Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

maan.

maan.

27-10-2010 om 09:51

Ongewenste mail

Even een situatieschets, vorig jaar groep acht, dochter had leuk groepje vriendinnen. Daarnaast nog contact met andere klasgenoten alleen met eentje kon ze het niet echt vinden. Dat meisje zat regelmatig te stoken en te spieken en had naar dochters idee duidelijk een aversie tegen haar vriendengroepje. Heeft ze zich niet teveel van aangetrokken en uiteindelijk werden de pesterijen ook minder.

Nieuw schooljaar nieuwe school. Dochter heeft met veel oudklasgenoten nog contact maar vooral gestort op het 'nieuwe'. En ineens na drie weken krijgt ze een mail van bovengenoemd oud-klasgenootje. Slijmslijm en hoe goed het wel niet ging op nieuwe school en blabla allemaal geneuzel. (heeft ze trouwens aan meerdere klasgenoten gestuurd) Week daarna wéér zo'n mail en vervolgens of ze op facebook wilde aanmelden (heeft dochter niet) en of ze hyves vrienden wilde worden (liever niet) allemaal in de prullenbak beland zonder te reageren. En dit weekend ineens een mail met allemaal gezeik erin dat niemand het meisje aardig vindt maar dat mijn dochter altijd al een goede vriendin was en of ze alsjeblieft wilde mailen want dochter was haar enige vriendin..

Ten eerste heeft dochter totáál geen behoefte aan contact met dit meisje, ten tweede zijn ze nóóit vriendinnen geweest maar ten derde vindt ze het wel zielig.

Tot nu toe heeft ze alle mailen laten lezen van 'wat moet ik ermee' en nu weet ze het niet.
-reageren en vriendelijk proberen af te kappen? meisje heeft bord voor haar kop is vorig jaar al gebleken die boodschap gaat niet aankomen.
-reageren en bot afkappen? vindt ze te hard.
-niet reageren en kijken wat er nog meer aan mail binnenkomt? meisje gaat nu op emoties proberen te werken lijkt me niet verstandig voor dochter
-dus afzender blokkeren? en in sop gaar laten koken?

ik heb een voorkeur voor laatste optie maar dochter vindt dat niet prettig, want weet dan niet wat er gaande is.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Blokkeren

Ik zou voor blokkeren gaan.

Het probleem gaat verder omdat je dochter het meisje zielig vindt. Zolang dat maar aandacht krijgt hou je alles in stand.

Ze wil verder geen contact met het meisje en er ook niet op reageren, dus dan is het verstandiger om er ook voor te zorgen dat ze er geen mail meer van binnenkrijgt.

Dat je dochter dan niet weet wat er gaande is, is misschien wel zo goed. Als je dochter dat toch perse wil weten dan blijf je in deze cirkel rondhangen. En dat is toch de stille kracht van iemand die op emoties speelt en aandacht wil....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.