Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Peetje

Peetje

15-05-2012 om 14:16

Online kalender (voor familie-gebruik)

Hallo,

Omdat mijn schoonmoeder ziek is en we o.a. met de familie veel met haar naar afspraken onderweg zijn, leek het me handig om een online agenda (of kalender) te starten. Iedereen kan dan daarin vermelden wanneer ze met haar naar een afspraak gaan, haar partner kan invoeren wanneer zij bv een dag weg zijn, etc.

Met google-calender lukt dat niet: de personen die ik toevoeg (totaal zijn het 7 personen), kunnen alleen kijken maar niet hun afspraken invoegen.

Bij "de familie-agenda" moeten er veel privé-gegevens worden ingevoerd, en bij family-ware is het delen van de gegevens ook niet handig.

Heeft er iemand hier een suggestie over een online-kalender waarop we de afspraken kunnen bijhouden (en bij voorkeur een notitie kunnen toevoegen al is het niet je eigen afspraak)?

groeten,
Peetje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Een extra google account

Als je een nieuwe google account aanmaakt, en ieder familielid heeft de inloggegevens, dan kan iedereen de agenda bijwerken.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Peetje

Peetje

15-05-2012 om 20:30

Dankje!

Hoi Angelika,

Bedankt voor je suggestie. Ik ga zo gelijk kijken, geniaal in z'n eenvoud, deze oplossing .

Heb ook wat zitten prutsen bij "defamiliekalender"; en dat zit er toch wel haalbaar uit (alleen mal dat ik voor anderen een wachtwoord instel...).

groeten,
Peetje

mopperkont

mopperkont

16-05-2012 om 20:53

Caren - mantelzorgapp

Dit is wellicht handig:

https://www.carenzorgt.nl/

margje van dijk

margje van dijk

20-05-2012 om 11:30

Nieuw account hoeft niet

Het zou gewoon moeten lukken met Google Agenda. Je kunt gewoon in je bestaande account naar Agenda gaan, en daar een nieuwe agenda aanmaken. Dan staat er de optie 'Deze agenda delen'. Hier voeg je de e-mailadressen toe van degenen die er ook in mogen. En vervolgens kun je aangeven WAT deze mensen kunnen, zoals 'Alleen lezen', of 'Lezen EN bewerken' oid. Het zou kunnen dat dat alleen kan als die andere mensen gmail-accounts hebben maar het lijkt me sterk.

Mensen met een Android smartphone kunnen de agenda ook nog toevoegen aan hun smartphone agenda en dus overal en altijd alles zien. Als ze het even niet willen zien kunnen ze de agenda ook zo weer uitvinken.

Ik hoop dat het lukt!

Margje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.