Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Opeens ontzettend veel reclamelinks

Sinds een paar dagen krijg ik op allerlei sites (radio 1, mijn eigen internetprovider, nouja vanalles) een soort reclame. Willekeurige woorden in een tekst zijn opeens een link, die heel irritant omhoog komt als ik er alleen maar overheen scrol. Met aanklikken komt er dan eoa reclame waarin ik een iPad kan winnen. Wat is dit en hoe kom ik ervan af?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Cookies

Volgens mij heeft dit te maken met zgn cookies. Je surfgedrag wordt geregistreerd en zodoende krijg je dan reclame.

Als ik bv naar een paar schoenen surf, dan zie ik ineens bepaalde reclame wanneer ik op andere sites zit, met dezelfde schoenen

Je kunt je cookies uitzetten, of regelmatig je geschiedenis wissen.

Anneque

Anneque

14-10-2012 om 16:27 Topicstarter

Nee, tis malware

Hoi Moppeke, nee, 't kwam niet door cookies (die reclames ken ik ook, stééds weer diezelfde schoenen idd , 't was nog 100x irritanter. Het zag er ook raar uit: in een gewone tekst, bijv. een krantenartikel, staat dan een willekeurig woord (kan ook gewoon een voorzetsel zijn of zo) onderstreept en dat is dan een link naar eoa enquête. Verder kun je dan een iPad winnen (jaja). Maar 't bleek eoa programmaatje dat zich op mijn pc had genesteld, weet nog niet goed hoe dan nou gebeurd is maar heb het wel kunnen verwijderen. Ben ff kwijt hoe het heette, maar tis ieg weg nu. Evengoed bedankt voor 't meedenken

Anneque

Anneque

14-10-2012 om 16:28 Topicstarter

Oja, weet t weer!

Giant savings heette het.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.