Check onze 10 slimme tips om geld te besparen op je volgende gezinsvakantie
Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Valkyre

Valkyre

17-05-2011 om 23:51

Nieuwe tv of harddiscrecorder?

Wij hebben nog analoge televisie via de kabel en ook nog zo'n bakbeest van een tv. Nu heeft Ziggo in zijn/haar oneindige wijsheid besloten dat (onder andere) BBC2 niet meer analoog geleverd gaat worden, en dat is voor mij het breekpunt, want ik kan (nou ja, wil) niet zonder mijn geliefde BBC. Dus we gaan digitaal.

Nou is mijn vraag: wat kunnen die moderne tv's tegenwoordig? Ik wil ipv een digitale ontvanger graag meteen een harddiscrecorder, of is dat helemaal niet nodig als we een nieuwe televisie zouden kopen? Ik heb begrepen dat je met de nieuwe tv's geen ontvanger meer nodig hebt, maar kun je er ook programma's mee opnemen en pauzeren? Zo niet, dan kopen we nl zo'n recorder en kijken we rustig verder op ons bakbeest... En dan verder sparen voor een goeie nieuwe tv, op den duur.

Even ot nog: ik geloof dat we de enigen in deze buurt zijn die niet zo'n platte beeldbuis ter grootte van een flink schilderij aan de muur hebben hangen - lopen we nou echt zo ver achter?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Bbc? digitaal?

BBC1 en 2 worden toch nergens digitaal aangeboden? Wel al die BBC offspins, zoals BBC World, BBO Knowledge, CBeebies enzo.

Da's nou net één van mijn redenen om nooit digitaal te gaan, BBC1 en 2 zijn veel leuker dat die satelietklonen van ze.

Brianna F

Brianna F

18-05-2011 om 09:08

Hier

ook nog zo'n bakbeest en we wachten gewoon tot deze het begeeft. En, ik durf het bijna niet te zeggen, we nemen nog gewoon films op via de video.
Ik volg dit draadje, ben benieuwd wat er allemaal mogelijk is.

Henriette123

Henriette123

18-05-2011 om 09:55

Hier

Sinds een maand of 3 hebben wij ook ziggo digitaal en een oud bakbeest als tv.Wij hebben een ziggo alles in een pakket genomen,telefoon, internet en TV in een. We konden toen voor ongeveer 150 euro een decoder kopen waar een harde schijf inzit. Dit werkt prima. Je kunt heel makkelijk opnemen, en pauzeren ed. Wij kijken wel nog vaak analoog, want het teletekst signaal is analoog veel beter.

Digitaal as in digitale televisie

daarop wordt hier idd BBC 1 tot en met 4 aangeboden.

Zaaaaligheid!
Meteen doen!

De andere technische vragen kan ik niet beantwoorden want ik leef samen met een tech-freak. Ik kan dus TV opnemen via de computer, en daarnaast gewoon TV kijken op de TV (wel met digitale ontvangst). Dus dat hele hd-recorder verhaal daar kan ik je niet mee helpen.

Wel met de verzekering dat BBC 1, 2, 3 én 4 je kijkgenot enorm zullen verhogen!

Eigenlijk

Zou ik tevreden zijn met Nederland 1, 2, 3, BBC, Belg en Duitser, evt. TV5.
Al die andere zenders zijn aan mij totaal niet besteed.
Helaas, je moet ze wel afnemen. Ik erger me vooral dood aan de Nederlandse commerciele meukzenders, heb nog jetlag, dus om half 4 in de ochtend klaarwakker. Even zappen is dan geen plezier, met al die hijgende poezen op TV. Moest verboden worden!

Dirksmama

inderdaad.
Onze zendervolgorde (geprogrammeerd door die freak uiteraard) is NL123, RTL4 voor het weerbericht, BBC1234, Belg, Arte, TV5, Duitsland 12 en 3x3 (regionale zenders)

Maar bbc 4 zouk niet meer willen missen!

