goed, op zoek dus naar een nieuwe provider. Ik heb wel mijn ex vechtgenoot gevraagd hoe het zit met mijn mail en de computer maakt inderdaad contact met de mailserver van mijn domein, dus dat is mooi. Ik ga vast langzaam over op mijn domein mailadres, dan kan ik als ik weer ben afgekoeld op zoek naar een betere provider. Iemand nog ideeën?

Sarcas

Sarcas

28-04-2010 om 17:35

Ellende

Tja, ik heb geen tips. Zit zelf al sinds 20 jaar bij xs4all.
Succes!

S.

Nasha 1st

Nasha 1st

28-04-2010 om 23:21

Sinds kort

xs4all en die bevalt mij ook prima!

Pennetje

Pennetje

29-04-2010 om 08:18 Topicstarter

Geen televisie

Maar xs4all heeft geen televisie in het pakket erbij, toch? Het leek me zo handig om alles bij dezelfde provider te hebben.

Sarcas

Sarcas

29-04-2010 om 13:03

Nee

Nee, geen televisie bij xs4all. Maar waarom lijkt je dat handig? Ik heb er nooit zo het nut van gezien, behalve dat het goedkoper kan zijn.

S.

Pennetje

Pennetje

29-04-2010 om 14:02 Topicstarter

Inderdaad

Ja, handig is ook niet het goede woord, het gaat mij vooral om goedkoper. Ik betaal nu gewoon veel te veel.

Sarcas

Sarcas

04-05-2010 om 18:47

Toch dan maar?

Tja...
Dus nu ga je niet voor die bezuiniging omdat de Ziggo medewerker en lulhannes (m/v) is? En wie heb je daar uiteindelijk mee?

Schrijf een brief, uit je grief, zeg dat je als nog geïnteresseerd bent in een pakket, en dat een sociaal vaardiger medewerker contact met je mag opnemen.

S.

Geen ziggo

dat contact met Ziggo mag je zien als een teken aan de wand..hier tijden geklooi met ziggo en een bijzonder niet meewerkende klantenservice..

Heb nu internet van Telfort (voorheen Tiscali) en dat bevalt me goed, bijzonder weinig storingen (klop klop)

Heb TV nog wel van Ziggo, daarmee weinig problemen, maar het internet (ik had geen telefoon van Ziggo, gelukkig, dan werden de mobiele kosten helemaal iets om nog chagrijniger van te worden) was bij mij bagger (bij de buurman nooit een probleem, maar schijnbaar had ik het zwakke plekje in de schakelkast waar nooit een echte oplossing voor kwam)

Van XS4 all hoor ik hele goede berichten, zou zeker eens kijken of dat wat voor je is.

100%mama

100%mama

07-05-2010 om 14:27

Hier wel ziggo

en naar tevredenheid eigenlijk. We hebben een "alles in 1 pakket" en eigenlijk nooit problemen.

Het enige nadeel voor ons is dat je met 1 ontvanger 1 tv kan bedienen. Dus boven hebben we geen ontvanger en dus niet alle zenders die we beneden wel hebben, daarvoor zouden we extra betalen. Aan de andere kant is dat ook wel weer fijn zo weten we wel zeker wat zoonlief wel en niet kan kijken

Pennetje

Pennetje

09-05-2010 om 13:17 Topicstarter

Even afwachten

Ik wacht het even af, het schijnt dat ze bij XS4all ook proeven aan het doen zijn met televisie. Voorlopig betaal ik nog maar eventjes teveel, maar werkt het wel. Ik ga wel langzaam over op het emailadres van mijn website, als ik dan overstap is dat alvast geen probleem meer.

ilsepilse

ilsepilse

13-05-2010 om 18:15

Stoepkrijt

ik zit ook te wachten, ik kreeg deze week een aanbod van upc, maar met mijn negatieve ervaring met upc (ex chello) wil ik ook liever bij xs4all blijven. maar langs de andere kant kost het me 20eu meer per maand, heb jij enig idee wanneer xs4all zou overgaan?

