Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Linda

Linda

14-12-2008 om 03:14

Ombouwen wii

Hallo,

Wie heeft zijn WII al om laten bouwen, en hoe bevalt dat?
Scheelt behoorlijk wat in de portemonnee namelijk, de spelletjes zijn zo duur.

Groetjes Linda

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sanne.

Sanne.

14-12-2008 om 22:29

Wij

En het bevalt uitstekend

Minet

Minet

15-12-2008 om 13:15

Alex

waar zie jij reclame? Ik zie alleen een vraag van Linda, geen naam/adres van iemand die dit ombouwen kan doen. Dat jij het niet eens bent met het feit dat een WII blijkbaar om te bouwen is waardoor een dergelijke spelcomputer voor meer mensen binnen bereik komt, staat niet gelijk aan dat iemand reclame maakt wanneer zij vraagt hoe dat bevalt.

Dag, Minet

Sanne.

Sanne.

15-12-2008 om 14:45

Alex

Het ombouwen van een Wii is helemaal niet illegaal......vraag maar na bij Nintendo

Maylise

Maylise

15-12-2008 om 16:38

Deels met alex eens

Het ombouwen van een wii is inderdaad niet illegaal (hoewel je geloof ik wel de garantie kwijtraakt) maar de bedoeling van het ombouwen is in dit geval (en ik neem aan in de meeste gevallen) het downloaden van illegale spelletjes. Het is uiteindelijk aan de redactie van dit forum om te zien in hoeverre zij mee willen werken hieraan. Gezien de eindeloze draadjes van hoe je het handigst spelletjes voor de DS download (en dat dit illegaal is lijkt me geen twijfel over mogelijk gezien de titels van de spelletjes die genoemd worden) heeft de redactie van dit forum daar duidelijk geen problemen mee.
Persoonlijk ben ik het niet met hun eens en zou zelf op een forum waar normaal gesproken behoorlijk gemodereerd wordt geen draadjes toleren waarin illegale pratijken besproken worden op deze manier.
Dit draadje (een wii ombouwen) vind ik dus wel kunnen omdat de wii ombouwen legaal is. Als er vervolgens een vervolg onderwerp komt van "hoe download ik spellen voor de wii" dan zou ik mocht ik redactie van dit forum zijn dat niet toe staan.
Evenals onderwerpen als "hoe fraudeer ik bij de belasting", "hoe kan ik het handigst proletarisch winkelen" enzovoorts. Maar goed die beslissing is niet aan mij gezien ik geen redactie ben.

Maylise

Nasha the first

Nasha the first

15-12-2008 om 19:51

Garantie

krijg je vaak wel van de ombouwert, vraag daar naar dus....

En verder, de discussie legaal of niet, de makers houden zelf de prijzen zo onnoemlijk hoog, zou de prijs lager zijn, zou downloaden niet meer hoeven......

Petr@

Petr@

15-12-2008 om 20:06

Tja

die prijs blijft natuurlijk zo hoog als iedereen z'n Wii ombouwt en illegaal spelletjes download!

Nasha the first

Nasha the first

15-12-2008 om 20:46

Kip en het ei-verhaal

gaat dat dan worden....ze zijn namelijk al van het begin af aan zo duur, niet omdat ze gedownload worden. Maar omdat ze zo duur zijn, gaan mensen wel andere wegen zoeken.....

Nasha the first

Nasha the first

15-12-2008 om 21:31

Ja, als

je het zo bekijkt, alleen, ik denk dat het gros van de mensen er zo niet naar kijkt, anders zou het niet op zo'n grote schaal gebeuren....wij hebben nog geen wii, en ik weet ook niet of we hem gaan ombouwen, want dat vind ik ook vrij prijzig.

