Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Polly Shearman

Polly Shearman

13-04-2011 om 20:21

Netbook? notebook?

Op zoek naar een nieuwe laptop, voor mezelf en voor zoon.
Ik zie zo'n leuke kleine wel zitten, die noemen ze bij mediamarkt Netbook.... maar die heeft geen CD/DVD drive.
Zoon vraagt zich af: Kan ik er dan wel spelletjes op doen???
films op kijken? hoe doen we dat ??

Kan iemand me uitleggen hoe dat zit?
groet, Polly

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Suzanne

Suzanne

14-04-2011 om 09:11

Netbook

Hi Polly,

Hier een zoon met een netbook. Die heeft inderdaad geen cd/dvd drive, films en spellen download hij direct op de laptop. Als je films en spellen op een externe harde schijf hebt staan, kun je die er ook aanhangen.
Lastige vond ik dat je Office er ook niet op hebt, en niet met een cd op kunt zetten. Daarvoor in de plaats heeft hij OpenOffice gedownload (gratis programma).
Hij vindt hem bij nader inzien toch wel wat onhandig en had achteraf liever een grotere gehad.

Polly Shearman

Polly Shearman

14-04-2011 om 14:19

Wij hebben

wel een extrene cd/dvd driver ( ooit gekocht toen de drive van een oude laptop kapot was)
zou ik die kunnen aansluiten op het notebook en zo dus toch bv office erop kunnen zetten??
en zou zoon op die manier dan toch spelletjes kunnen doen?

(Janneke67)

(Janneke67)

15-04-2011 om 14:28

Notebook!

Ik heb ook een netbook (Acer Aspire)en wat heb ik er spijt van. Hij is heel handig voor dataverwerking. Dus als je hem nodig hebt voor je studie of zo. Maar niet voor dagelijks gebruik.

-ontzettend traag internet (dus niet handig voor spellen)
-batterij/accu was heel snel leeg
-10 inch scherm is klein hoor, gaat wel, maar vaak kan er niet 1 pagina op en moet je scrollen, is niet handig.
-toetsenbord gaat wel, maar je moet niet kleiner gaan als 10 inch (mocht je voor een netbook gaan)
-ontbreken van dvd/cd is geen probleem. Ik heb er office op staan, overgezet via 'shared netwerk'.

Primavera

Primavera

16-04-2011 om 13:19

Notebook

Ik zou gewoon een notebook nemen, eventueel een iets kleiner formaat zoals een 13" of 14" ipv de normale 15".
Netbooks hebben doordat ze kleiner zijn vaak een minder goede processor, omdat die dingen anders teveel warmte veroorzaken. Ook is de accu kleiner wat of zorgt voor mindere duur of als je een langere duur hebt minder potentie, waardoor je minder keus hebt aan spellen die je erop kan spelen.
Om een notebook aan te schaffen kun je gewoon het beste van boven naar beneden het wensenlijstje afwerken en kijken welke notebook daar het beste bij past.
- begin met de prijs die je ervoor wilt betalen
- vervolgens wat je erop moet kunnen doen. Gewoon internet, office of open office en film kijken heb je niet erg veel voor nodig. Voor film kijken kan de kwaliteit van het scherm wel weer belangrijk zijn. Op labtops is het vaak zo wie zo niet denderend, maar tenminste eentje waar zwart zwart blijft en niet vreemd oplicht op het onderste deel van het scherm of eentje waarbij je er niet precies recht voor hoeft te zitten omdat je anders niets ziet kan handig zijn. Ook de geluiskwaliteit moet tenminste voldoende zijn. Sommige notebooks hebben een zo'n slechte kwaliteit dat zachtgesproken stukken in films nauwelijks te horen zijn hoe hard je het geluid ook zet.
Voor spelletjes en fotobewerking heb je vaak meer geheugen nodig.
- draagbaarheid heeft aan de ene kant te maken met de grote van het beeldscherm en gewicht. (een 17" is nooit erg draagbaar) aan de andere kant met de accuduur. Die kan er veranderen per merk en per model.
- Ander punt wat ikzelf belangrijk vind is hoeveel lawaai hij maakt. We hebben één keer een netbook van HP gelijk de volgende dag weer omgeruild omdat de ventilator om het ding koel te maken op die van een aanslaande oude ijskastmotor leek. Daar viel niet mee te werken in een stille omgeving.
De engelse site http://www.notebookcheck.net of de nederlanse versie http://www.notebookcheck.nl/ of de oorspronkelijke meer uitgebreide http://www.notebookcheck.com geven ontzettend veel betrouwbare informatie over voor en nadelen van allerhande modellen en merken die er op de markt zijn.
Groeten Primavera

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.