Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Cecile

Cecile

18-12-2011 om 13:34

Oplaadbare batterijen voor wii controllers?

Wij hebben 2 wii-controllers (naar mijn idee van die gewone) die met zijn tweeen op zo'n oplaadbaar station staan.
Nu lopen ze steeds binnen no time leeg.

Batterijen vervangen of hele controllers vervangen?

Ik heb zitten zoeken op internet, maar het lijkt alsof zo'n batterij iets van EUR 42 kost. Kan dat waar zijn?

En belangrijker: iemand ervaring met vervangen van die oplaadbare batterijen? Doen ze het dan weer goed?

Of beter toch meteen hele nieuwe controllers kopen?

Ik heb geen zin om eerst nieuwe (dure) batterijen te kopen en dan een tijdje later toch nieuwe controllers te moeten kopen...

Dure grap trouwens...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
sinas

sinas

18-12-2011 om 13:50

Bij de hema

hebben wij gewone oplaadbare batterijen gekocht. Doen het prima. Ook doen we er weleens gewone batterijen in, als alles leeg is. Maar op tijd opladen van de batterijen scheelt een stuk. Bij Hema zijn ze niet zo duur en daardoor heb ik er voldoende voor alle controllers.

Rob

Rob

18-12-2011 om 14:03

Oplaadbaar

42 euro is inderdaad duur, voor een set van 4 batterij betaal ik minder; http://www.kijkshop.nl/producten/4775-6067/beeld-en-geluid/batterijen_oplaadbaar/
voor de wii gebruiken we hier minimaal 2100mA batterijen. Hier van het merk GP zijn we erg tevreden over.
We laden ze alleen wel los op in een losse lader.
Rob

sinas

sinas

18-12-2011 om 14:47

Deze

http://www.hema.nl/winkel/wonen/batterijen/oplaadbare-batterijen-always-ready-aa-(41220501) Zouden geschikt kunnen zijn. 4 voor 10 euro, dat valt dus mee.

Cecile

Cecile

18-12-2011 om 18:40

Nee, inderdaad andere batterij

P, goede vraag. Wij hebben inderdaad geen penlight achtige (oplaadbare) batterijen erin zitten die je dus "overal" kunt kopen, maar speciale. Je moet ze daarom (denk ik) echt altijd in het oplaadstation (waar je de 2 controllers in zet) opladen.

Die oplaadbare batterij(en) zijn wit, ongeveer zo groot als 2 penlights (AA), mar zitten met wit kunststo of zo aan elkaar vast (niet los te maken).
Er staat op:
NYKO Charge Station - Rechargeable Battery Pack
Item #87000-ASO-0107
Warning do not dispose of in Firo Do nog Modify
Made in China en nog wat CE en andere markeringen.

Op link: http://www.amazon.com/Nyko-Charge-Station-Wii-Nintendo/dp/B000LFJNF2 kan je een foto ervan zien.

Daar overigens te koop voor ruim 27 US Dollar (incl. verzendkosten). Wel vervelend om het daar helemaal vandaan te halen, hoewel Amazon wel betrouwbaar is geloof ik. Ik zal ook eens bij Bart Smit navragen.

Maar vraag blijft: hebben jullie ervaring of een nieuwe batterij goed werkt bij die controllers, gezien mijn angst eerst een nieuwe batterij te kopen en vervolgens toch nieuwe controllers...

sinas

sinas

18-12-2011 om 18:45

Ik zou

gewone oplaadbare batterijen kopen. Mijn ervaring met die andere dingen is ook niet best, plus dat je de controllers niet kan gebruiken als ze staan op te laden. Bij voldoende batterijen kun je een deel gebruiken terwijl het andere deel aan het opladen is.

Cecile

Cecile

18-12-2011 om 21:48

Ha sinas

Misschien heb je wel gelijk dat het toch met gewone penlights kan!
Ze passen wel in de ruimte en lijken het ook (zonder wii te spelen) wel te doen (zag de lichtjes opbranden). Ik laat het de kinderen morgen wel proberen.
Dat zou een geweldige oplossing zijn. Heb daar nooit aangedacht. Bedankt.

sinas

sinas

18-12-2011 om 22:56

nee, het zit hem gewoon in de achterkant, daarin kun je of batterijen stoppen of een batterijpack (http://www.shopono.com/products/Wii-Remote-Controller-Battery-Pack-3600mAh.html), een bijzonder batterij eigenlijk. Het kan dus allebei. Cecile heeft wel een bijzondere batterijpack, maar daarom kunnen er wel gewone batterijen in, gewoon batterijpack verwijderen, gewone penlights er in, of oplaadbare penlights, normale achterkantje er op, et voila, spelen maar. (kan geen foto van een achterkant open vinden, maar misschien heb je hem zelf?)

sinas

sinas

19-12-2011 om 08:32

Hema prima hoor

werkt uitstekend hier!

sinas

sinas

19-12-2011 om 15:32

Klopt

volgens mij heb ik 2100 of 2400, dat weet ik zo niet. Heb het toen gevraagd bij de Hema en die adviseerden inderdaad vanaf 2100 te nemen.

Cecile

Cecile

20-12-2011 om 22:07

Sinas en p bedankt!

De controller doet het inderdaad op gewone penlights, dus ik ga oplaadbare batterijen en een oplader daarvoor kopen. Bedankt ook voor de mah waarde tip. Komt helemaal goed. Super dit forum (en jullie natuurlijk)!

sinas

sinas

21-12-2011 om 20:57

Graag gedaan

en een stuk voordeliger!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.