Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Overstappen naar ziggo alles-in-een-extra; ervaringen?

We hebben al jaren internet via xs4all en dat bevalt ons prima. Behalve dan de prijs en de internetsnelheid. Tv hebben via de kabel van Ziggo en telefoon via de KPN.
Manlief wil sneller internet en dus zijn we ons aan het orienteren. Hij wil het liefst het snelste van het snelste en een alles-in-een-pakket. Bij Ziggo is een pakket waarbij dit aangeboden wordt met een dowloadsnelheid van 120mb en een uploadsnelheid van 10mb. Ik kan me van die snelheden helemaal geen voorstelling maken, nu komen we vaak niet eens aan de 14mb download...
Omdat hij veelal backups online maakt gaat het hem dus niet snel genoeg.
Ik vind alles best; zo'n alles in 1 pakket is uiteindelijk nog goedkoper dan wat we nu allemaal los betalen, maar ik hoor zoveel verschillende verhalen over Ziggo en met name hun service en dus ben ik wat huiverig.
Wat is jullie ervaring hier mee? En ook; heeft iemand dit pakket met deze snelheid en werkt het ook? In de zin van dat het niet alleen een leuke lokker is maar dat deze snelheden ook werkelijk behaald worden?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik zou het niet doen

Ik heb geprobeerd over te stappen, maar het is niet gelukt. Waarom niet is me nog een raadsel, maar het gebeurde gewoon niet, ondanks allerlei ingevulde formulieren en telefoongesprekken. De klantenservice is om te huilen.
Een vriendin heeft het wel, maar het klapt er steeds uit. xs4all is als beste uit de bus gekomen bij een consumentenonderzoek. Het is inderdaad wel duurder, maar geeft het minste problemen en de service is ook aanmerkelijk beter dan andere aanbieders. Ziggo stond ergens onderaan...

vlinder72

vlinder72

30-09-2010 om 21:47

Ziggo

Gaat hier prima. Wij hebben internet via de kabel en digitale televisie. Onze telefoon is nog apart. Wel hebben wij internet via een monteur laten installeren. Wisten wij tenminste zeker dat het goed was en wij konden het gelijk testen. Wij zijn heel tevreden met onze internetverbinding.

koentje

koentje

03-10-2010 om 11:00

Oh nee

ga niet met ziggo in zee!

Wij hebben constant problemen: alles valt dan uit; je bent soms tijdenlang niet via de telfoon bereikbaar.... geen internet, ben je net bezig, klapt de boel er weer uit.

Ik scheit ervan!

marie

marie

03-10-2010 om 16:05

Ervaring

Hallo
Wij zijn sinds kort overgestapt van XS4all naar Ziggo alles-in-een met 20 MB.
Wij hadden al televisie van Ziggo en internet en telefoon van XS4all.
De reden van overstap is de snelheid. Bij XS4all betaalden we voor 8 mb en kregen we maar 6 mb (down). Dat is gedaan, omdat we tever van de centrale afwonen en er geregeld een "dip" in de verbinding zat. Geregeld geen telefoon en internet. We baalden daar behoorlijk van, aangezien we van tevoren duidelijk gevraagd hadden of we echt een abonnement van 8 mb konden nemen na onze verhuizing naar de andere woonplaats. Was geen probleem werd er gezegd, nou niet dus, heeft ons heel wat telefoontjes gekost, voordat er dus een bij de helpdesk met de oplossing kwam om het signaal naar beneden bij te stellen.
Bij Ziggo konden we naar 20 Mb en bleek al met al ook nog goedkoper te zijn in de maand. Alles is prima aangesloten door de monteur op de afgesproken morgen, dus wat dat betreft geen klagen.
Alleen bleek bij de aansluiting dat we alleen een modem kregen (waar 1 pc op aangesloten kon worden) en dat er nog een router bij moest (bij XS4all was dat 1 apparaat - iemand nog belang trouwens?). De monteur adviseerde om de router NIET bij Ziggo te kopen, die vond hij niet van zo'n beste kwaliteit. Dus die hebben we van een ander merk genomen. Bij het bestellen heb ik trouwens helemaal over het modem/router verhaal heen gelezen trouwens, zo gewend was ik dat het 1 apparaat was.
Er zijn wel een paar minpuntjes trouwens:
- Ziggo werkt niet met Imap, wat erg onhandig is met mail binnenhalen op diverse pc's (dat was wel erg handig bij XS4all). Hier heb ik van te voren ook niet op gelet moet ik eerlijk bekennen.
- Ziggo werkt met een bepaald signaal bij telefoons. Volgens Ziggo gebruiken ze het meest voorkomenende signaal. Natuurlijk hebben wij Philips telefoons en die hebben dat niet, dus werkt het adresboek niet meer bij binnenkomende telefoontjes en kunnen we niet meer zien door wie we gebeld worden.
Voor de rest zijn we tot nu toe erg tevreden.
Groetjes

heli

heli

06-10-2010 om 11:23 Topicstarter

Als manlief iets in zijn hoofd heeft...

krijg je het er niet meer uit. En dat blijkt maar weer aan het feit dat hij het allemaal al weer geregeld had voor ik er erg in had. Of althans, probeerde te regelen want toen hij online de aanvraag wilde indienen werd hem meegedeeld dat de aanvraag al bij hun in behandeling was. Huh? Dat begint al lekker... Ik hoop zoooo dat het allemaal goed gaat.
De verhalen van mijn familie die ook allemaal bij Ziggo zijn en veel problemen met de telefonische bereikbaarheid hebben gehad, daar is ie blijkbaar doof voor... We kennen overigens ook mensen die tevreden zijn met hun abonnement bij Ziggo.

Dat van die modem/router komt goed volgens manlief; heeft dat helemaal uitgezocht. En Imap schijnen we niet te gebruiken.

Koentje, voor verhalen zoals jij die schrijft ben ik bang... Ik ben heel benieuwd, hopelijk gaat alles goed!

Bedankt in ieder geval!

heli

heli

06-10-2010 om 11:26 Topicstarter

Oh ja

het antwoord van de "Ziggo-expert" over dat de aanvraag zogenaamd al bij hun in behandeling was; klopte niet, maar omdat we Chrome als browser gebruiken raakt de website van Ziggo wel eens in de war.... (beloofd veel goeds)

Ik help je hopen

hier vooral slechte ervaringen met Ziggo... dus ik duim voor jullie

koentje

koentje

07-10-2010 om 13:00

Dat is

iets te makkelijk gedacht!
Ziggo is hier de enige die alles ineen aanbiedt!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.