Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Onderling kunnen we niet mailen

Vraag.
We hebben thuis een mail met achter het apenstaartje een eigen naam, dus ik heb [email protected]. Zo is er ook een [email protected], en de kinderen hebben ook hun eigen mail adres.
Voor zover geen probleem.
Maar wat ik maar niet voor elkaar krijg, is om naar elkaar te mailen. Dus ik kan niet naar [email protected] mailen, want dan krijg ik de mail terug, en krijg ik welbekende: Delivery Status Notification (Failure).
We kunnen allemaal mailen naar een buitenstaander, we krijgen ook allemaal binnen. Maar niet van elkaar. kinderen gebruiken eigen laptop. Wij werken met een computer.

Wat doe ik verkeerd? Wat zie ik over het hoofd?
Iemand enig idee?

Groeten Corien

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ehm

Hebben jullie allemaal een eigen mailaccount of hebben jullie mailaliassen? In dat laatste geval is er maar 1 wachtwoord en anders heeft iedereen een eigen wachtwoord.
Wij hebben namelijk ook mailadressen van een eigen domein en ik kan mijn dochter (eigen account) gewoon mailen. Heb eigenlijk nog nooit naar een eigen alias gemaild.

Corien :-)

Corien :-)

21-03-2013 om 14:40 Topicstarter

Snel!

Da's een goeie Picasso.
We hebben één wachtwoord, wij hebben dus mail-aliassen. Zou daar het probleem in zitten?
Je dochter en jij hebben ieder een wachtwoord, ieder een eigen account dus en jullie kunnen wel mailen.
Als dit de oplossing is, dan ben ik heel snel geholpen! Bedankt voor de reactie!

margje van dijk

margje van dijk

21-03-2013 om 14:45

Off-topic

Ik zou zeker voor de kinderen ook bijvoorbeeld een gmail-account openen. Hoe lang blijven die mailadressen van jullie bestaan? Ik heb al zo vaak gehad dat mensen van provider wisselen of dat er een provider failliet ging en dat ze dan al hun mail moesten overzetten naar een nieuw account met alle ellende van dien.

Het klinkt wat armoedig, een gmail-account wat gratis is en wat iedereen kan krijgen, maar de voordelen zijn heel erg groot. Als je kinderen het huis uit gaan kunnen ze hun mailadres gewoon meenemen en voortzetten, ipv dat ze nog afhankelijk zijn van het domein / de provider waar jullie adressen bij horen.

Het is maar een gedachte hoor.

Margje

Hombre

Hombre

21-03-2013 om 15:50

Helemaal fout, margje.

Corien heeft blijkbaar een eigen domein 'dejong.nl' (in het echt zal het wel wat anders zijn) en dat is nou net wel de enige manier om onafhankelijk te blijven van de willekeur van mail-providers. Als je aanbieder je niet zint ga je gewoon naar een ander en je neemt je domein mee.

Corien, kan het zijn dat je net het interessante deel van de foutmelding hebt weggelaten?

margje van dijk

margje van dijk

21-03-2013 om 21:32

Haha

En bedankt

Maar toch vraag ik me af of je gelijk hebt. Waar blijft die mail die op dat account komt, van dat domein dat dan wel van jou is? Op de server van de provider toch zeker. Dus als je moet verhuizen dan moet je die mail of allemaal binnenhalen, of je bent het kwijt.

Je houdt weliswaar je mailadres, maar niet je mail.

Bij een google-account blijft je mail tot in lengte van dagen op die servers staan. Zo kan het gebeuren dat mijn kinderen die inmiddels volop pubers zijn nog hun eerste kleutermail aan oma kunnen teruglezen. Vinden ze zelf in elk geval erg leuk.

Margje

Prakje

Prakje

22-03-2013 om 06:42

Beiden kan ook

Wij hebben ook een eigen domein, en alle mail van dat domein laten wij binnenkomen in een gmailaccount. Elk ontvangend mailadres een eigen kleurtje en je pikt zo je eigen mail eruit. Ideaal!

Vanuit het gmailaccount kan ik bij het sturen van een mail aangeven namens wie ik stuur.

We kunnen nu overal en altijd bij de mail, nooit meer gedoe met mail die op één PC staat, of nog erger een gecrashte outlook mailbox.

Overigens kunnen wij wel van het ene naar het andere adres mailen. Dus [email protected] mailt naar [email protected]. Gaat prima.

