Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Bianca M.

Bianca M.

25-03-2011 om 17:03

Nintendo-hulp gevraagd

Hallo allemaal,
Mijn dochters zijn binnenkort jarig en ze hebben allebei een Nintendo gevraagd. We hebben er eentje in huis voor mijn oudste zoon (een Nintendo-DS). De kinderen willen natuurlijk met elkaar spelletjes spelen (dus de Nintendo's koppelen). En het liefste willen wij de spelletjes die we al in huis hebben ook voor de Nintendo's van mijn dochters kunnen gebruiken.
Nu zijn er sindsdien nieuwe versie van de Nintendo gekomen. Zijn de spelletjes voor de DS ook geschikt voor de DSi? En kunnen DS-en en Dsi-en ook met elkaar communiceren?
Los van bovenstaande vragen: wat zou jij aanraden voor een 8-jarige? (Voor de 3Ds absoluut geen geld. De keuze is tussen DS & DSi (evt DS-lite).
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen, want ik zie door de bomen het bos niet meer.
Groetjes, Bianca M.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Annet

Annet

25-03-2011 om 19:28

1e poging

Een DS zou ik niet meer doen. Het kwaliteitsverschil met de schermen is aanzienlijk ten opzichte van de DS lite. (Had de DS ook al twee schermen?).
Dan houd je over de keus tussen de DS Lite en de DSi.
Wij hebben beiden in huis. Qua spellen is er weinig verschil. Er zijn spellen die meer kunnen met de DSi dan met de Ds Lite, maar dat verschil wordt niet zo gezien/gemerkt door de kinderen (13 en 8 jaar).
Het belangrijkste verschil is dat de DSi meer kan dan alleen de spellen afdraaien. Het is ook een MP3-speler en een fotocamera en een geluidsrecorder. Allen met veel grappige effecten en mogelijkheden. Vooral de jongste heeft hier veel lol mee, dus voor een 8-jarige heeft dit wel meerwaarde. De oudste vindt het wel grappig maar niet apart genoeg om er meer voor te betalen. Ik weet niet wat het prijsverschil momenteel is, maar de DSi biedt daardoor wel wat extra.
De DSlite en de DSi kunnen prima gekoppeld worden. Wij merken geen negatieve effecten dat we twee verschillende DS-en hebben.
Ik weet niet ook dit zit met de DS (zonder lite). Maar dat weet iemand anders vast wel.

NaShA

NaShA

25-03-2011 om 21:20

Dsi

want de ds lite wordt niet meer gemaakt en er zullen ook steeds minder spellen voor zijn...ik denk dat wij gaan sparen voor de lite. De 3D wil ik niet, kan gevaarlijk zijn voor kinderen....

Dsixl

Onze dochter (10) heeft sinds Sinterklaas een DSiXL. We hebben voor deze gekozen omdat de schermen groter zijn dan bij een "normale" DSi, en omdat er een fotocamera opzit, en een programma om de foto's die gemaakt worden op een grappige manier te bewerken. Ook zit er een MP3 speler op, en een soort voicerecorder. Je kunt er ook mee op internet. En er zit een woordenboek op, waarmee je in verschillende talen woorden kunt opzoeken. Nu weet ik niet zeker of dat standaard is; wij hebben de Super Mario Bros uitvoering. (Zat een spel van Mario bij)
Ik weet niet hoe het met het samen spelletjes spelen is, maar laatst waren we bij m'n neefje en die had nog een oude DS liggen. Daarmee heeft ze samen Picto-chat gedaan. Dat ging prima.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.