Kaaskopje

Kaaskopje

13-05-2010 om 20:49

100%mama

Bij geen enkele tvleverancier kun je met 1 ontvanger in het hele huis digitaal kijken.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-05-2010 om 21:52

Eens met sarcas

Je bent een dief van je eigen portemonnee als je een abonnement laat liggen omdat je niet tevreden was over een medewerker.
Als je tegen mij overigens zou zeggen "Ik wil graag dat je tegen je baas zegt dat de afdeling die telefonisch verkoopt, steken laat vallen, waar kleine zelfstandigen de dupe van worden." zou ik ook niet veel zin hebben om daar serieus iets mee te doen. Ten eerste begrijpt iedereen hoop ik dat binnen zo'n grote organisatie met miljoenen klanten 'de baas' niet rondloopt bij de klantenservice, maar een kantoor in het hoofdkantoor heeft met personeel die eventuele vragen en klachten op een speciale afdeling moet verwerken. Ten tweede weet je niet wie de medewerker is die je spreekt, je weet niet hoe oud diegene is. Voor hetzelfde geld krijg je mij aan de telefoon. Een vrouw van bijna 50. Ik spreek een klant met u aan, dat verdien ik ook terug en ik laat me liever niet commanderen. Sorry, ik moest hier toch even op reageren.
Mijn goedbedoelde advies is: In plaats van je onvrede te luchten tegen een medewerker die weinig met zo'n klacht kan doen, kun je beter een schriftelijke klacht versturen. Op papier, daar zit geen leestekenlimiet op. En... daarnaast gewoon je keus baseren op de prijs en niet op die ene medewerker die misschien zijn dag niet had. Ik ben niet mal en ik weet best dat er medewerkers zijn die een klacht verdienen. Net als bij zoveel bedrijven in deze sector. Laat je daar niet door weerhouden te nemen wat je eigenlijke keus is

Pennetje

Pennetje

19-05-2010 om 08:59 Topicstarter

Oei

Ik was helemaal vergeten dat hier nog een draadje van me liep.
Natuurlijk weet ik dat Ziggo een groot bedrijf is en dat de baas niet rondloopt bij de klantenservice. Maar de klantenservice heeft ongetwijfeld een baas die weer in een overleg zit met bazen van andere afdelingen. Ik vind het idioot dat een klantenservice niet weet dat een andere afdeling aan het werven is. Ik commandeer trouwens niet hoor, maar als zo'n ongeïnteresseerde klojo vraagt "wat wil je nou eigenlijk?" dan zeg ik hem wel wat ik graag zou willen, namelijk dat zijn baas eens even contact zoekt met de baas van de wervende afdeling om te vertellen dat er blijkbaar dingen mis gaan. Je kunt je service alleen verbeteren als je weet wat er mis gaat, toch?
De eerdere Ziggo mensen die ik aan de telefoon had gehad waren allemaal reuze behulpzaam, maar blijkbaar niet in staat om een afspraak in een computer te zetten. Dan kan het wel heel goedkoop zijn, maar als ik hier een week zonder internet zit kan ik mijn zaak wel opdoeken.

Kaaskopje

Kaaskopje

20-05-2010 om 01:12

Stoepkrijt

Als die medewerker zomaar riep 'wat wil je nou eigenlijk?' dan geef ik je gelijk dat je hem een klojo noemt. Het is niet best als een medewerker zonder reden dat soort opmerkingen maakt.

Pennetje

Pennetje

20-05-2010 om 08:53 Topicstarter

Klopt

Als die jongen had gezegd: "Wat ontzettend vervelend dat het zo gelopen is, hoe kunnen we het samen voor u oplossen?" dan had ik inmiddels allang Ziggo internet gehad. Maar hij zei eerst dat ik het maar via de website moest regelen en toen ik vroeg waarom er dan mensen telefonisch aan het werven zijn, vroeg hij wat ik nou eigenlijk wilde. Eh, netjes behandeld worden misschien?

Kaaskopje

Kaaskopje

21-05-2010 om 00:33

Stoepkrijt

Ik neem direct aan dat de medewerker het niet best aangepakt heeft, maar om toch even met mijn kennis te gooien (), kan het zijn dat de jongen heeft gezegd wat hij moet zeggen van 'de baas'. Als je Ziggo de overstap van je oude provider naar Ziggo wilt laten regelen is het inderdaad de bedoeling dat je dat via de website aanvraagt via de speciale Overstapservice. Telefonisch mag dat (in opdracht van 'de baas' dus) niet (meer) geregeld worden. Een overstap is afhankelijk van de juiste gegevens, misschien dat ze willen voorkomen dat via de telefoon verkeerde gegevens ingevoerd worden, ik weet het niet.