Hombre

Hombre

24-03-2013 om 11:13

Providerlock

"Op de server van de provider toch zeker. Dus als je moet verhuizen dan moet je die mail of allemaal binnenhalen, of je bent het kwijt."

Klopt, dat moet je even leegtrekken, maar dat is niet zo'n probleem (tenzij je natuurlijk een web-only mailprovider hebt).

"Bij een google-account blijft je mail tot in lengte van dagen op die servers staan."

Ik vrees dat je het niet eens *kan* wissen.

Je kunt een gmail account trouwens ook met je eigen domein gebruiken:

http://www.coffeecup.com/help/articles/set-up-gmail-for-your-own-domain/

margje van dijk

margje van dijk

24-03-2013 om 20:50

Ah, hombre

Bedoel je met je mail eigenlijk te zeggen: "Sorry, mijn kop "helemaal fout Margje" was enigszins voorbarig, want je hebt wel gelijk eigenlijk"?. Dank je wel! Dat wilde ik graag horen

Ik vind het knap onhandig en ook niet bepaald duurzaam dat je je mail binnen moet halen en anders ben je het kwijt.

Margje

Hombre

Hombre

30-03-2013 om 07:19

Margje

"Bedoel je met je mail eigenlijk te zeggen: "Sorry, mijn kop "helemaal fout Margje" was enigszins voorbarig, want je hebt wel gelijk eigenlijk"?. Dank je wel! Dat wilde ik graag horen "

Nee, helaas dat zit er niet in...

"Ik vind het knap onhandig en ook niet bepaald duurzaam dat je je mail binnen moet halen en anders ben je het kwijt."

Dus je vind het knap onhandig dat je informatie van jezelf die je bij een ander neerzet binnen moet halen als die ander ophoudt met zijn diensten of op een andere manier zorgt dat je niet meer van zijn diensten gebruik wilt maken?

Gelijk heb je, maar dat probleem heb je met *alle* 'cloud' oplossingen. Het enige wat daartegen helpt is alles lokaal bij je te houden en dan heb je weer het backup probleem, wat voor een professional al lastig is en voor de gemiddelde amateur helemaal niet te doen.

Maar dat zijn twee volstrekt verschillende dingen:
- Hoe verhuis ik mijn inbox zonder dat ik de hele wereld moet vertellen dat ik verhuisd ben.
- Hoe verhuis ik de *data* in mijn mailbox.

Volgens mij is de optimale oplossing voor een gewone sterveling (zoals jij en ik). Neem je eigen domain, maak daarin je mailadressen aan en koppel dat aan een stabiele en flexibele 'cloud' mailprovider (Gmail is dan wellicht geen slechte keus).

Het punt is dat mailadres en mailbox-provider volstrekt los van elkaar (kunnen) staan.

margje van dijk

margje van dijk

30-03-2013 om 22:10

Nou, dan toch zeker gedeeltelijk?

Mij 'helemaal fout' noemen was dan toch tenminste voor ongeveer de helft onterecht? En ook niet zo heel aardig.

Ja, ik weet dat domein en hosting volstrekt los van elkaar staan. En ik weet ook dat alles in dit leven eindig is. Maar ik acht de kans dat een gmail-account obsolete raakt wel heel erg klein. En ik vind het inderdaad onhandiger om alles binnen te moeten halen vergeleken bij alles ergens in een cloud te hebben.

Dus mijn oplossing is wellicht korter door de bocht dan de jouwe, maar niet zo fout als jij hem noemt.

Groeten, Margje

Hombre

Hombre

31-03-2013 om 08:20

Ok, ok

Even terugkijken waar het ook alweer over ging. Je suggestie om Gmail te gebruiken is natuurlijk prima. (ik zou geen beter gratis alternatief weten)

Maar ik reageerde eigenlijk hierop:

"Hoe lang blijven die mailadressen van jullie bestaan? Ik heb al zo vaak gehad dat mensen van provider wisselen of dat er een provider failliet ging en dat ze dan al hun mail moesten overzetten naar een nieuw account met alle ellende van dien."

Aangezien de OP juist haar eigen domein heeft geldt dat argument van adressen die niet meer blijven bestaan niet. Dat stukje was 'helemaal fout'.

Maar dat geeft niks hoor

margje van dijk

margje van dijk

31-03-2013 om 13:44

Ja ok

Goed zo

Ja, je hebt gelijk met die opmerking die ja aanhaalt. Je eigen domein kan je houden, inclusief je mailadressen.

Margje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.