Bbc

Valkyre, ik geloof eigenlijk niet dat je met de nieuwe tv's programma's kunt opnemen en pauzeren, ik heb daar in ieder geval nog nooit van gehoord.

Wij hebben sinds twee jaar een flatscreen en we zitten hier ook al lang tegen de overstap naar digitaal aan te hikken. Ik heb ook altijd gezegd dat ik alleen digitaal wil gaan als de BBC in het zenderpakket zit. Ik heb het laatst nog eens gecontroleerd en bij UPC is dat het geval dus eigenijk is er geen reden meer om het niet te doen (behalve dat je meer betaalt natuurlijk).

We twijfelen nog wel of we dan meteen zo'n alles-in-één-pakket moeten nemen, want nu doet alles het gewoon en is dat straks nog steeds zo? If it ain't broke, don't fix it, zoiets.

Ik vind jullie trouwens wel een beetje elitair hoor in je zendervoorkeur. Ik zou de commerciële zenders zeker niet willen missen, we kijken regelmatig films op SBS of RTL.

Chris

Chris

Man neemt wel films op van de commerciele zenders, doet ie met de comp en dan knipt hij de reclames eruit.

Zelf heb ik geen hoofd voor films. Documentaire van 1 uur is het maximum. Meer tijd heb ik niet en ook niet meer ruimte in mijn hoofd. Als ik met man een film probeer te kijken haak ik af. Juist die films bij de commerciële zenders zijn gemaakt om zo veel mogelijk mensen naar de bios te lokken, ik voel me gewoon gemanipuleerd. Eerst bedenken ze een verhaal. Als het te lang is knippen ze er wat uit, als het te kort is gooien ze er nog wat misverstanden en extra personages in. Zo voelt dat voor mij. Heeft te maken met mijn situatie op het moment, beetje te druk in mijn hoofd.

Films

Die films duren me veel te lang met al die reclame.

Kijk wel een dvd.

Die films

nemen wij dus nog heel ouderwets op op video, zodat we de reclame kunnen doorspoelen. Overigens gaan de commerciëlen inderdaad compleet respectloos om met films. Zit je midden in een scène opeens naar een pak vla op tafel te kijken waardoor de film 'mede is mogelijk gemaakt'.

Kijk, als je bij je digitale abonnement nou de mogelijkheid tot video on demand hebt, ben je daar ook vanaf. Kost wel geld natuurlijk.

Chris

Margriet*

Margriet*

18-05-2011 om 21:09

Bij upc

zit in de mediabox wat je krijgt voor digitale tv ook een harddiscrecorder (ovdrigens nog niet uitgeprobeerd) Wij hadden onlangs een nieuwe DVD/CD apparaat gekocht en besloten geen harddisc recorder er bij te nemen, nu hebben we het dus toch.

Kaaskopje

Kaaskopje

18-05-2011 om 22:16

Harddisk alleen los

Als je een nieuwe tv koopt is de kans groot dat er een digitale ontvanger in zit. Dan heb je alleen een Ci+ module nodig (in de winkel ongeveer 80 euro) en dan kun je digitaal kijken. Als je ook op wilt nemen en je hébt de mogelijkheid om een alles in 1 abonnement te nemen bij Ziggo (als je dat nog niet hebt dus), dan is dat het overwegen waard. Bij het alles in 1 pakket kun je een ontvanger die ook kan pauzeren en opnemen kopen voor 99 euro. Wij zitten bij Upc, maar hebben dezelfde ontvanger en wij zijn er heel erg blij mee. Inderdaad een genot om reclameblokken weg te kunnen spoelen. Je kunt op die manier zelf een moment kiezen om een pauze in te lassen , de tijd die je daarmee opgespaard hebt kun je dan tijdens zo'n reclame blok doorspoelen.