Van de Forumbeheerder

Van de Forumbeheerder

15-12-2008 om 22:18

Reactie

Ik ben een voorstander van zo min mogelijk ingrijpen in wat volwassen mensen op het Forum met elkaar bespreken, zowel in deze als in andere rubrieken. Zodra er echter adressen e.d. op het Forum worden geslingerd over waar je terecht kunt voor illegale software e.d. is voor mij de grens bereikt.

Reacties op het Forumbeheer graag niet in de draad plaatsen, daar hebben we mailadressen voor.

Marian van Agt - Forumbeheer Ouders Online
[email protected]

Helemaal eens met pelle

Het ligt eraan hoe je speelt denk ik. Onze eerste playstation werd op aanraden van de buurman omgebouwd. Paar goedkope spelletjes erbij, en via de buurkids ook cheatcodes. Buurkids spelen even met een spel dmv cheats, wordt het ingewikkeld, hup een ander spel. En daar vonden we dus niks aan
Zijn lievelingsspellen (Croc en Rayman) toen werden er echt door verpest. Wij zijn blijkbaar van het eindeloos zelf proberen. En als ik kijk naar hoeveel plezier we met zijn allen hebben gehad van bv. Lara ("Wil jij even voor me springen?" "Dank je!"), dan hadden we echt wel waar voor ons geld. Zelfde als Sims voor de dames hier, gewoon lekker ploeteren voor je Simdollar En van zulke leuke creatieve spellen gun ik de makers hun geld ook.
Wat betreft de Wii: we hebben er nu 40+ uur Wii-fit opzitten, ook geen slechte prijs/kwaliteit-verhouding. En Zelda is gewoon schitterend, wat ik nu uitgeef aan dat spelkomt hopelijk ook weer ten goede aan de ontwikkelkosten van een volgende uit die reeks.

rosa

rosa

16-12-2008 om 08:37

Cheats

Toen wij eenmaal in de gaten kregen dat er cheats voor de Sims waren op de PC (namelijk oneindig veel geld) zijn we daar zo snel mogelijk mee begonnen. Eindelijk geen depressieve sims meer. Natuurlijk is het ook leuk om te spelen op de echte manier en te proberen alles in evenwicht te krijgen. Maar mijn kinderen hebben in ieder geval meer plezier gehad in het bouwen van de meest extravagante huizen..). Hm, zijn ze nu verpest voor het echte leven zonder cheats?

rosa

Maylise

Maylise

16-12-2008 om 11:25

Nasha the first

Objectief gezien zijn die spellen helemaal niet extreem duur. De prijs van computerspellen is de afgelopen 20 jaar redelijk stabiel gebleven. Je bent voor een wii spel niet extreem veel duurder uit dan je vroeger begin jaren 90 voor een SNES spel zou zijn geweest. Wel is het zo dat de productie toen duurder was en minder rentabel gezien de omzet minder groot was. Daarom zijn de winstmarges zeker verhoogd.

Maar of iets duur is of niet is natuurlijk geen argument. De prijs van de Ferarri die ik zo mooi vind wordt ook kunstmatig hoog gehouden. Toch betekend dat niet dat ik die Ferarri ga stelen. Of ik besluit dat ik het ding te duur vind en het dus niet ga kopen of ik besluit dat ik hem echt niet kan kopen of ik ga heel hard sparen en veel extra werken zodat ik uiteindelijk die Ferarri kan kopen. Aan mij om die keuze te maken. Ik ben niet zielig omdat ik die Ferarri niet kan kopen en het maakt niet uit hoe graag ik dat ding wil stelen mag alsnog niet. Ferarri mag zelf beslissen voor hoe veel geld ze hun auto's verkopen net als Nintendo zelf mag beslissen voor hoeveel geld ze hun spellen verkopen. Het is vervolgens aan mij als koper om wel of niet op dat aanbod in te gaan.
Ik vraag me ook ernstig af welk voorbeeld je aan kinderen geeft als je zelf illegaal spellen download. Als ouder verlies je dan je morele autoriteit toch volkomen. Mocht het kind ooit wat stelen heb je geen enkele basis om het kind op aan te spreken.

