Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Online verliefd

Dochter (14) blijkt al tijden verliefd op een jongen die ze via Moviestar Planet virtueel heeft ontmoet. Dit speelde ze weleens toen ze een jaar of 12 was. Tijdens het opruimen van haar kamer kwam ik liefdesbriefjes tegen. Open daarover gesproken, zowel positief als over de gevaren die eraan kleven (loverboyverhaal). Ze verzekerde me dat ze niet meer verliefd was en het natuurlijk zou vertellen als het wel zo was. Ook beloofde ze niet zomaar naar de andere kant van het land af te reizen, ze is toch niet gek?! Omdat ze de laatste tijd zo afwezig is en de schoolresultaten weer inzakken, vermoedde ik dat ze toch weer verliefd was. Nee hoor, dat zou ze dan toch vertellen? Nouja, vanmorgen dus haar MSN geschiedenis gecheckt (ben ik niet trots op, wist niets anders meer) en ze blijkt sinds een aantal weken weer met hem te chatten. En is smoor op hem. Van haar vader heeft ze laatste een webcam gekregen en zo te lezen doet ze vaak een dansje voor hem als hij daarom vraagt. Ik vind dit zo moeilijk te bespreken. Ik zit eigenlijk te wachten tot ze er zelf mee komt, maar intussen ben ik ook bang dat ze domme dingen gaat doen. Wat te doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Webcam

Ik snap nooit waarom ouders zulke jonge kinderen webcams geven? Weg met dat ding!
groeten albana

Irrorojo

Irrorojo

11-11-2012 om 12:50 Topicstarter

Webcam van vader

Tja, die webcam heeft ze dus van haar vader (mijn ex-man) gekregen. Zonder overleg, maar met de eerlijke intentie om elkaar te kunnen zien tijdens het bellen. En ik ben altijd maar weer de strenge moeder die dit verbiedt.

Dan inleveren...

... en bij jou komen halen om met vader te bellen. Daarna weer naar jou en in algemene termen met haar besproken wat de reden is. Dus niet als straf maar preventief om haar niet in de verleiding te brengen etc.

Maar als dochter dansjes doet voor virtuele vriend...? Bij mij zouden alle alarmbellen afgaan. Kan ook onschuldig zijn maar ik zou t risico niet lopen.

Ik zit nog in een fase eerder, met jongere kinderen dus hier nog niet aan de hand maar is t wat om contact te zoeken (met medeweten dochter) en dan om gegevens van de (kennelijke) moeder te vragen om telefonisch af te kunnen stemmen? Dat dat lijntje ligt en dat je dan weet of t goed zit of niet ( tot op bepaalde hoogte)?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.