+ Brunette +

+ Brunette +

19-05-2011 om 01:22

Lorwyn

Heb laatst ook zo'n platte tv gekocht (die oude bakbeesten zijn volgens mij tegenwoordig niet eens meer in de winkel te krijgen). De tv heb ik vooraan op het oude tv-meubel gezet. Op de overbodige ruimte erachter staat nu een doos met snoeren en dergelijke. Zo valt het niet op dat het tv-meubelstuk eigenlijk te "diep" is voor een platte tv.

Jessica O

Jessica O

19-05-2011 om 07:33

Ziggo

heeft een harddisc voor 99 euro. Dit is dan ook direct je digitale ontvanger. Als je die neemt, zorg dan wel dat je er een monteur bij hebt (of je moet zelf heel handig zijn) aangezien er wat aan het punt waar het signaal binnenkomt moet veranderen.
De ontvanger kan op diverse tv`s hoor, want hier in de keuken ook nog een 'bakbeest' en die doet het prima met een digitale ontvanger (alleen is het geen breedbeel en heb je soms zwarte balken... maar dat vindt ik geen probleem)

Hier al een hele tijd digitale tv, maar volgende week komen ze de boel instaleren voor de hd-ontvanger.

Jessica

Kaaskopje

Kaaskopje

19-05-2011 om 14:57

Zou het ook zonde vinden

Als je dan toch bezig gaat zou ik niet aan het kastje blijven hangen, maar voor een wat grotere moderne tv gaan. Zonde van het kastje, maar die kun je ook vervangen als je het budget er voor hebt, nu of later.

Valkyre

Valkyre

23-05-2011 om 23:43

Zenders ziggo?

Aha, nou als die nieuwste generatie tv's geen ingebouwde harddiskrecorder hebben, gaan we gewoon voor de losse recorder. We zien wel wanneer het bakbeest ermee ophoudt.

Maar dan rest de vraag: heeft Ziggo digitaal WEL BBC2? Want dat die zender uit het analoge pakket gaat, is voor mij de druppel.. Dus de hele exercitie heeft alleen maar zin als ik mijn BBC2 kan houden!

Overigens, Chris, ik kijk ook erg graag naar series hoor - vanavond nog naar Grey's Anatomy zitten kijken. En ook de So You Think You Can-klonen vind ik erg leuk (of het nou om dansen of kleding ontwerpen gaat). Alleen al die Idolsdingen kan ik niet meer zien - dan kijk ik liever naar Una Voce Particolare...

Ik zit eigenlijk helemaal niet te wachten op uitbreiding van ons zenderpakket - maar ik zou wel dolgraag Gardener's World willen kunnen opnemen... Dat mis ik erg sinds ik op vrijdagavond uithuizig ben voor mijn hobby.

Oh ja, en vaste telefoon heb ik al jaren niet - wat moet ik daar in vredesnaam mee? Ik wil dus goedkoper internet plus tv - maar dat schijnt nergens zo te werken. Raar hoor... ik ben toch niet de enige die alleen nog maar mobiel belt?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Valkyre

Valkyre

23-05-2011 om 23:46

Tjonge (ot)

Je kunt wel zien dat ik met een Duitser getrouwd ben:
"zou wel dolgraag Gardener's World willen kunnen opnemen..." Alleen machen lassen werden sollen wuerden ontbreekt nog...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Valkyre

Valkyre

29-05-2011 om 19:24

Pelle bedankt!

Ik heb de zenders bekeken - als ik BBC3 en 4 erbij wil, moet ik een ander (lees: duurder) pakket. Maar BBC2 zit gelukkig in 't basispakket!
Nou het nog regelen... Zucht.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Bbc2 gaat wel uit het pakket!

Wij kregen vorige week (of eerder?) bericht van ZIggo dat BBC 2uit het pakket gaat, dus ik denk dat dat de meest recente ontwikkeling is...

Valkyre

Valkyre

31-05-2011 om 00:30

Ja mien

Bij Analoog gaat het uit het pakket. Volgens mij is het gewoon een trucje om ons, de laatsten der Mohikanen, aan digitaal te krijgen...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.