Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Nieuwe e-reader besteld

van de week een pre-order geplaatst voor de nieuwe e-reader van Sony. De bestaande types waren van de zomer zo slecht leverbaar, dat ik al een vermoeden had dat er een nieuwe aan zat te komen. En idd: een met wifi.
Als het goed is, krijg ik 'm volgende week binnen.
Zijn er ervaringen met de "oude" types?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Chris35

Chris35

13-10-2011 om 21:45 Topicstarter

Niemand hier een reader van

Sony? Kan het me niet voorstellen. Of zijn de recenties zo beroerd

Geen verstand van e-readers, maar ik 'read'gewoon met m'n tablet. En het kan ook met I-pods etc.
Dus misschien zijn ze een beetje 'uit'?
Omdat veel mensen een tablet of I=pod hebben?
groeten albana

Chris35

Chris35

14-10-2011 om 10:41 Topicstarter

Hier zijn geen fanatieke lezers, want die weten dat fatsoenlijk lezen op een tablet helemaal niet comfortabel is...
Anyway, ik wacht de komst van mijn ereader af.

Chris35

Chris35

14-10-2011 om 10:42 Topicstarter

Kromme zin!

Maar wat ik wilde zeggen is dat je op een tablet niet fijn een boek kunt lezen.

Waarom niet?

Ik gebruik de tablet overigens voornamelijk hiervoor op vakantie of 'onderweg' zeg maar.
Maar ik zie écht amper verschil. Het zal wat langer duren voor je er 1 gedwonload hebt w.s. en voordat ie opstart enzo...maar wat is dan verder het verschil? Mijne gaat met 1 (pink zelfs) beweging naar beneden....En wel precies zo hard als ik het wil en draait keurig mee met hoe ik 'm houd. Verder lees ik gewoon boeken. Vindt ik persoonlijk nóg weer fijner. Kan ik ze ook lekker in de kast zetten en ernaar kijken en gewoon 'hebben'...zeg maar, tja.
groeten albana

kaatje1972

kaatje1972

14-10-2011 om 21:32

Verschil

Wat is dan precies de toegevoegde waarde van een e- reader als ik mag vragen? Of uberhaupt een verschil? Ik lees ook boeken op mijn iPad en vraag het me serieus af.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Voordeel e-reader

De reden dat ik voor een e-reader heb gekozen is dat je ook in de volle zon alles nog perfect kunt lezen.
Bovendien kan ik er weken op lezen voor ik weer op moet laden, dat vind ik ook wel fijn.
Misschien kan dat met de iPad ook hoor, geen idee, die heb ik geen, maar ik ben dol op mijn e-reader, neem hem overal mee naartoe, daarom wilde ik even voor hem opkomen
Ik heb wel een goedkopere tablet, maar daarbij heb ik wel veel last van de zon en ik lees juist heel graag buiten.
Ik houd het meest van echte boeken, maar ik houd zoveel van mijn boeken dat ik niet wil dat ze beschadigen, dus ik neem ze liever niet overal mee naartoe.

neteret mut

neteret mut

15-10-2011 om 00:49

Hier

Ik heb geen ipad of tablet , wel een oude ereader. Weken lezen zonder opladen en een ruime keus. Ik heb nou eenmaal niet altijd zin om verder te gaan in hetzelfde boek, hangt ook van het tijdstip van de dag, situatie wat ik lees. Past heerlijk in mijn tas en kan dus overal mee naar toe. Inmiddels gebruiken 2 van de kinderen ook een ereader. Geen aanraakscherm, dus echt een ouder model.

eni65

eni65

15-10-2011 om 12:01

Sony

Ik heb een sony, net op tijd gekocht, want kort daarna overal uitverkocht. Ik heb 350, past in iedere tas. Op vakantie 12 boeken gelezen, lekker in de zon, geen probleem. En ik heb ook zo'n hoes met lampje, dus ook in het donker gelezen. Sinds na de zomer heb ik ook een padje (geen echte) daar kunnen ook boeken op. Maar toch vind ik mijn reader prettiger lezen. Padje is erg wit/fel aan de ogen en kan niet in de zon.

Chris35

Chris35

15-10-2011 om 20:08 Topicstarter

Exact albana

Al mijn pre's voor het aanschaffen van een ereader zijn hiervoor genoemd. Lezen op een iPad is gewoon echt niet prettig en buiten al helemaal niet. Ik hoop dat ie volgende week geleverd wordt!

Jillian

Jillian

16-10-2011 om 12:00

Allebei

Wij hebben thuis zowel een ipad als een ereader. Geen van beide is mijn persoonlijk bezit overigens maar ik maak er wel gebruik van. Als het puur om lezen gaat vind ik de ereader veel fijner dan de ipad. Waarom?
a) handzamer formaat
b) gaat veel langer mee zonder opladen
c) kan je veel makkelijker buiten op lezen
en de belangrijkste reden
d) als ik op de ipad lees worden mijn ogen veel vlugger moe. Ik krijg ook eerder hoofdpijn. Op de ereader kan ik urenlang zonder problemen lezen. Het is veel rustgevender aan je ogen.

De ereader hier in huis is trouwens een kindle dus ik kan weinig zeggen over de sony.

Oke ik vroeg het me gewoon af

Ik vroeg het me serieus af. Ik zie regelmatig mensen lezen op hun tablet of i-pad dus zo'n rare vraag kan het niet zijn.
En voor incidentele lezers op tablet zoals ik zal het vast de moeite niet waard zijn.
Op vakantie ben ik erg happy met mijn boeken op tablet. Dat zo'n tablet of i-pad zo snel leeg is komt meestal door alle programma's die opstarten elke keer maar weer en dan ook (soms) nog willen up-daten.
Maar op vakantie knikker ik er een heleboel uit...die laat ik staan op de back-up en neem ik niet eens mee.
Op vakantie heb ik geen verbinding (ja incidenteel) en áls ik verbinding heb ga ik geen online-spelletjes doen of downloaden. Dus die heb ik niet nodig.
Daarom doet mijn tablet het véél langer met een geladen accu. Thuis (altijd online) doet ie het ong. 4 uur zonder stroom, op vakantie zeker 6 tot 8 uur. Ik vindt dat lang zat persoonlijk.
Het is ook wel afhankelijk van wat ik ermee doe. Ik heb er ook wat spelletjes op die bij de kinderen erg geliefd zijn en die vreten stroom....dus dan kom je niet verder dan de 4 uur die ik er thuis ook mee doe.
Ik heb bij de tablet een hoesje met toetsenbord en standaard en zonnekapje, dus prima te gebruiken in de zon (zonnekapje uit). Maar zonder dat kapje zie je inderdaad geen fluit. Maar daar heb ik met 'echte' boeken ook regelmatig 'last' van....Maar de keren dat ik vol in de zon zit zijn zo minimaal dat het de moeite niet waard is daar wat speciaals voor aan te schaffen.
Ik hoop dat je echt plezier hebt van je e-reader, ik zie dat je al wat handige reacties hebt gehad.
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.