Pennetje

Pennetje

21-05-2010 om 09:38 Topicstarter

Ik denk het toch niet

De medewerker die mij in eerste instantie telefonisch het pakket aanbood, liet mij na controle van alle gegevens een bandje inspreken waarin ik moest verklaren dat ik gerechtigd was de beslissing te nemen, dat ik verklaarde degene te zijn blabla enzovoort. Vervolgens werd er een afspraak gemaakt voor de datum dat de monteur zou komen. Alles zou schriftelijk worden bevestigd en op deze hele actie was de colportagewet nog van toepassing (heb ik zelf naar gevraagd). Ziggo zou mijn nummer van de KPN laten 'overstappen' en ik moest zelf internet opzeggen bij de oude provider. Verder hoefde ik niets te doen.
Als zo'n jongen aan de telefoon dan zegt dat ik het maar via de site moet doen, op een toon van 'val mij er niet mee lastig', dan ben ik op z'n zachtst gezegd verbaasd.

Kaaskopje

Kaaskopje

22-05-2010 om 20:49

Stoepkrijt, hoe het werkt

Al met al begin ik het te begrijpen geloof ik.
Ik durf niet met zekerheid te zeggen hoe het bij jou gegaan is, maar de meest logische weg is dat de verkoper waarmee je het bandje hebt ingesproken je goed heeft geïnformeerd, horend bij die situatie dus. Hij nam de opdracht om met je telefoonnummer over te stappen op, jij zou internet opzeggen. Van die verkoper gaan de gegevens naar medewerkers die de abonnementen ´inkloppen´. Nummerbehoud doet een nieuwe provider altijd, maar het opzeggen van internet niet altijd. Een klant kan ervoor kiezen om het zelf te doen, of om een team van de nieuwe provider die opdracht te geven via de overstapservice. De gegevens moeten dan door de klant zélf worden ingevuld. Pas als de invoermedewerkers de order ingevoerd hebben komt het dus in het systeem en krijg jij je bevestiging. Dat kan een paar dagen tot ruim een week aan tijd kosten. Er komen zo verschrikkelijk veel orders per dag binnen, dat is niet met een dag weggewerkt. Tussen het telefoongesprek en de bevestigingsbrief kan zomaar 1 à 2 weken zitten.
De tweede jongen zou je verkeerd ingelicht kunnen hebben, zonder dat met opzet te doen. Hij moet het doen met de gegevens die hij bij jouw klantnummer kan vinden. Bij de klantenservice kun je niet ingevoerde orders niet zien, dus kán hij denken dat er niks is gedaan met je bestelling. In dát geval is het advies om via de website de overstap te regelen ook correct gedacht. Bij een nieuwe aanvraag mág hij de overstapgegevens niet invullen. Hij, op die stoel dus, mág dat niet doen. Van de baas niet dus.
Ik was niet bij het gesprek, het kan dus best zijn dat de toon van de tweede medewerker onplezierig was, maar béide medewerkers hebben volgens de richtlijnen correct gehandeld. Dat het niet in het tempo gebeurt waarin jij het geregeld wilde hebben, daar kan zowel de eerste als de tweede niets aan doen.
Ik hoop dat ik het duidelijk heb kunnen uitleggen.

Pennetje

Pennetje

24-05-2010 om 16:08 Topicstarter

Dank voor je uitleg

Ik denk dat er tussen het eerste telefoongesprek en het invoeren van de gegevens iets is foutgegaan. Het eerste gesprek was heel plezierig, en die dame was ook heel goed bezig alles uit te leggen. Zij vertelde dat ik binnen twee dagen een bevestiging per mail zou krijgen. Toen dat niet gebeurde, en een dag of 10 later nog niet was gebeurd, heb ik gebeld. Toen kreeg ik eerst nog een heel aardig meisje. Zij vertelde dat ze in de computer geen contact kon zien met mij, alleen iets van drie jaar geleden. Volgens haar had er wel bij mijn klantnummer een opmerking moeten staan dat er contact was geweest over het overstappen. Elk contact met de klant moet worden ingevoerd volgens haar. Vandaar dat ze me doorstuurde naar de klantenservice. En dat die jongen zelf niet mag invullen van zijn baas begrijp ik best, maar doe alsjeblieft niet zo ongelofelijk onbeschoft. Hij had namens het bedrijf kunnen zeggen dat het heel vervelend was dat mijn order niet in de computer stond, kunnen uitleggen dat hij zelf mijn overstapgegevens niet mocht invullen en mij vriendelijk kunnen doorverwijzen naar de website. Verder had hij kunnen zeggen dat hij zijn baas zou vragen het in de organisatie door te geven dat er blijkbaar dingen misgaan bij het invoeren van gegevens in de computer door de wervende afdeling. Dan was ik helemaal tevreden geweest en zelfs enthousiast over een plezierige afhandeling van iets wat nou eenmaal wel eens mis kan gaan. Nu heb ik het idee dat het een zooitje is.

