Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Elisa Gemani

Elisa Gemani

03-09-2010 om 14:46

Nieuwe laptop

Na bijna 10 jaar trouwe dienst begint mijn desktop pc het nu toch wel te begeven. Het geheugen is aan zijn max; het duurt een uur voordat hij opstart ondanks regelmatig de boel flink opschonen; het toetsenbord hangt met plakband aan elkaar kortom, tijd voor een nieuwe. Ik wil nu graag een laptop/notebook omdat ik straks waarschijnlijk enige tijd gekluisterd zit op de bank/in bed met rug- en voetproblemen. Mijn budget is beperkt dus ik zoek iets met relatief veel kwaliteit voor een bescheiden bedrag. Minimale vereisten:
-scherm van 14 inch
-goede processor
-relatief groot geheugen (maar niet idioot groot want ik doe geen spellen of videobewerkingen)
-geschikt voor 64 bits besturingsprogramma
-niet al te trage kloksnelheid en RPM
-(ingebouwde) mogelijkheid voor draadloos internet
-goede accu
-gewicht is niet belangrijk want het is voor thuisgebruik.
-betrouwbare leverancier met goede garantiemogelijkheid
Ik zit me al suf te vergelijken en kom uit op bijv. iets van HP/Compaq maar lees ook dat Acer veel waar biedt voor weinig geld. Mijn budget is max. 600 Euro; liefst minder. Maar ik wil niet besparen op processor en geheugen want het ding moet wel liefst enige jaren kunnen meegaan. Heeft iemand advies? Tips? Eigen ervaringen? Er is zoveel aanbod...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Elisa Gemani

Elisa Gemani

03-09-2010 om 16:20

Aanvulling

Ter aanvulling: mijn lieve moeder heeft zojuist aangeboden de laptop geheel voor me te betalen dus dan wil ik zeker haar niet het vel over de oren naaien. Hoe goedkoper, hoe beter. Op welke systeemvereisten zou ik dan het meest en beste kunnen besparen?? Alvast bedankt! *en dikke kus voor moeders*

Compaq

Tot vorig jaar gebruike ik een compaq pavilion negenduizendnogwat. Een duur ding, volgens mij kostte hij nieuw (ik meen 2008) 1300 euro. Erg prettig om mee te werken alleen zaten er allerlei functies in het toetsenbord die niet altijd even goed werkten (met je vinger langs een lichtbalkje om het volume te wijzigen, ed.).
Nu werk ik op het goedkopere broertje/zusje. Een Compaq presario CQ71 en die bevalt eigenlijk nog beter dan die dure. Niet te veel toeters en bellen, maar wel een prettig toetsenbord (vind ik zelf erg belangrijk; zo vind ik die van Dell niet fijn, al zal het ook uitmaken wat je gewend bent). Wel een 17" scherm, dat had van mij dan weer niet gehoeven, zo groot. Eerlijk gezegd weet ik niet precies hoe het zit met het geheugen; maar ik sla vooral veel documenten en foto's op, geen spellen, films of bijzondere programma's. Oh ja, wel muziek, maar ik kom daarmee nog niet over de vijf gb. Overigens gebruik ik ook een externe harde schijf over een netwerk.
Wij hebben hem destijds als reserve gekocht (voor mijn mans werk met name) maar ik heb hem dus inmiddels ingepikt en hij mag zijn dure Pavilion weer gebruiken mocht er iets misgaan met zijn werkpc (al kan ik me voorstellen dat hij dat niet meer doet; hij is inmiddels Macverslaafd).
We hebben hem destijds gekocht bij Office Centre voor iets van 450 euro, maar ik weet niet helemaal zeker of daar de BTW ook bij in zit.
Overigens heeft Compaq een prima service, die Pavilion heeft al eens een hardwareprobleem gehad met het scherm (allerlei psychedelische kleuren en dansende letters) en die is in de kerstvakantie maar een week weggeweest. Geen enkel probleem; werd opgehaald door UPS en later ook weer door hen teruggebracht.

Trouwens, wat lief dat je moeder je een laptop wil schenken!

Elisa Gemani

Elisa Gemani

03-09-2010 om 20:41

Heli

He dat is toevallig; ik zat net op de site van HP naar die Compaq laptops te kijken en vond die aardig in de buurt komen van ons budget/wensen. Niet zoveel toeters en bellen als de Pavilion en dus ook een betere prijs. Mijn moeder had zelf ook al vanuit een of ander computerblad de HP Compaq aanbevolen gezien als beste keus. Dank je wel voor je reactie; daar kunnen we wat mee! Nu nog even kijken welk model en welke configuratie het meest geschikt zou zijn en waar we die het goedkoopst kunnen krijgen. Kan iedereen trouwens zo een pasje krijgen van Office Centre? Of moet je werkzaam zijn (wat we beiden niet zijn) of iets dergelijks? Ja, ik vind het heel tof van mijn moeder. Ze begrijpt dat ik niet zonder pc kan en dat ik het niet zelf kan betalen op dit moment. Nou is zij op haar 75e ook behoorlijk verslingerd aan de computer dus dat zal schelen M'n eerste e-mailtje op de nieuwe laptop zal ik aan haar sturen, met een virtueel bosje bloemen=P

Nasha 1st

Nasha 1st

03-09-2010 om 20:58

Acer

wij hebben 2 acers aangeschaft onlangs voor nog geen 1000 euro bij elkaar. Bij de mediamarkt.

Office centre

Ja, die presario bevalt erg goed; die Pavilion zag er heel gelikt uit, maar die extra's in het toetsenbord voegden voor mij niets toe (vingerafdrukherkenning bijv. superirritant, gebruikte altijd gewoon mijn wachtwoord), sterker nog de volumeregelaar werkte ook niet goed.
Deze is verder zo'n beetje hetzelfde. Prima ding. Bij de link die ik net stuurde staan ook de specificaties. Hij heeft overigens ook een ingebouwde webcam, dat zie ik er zo snel niet bijstaan. Kun je videoskypen met je moeder

Voor de Office Centre heb je een pasje nodig en voor dat pasje heb je een kvk-nummer nodig. Ken je niet iemand met een eigen bedrijf oid? Volgens mij woon je niet bij mij in de buurt (omgeving Zwolle) anders mocht je ons pasje wel lenen... (dat kan online geloof ik niet, dan zouden wij hem ook moeten betalen.)
Overigens hebben wij ooit, volgens mij wel tien jaar geleden, daar ooit eens een printer gekocht zonder pasje. Toen gingen we naar binnen, deden net alsof we niet wisten dat we een pasje moesten hebben maar we zeiden toen wel meteen dat we al wisten wat we wilden kopen. Toen kreeg we een dagpasje. Weet alleen niet of dat nu nog kan.
Maar hij is vast en zeker ook wel in andere winkels te koop. Overigens zie ik die CQ71 nu weinig op internet, vooral de CQ61, maar heb me niet verdiept in het verschil.
Succes!

Elisa Gemani

Elisa Gemani

03-09-2010 om 22:13

Ja, er zijn veel meer online dealers van HP zie ik. Maar ik weet misschien toch ook wel iemand met een eigen bedrijf die zo'n kaart kan en wil aanvragen. Ik ga er even achteraan maar ik denk dat het de Compaq Presario wordt. Heeft alles wat ik nodig heb en niets meer. Ook een goede garantie en persoonlijk heb ik ook goede ervaringen met HP producten. Nogmaals bedankt!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.