Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

rosalie3

rosalie3

27-10-2010 om 10:51

Pc en laptop vraag

Ik heb een oude pc waar ik op mail, internet surf, kinderen hyves en spelletjes doen en ik af en toe foto albums maak.
Sinds een tijdje krijg ik telkens bovenin "de adobe flash plug in is gecrasht". Ik klik dit dan weg en ga weer verder.

Er zit een mc affee virusscanner op en ik weet ook nog net hoe ik op z'n tijd de schijf moet formateren, en geregeld zgn schoonmaken.

De pc is echter traag + steeds deze melding de laatste tijd.

Ook heb ik een oude laptop die helemaal zgn opgeschoond is en ook een virusscanner op zit. Deze blijft echter maar ratelen en is heel erg traag.

geld om zomaar even iets nieuws te kopen heb ik niet.

Weet iemand wat dit is en of ik dit als leek kan verhelpen?

Dank alvast voor het reageren!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hoe oud is je PC ongeveer. Welk operating system draai je (XP?) Hoeveel intern geheugen heeft je PC? (Zie bij rechtermuisklik op deze computer - eigenschappen- tabblad algemeen onderaan staat meestal iets met Mb's of Gb's). Hoeveel ruimte heb je nog vrij op je C-schijf? (Een C-schijf met heel weinig vrije ruimte werkt ontzettend traag, belangrijk is dan eerste ruimte vrijmaken op de C-schijf voor je weer iets anders gaat downloaden ofzo).
Eerste gedachte: via confinguratiescherm - software - adobe flash verwijderen en die later opnieuw downloaden en installeren. Mcafee eraf, antivir erop. Goed schoonmaken met ccleaner (zowel cleanergedeelte als register). Eventueel extra intern geheugen erbij (kost geen vermogen).
Wat bedoel je met de laptop ratelt?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.