Kaaskopje

Kaaskopje

25-05-2010 om 02:22

Graag gedaan

Verder had hij kunnen zeggen dat hij zijn baas zou vragen het in de organisatie door te geven dat er blijkbaar dingen misgaan bij het invoeren van gegevens in de computer door de wervende afdeling. ==
Als er duidelijk sprake is van een storing of een 'error' doen we dat uiteraard ook. Maar zoals uitgelegd... de wervende afdeling voert geen gegevens in, die zorgen alleen maar voor de orders die door ánderen ingevoerd worden.
Ik denk dat ik goed in mijn werk ben omdat ik heel erg beleefd ben en heel veel geduld heb, maar ik hoop dat je ook begrijpt dat het 'goede gedrag' van twee kanten moet komen. Soms krijg je iemand aan de telefoon die je als dom wicht behandeld, of heel erg uit de hoogte doet, of je uit scheldt voor iets waar je werkelijk niets aan kunt doen. Ik begrijp heel goed dat mensen hun frustratie soms kwijt moeten, maar ook voor klanten geldt: hou het beschaafd en respectvol. Als dat op een dag té vaak gebeurt kan het zijn dat klant nummer zoveel een minder gezellig gesprek met mij krijgt. Dat wil ik niet, maar soms is de maat vol. Klantenservicemedewerkers zijn net mensen

In ieder geval succes met alles

Pennetje

Pennetje

25-05-2010 om 15:15 Topicstarter

Helemaal eens

Ik had met die mensen vóór die ene jongen uiterst plezierige en gezellige gesprekken gevoerd. Van een heel aardig en beleefd meisje had ik een telefoonnummer gekregen van de klantenservice, zodat ik niet via het keuzemenu hoefde. Ontzettend aardig! Toen ik dat belde kreeg ik die jongen, die mij eerst toebeet dat ik dat nummer niet had mogen bellen en als ik op de site had gekeken had ik dat kunnen weten. Eh, ik kreeg het van je collega en waarom zou ik dan eerst opzoeken of ik het wel mag draaien? Vanaf dat moment ging het mis.
Ik was er ook helemaal ontdaan van, ik heb zelfs met mensen die me telefonisch iets proberen te verkopen vaak nog grappige gesprekken. Bovendien heb ik zelf een zaak waarvoor ik veel moet bellen, dus ik ben echt wel iets gewend en ik weet dat je veel verder komt met een gezellig praatje dan met hoog van de toren blazen. Ik zei nog tegen dat eerdere meisje dat ik me kon voorstellen dat het vervelend is om al die klachten over je heen te krijgen als je er zelf niks aan kunt doen en zij maakte toen een opmerking dat ze het fijn vond als ze dingen voor mensen op kon lossen. Heerlijk zo'n meisje, zelfs al lost het niks op dan voel je je als klant in ieder geval gehoord en begrepen.
Maar nog even voor mijn info: die wervende afdeling had toch in ieder geval moeten zorgen dat er in de computer een opmerking stond dat er contact was geweest, of heb ik dat verkeerd begrepen?

Kaaskopje

Kaaskopje

25-05-2010 om 21:17

Nee hoor

het valt ons ook wel eens op de de verkoop/werving erg summier met mededelingen is.

Pennetje

Pennetje

30-05-2010 om 16:47 Topicstarter

Zo kan het ook

Er was nu ook iets misgegaan bij KPN, een factuur die niet helemaal klopte. Ik belde, kreeg een aardige meneer, die meteen snapte waar het om ging, mij uiterst vriendelijk te woord stond en de klacht direct naar de juiste afdeling stuurde. Wij wensten elkaar een prettig weekend en ik hing gerustgesteld op. Heerlijk zeg, mijn bloeddruk is nog normaal, ik heb niet de neiging om vreselijk boze mails te sturen, er komt geen stoom uit mijn oren, ik ben gewoon tevreden. Jammer dat KPN zo duur is.

Kaaskopje

Kaaskopje

31-05-2010 om 02:35

Gelukkig

Anders was jij verantwoordelijk voor oorstoomwolk in de lucht

Pennetje

Pennetje

31-05-2010 om 21:05 Topicstarter

Tros radar gezien?

Bij Tros Radar zat vanavond een mevrouw die ook problemen had met Ziggo en een paar keer de klantenservice had gebeld. Tegen haar was gezegd: "Kom je uit een ei?" en "Kom je uit een blikje?" Vast diezelfde jongen...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.