Maylise

Maylise

Maylise

16-12-2008 om 11:27

Ferarri = ferrari

Sorry voor de foute schrijfwijze maar het voorbeeld lijkt me verder wel duidelijk.

Nasha the first

Nasha the first

16-12-2008 om 12:20

Maylise

>>Ik vraag me ook ernstig af welk voorbeeld je aan kinderen geeft als je zelf illegaal spellen download. Als ouder verlies je dan je morele autoriteit toch volkomen. Mocht het kind ooit wat stelen heb je geen enkele basis om het kind op aan te spreken.< <

zucht.....wil je nu echt dat ik hier op in ga? Moet ik hier een discussie gaan voeren over moraal??? En sowieso hoef ik met jou geen discussie aan te gaan over mijn opvoeding!

Maylise

Maylise

16-12-2008 om 17:10

Nasha the first

Je hoeft met niemand een discussie waar over aan te gaan. Echter je begon zelf een discussie met wat in mijn ogen (en die van de wet) een fout argument is omdat het duur is mag ik het stelen. Daar reageer ik op. het staat je vrij om wel of niet terug te reageren. Het komt natuurlijk alleen wel vrij laf over.

Maylise

Maylise

Maylise

16-12-2008 om 17:11

En wederom aanvulling

Dat het laf overkomt om niet die discussie die je zelf in eerste instantie opstart aan te gaan.

Maylise

Nasha the first

Nasha the first

16-12-2008 om 18:33

Oh?

Is Nasha ineens de gebeten hond? Waar het halve forum zo'n beetje alle DS spellen al op zijn pc heeft staan.....hahahahah, leuk is ie Maylise, volgens mij ben ik ook niet de starter van het draadje maar vooruit....Daarbij, ik heb nog niet eens een Wii en ik dacht al dat ik aangegeven had dat ik het ombouwen daarvan nog niet zo zie zitten, maar goed, lezen is een vak he....

Oh ja, je vergelijk met een Ferrari vind ik totaal niet relevant, dus ook daar ga ik niet op in....Er zijn nog wel meer dingen die ik niet kan betalen, en toch niet steel. Daarbij, voorzover ik weet is downloaden nog steeds niet illegaal, het AANBIEDEN daarentegen wel, dus misschien kun je je pijlen beter op hen richten.....

Petr@

Petr@

16-12-2008 om 22:09

2x eens!

Eens met Pelle. Als ik zie hoeveel plezier het héle gezin heeft van de Wii spellen dan vind ik het geld dubbel en dwars waard! Ik hoef ook niet zo nodig 40 spellen te hebben, een paar leuke en dan af en toe op Marktplaats wat kopen en verkopen.
En ik ben het eens met Maylise: ik vind het een heel slecht voorbeeld voor m'n kinderen en er wordt hier dus niets omgebouwd (en dus ook geen DS spellen op de pc).
gr.
Petr@

Maylise

Maylise

17-12-2008 om 13:53

Nasha the first

De rest van het forum die illegaal dowload reageert niet in dit draadje. Jij reageert in dit draadje met het argument dat spellen te duur zijn. Ik geef aan waarom ik dit een oneigelijk argument vind. Ik haal die informatie niet uit enig ander draadje maar alleen uit dit draadje. Ik geef vervolgens aan waarom ik dit een oneigelijk argument vind.

Bovendien is downloaden van software (met uitzondering uiteraard van freeware en soortgelijke producten) wel degelijk illegaal. Over films en muziek bestaat nog wat verwarring hoewel het inderdaad steeds meer er op gaat lijken dat downloaden hier van ook wel degelijk illegaal is. Daarom kan het downloaden van illegale software wel degelijk op hetzelfde pijl worden gesteld als het bewust ontvreemden van goederen uit een winkel.

Maylise

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.