Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Pincode o.i.d. op tv

Ik zit me al een tijdje af te vragen of ik een pincode of tijdslot op de TV kan zetten. Mijn dochter van 5 doet niets liever dan met haar duim in haar mond TV kijken. Natuurlijk sta ik dat niet toe, maar ik ben geregeld boven bezig (wasmachine e.d staan boven) en zodra ik beneden ben zit madame weer TV te kijken. Ik heb al een aantal keer de coax-kabel eruit gehaald (tja je moet toch iets) als ik naar boven ga maar ik vergeet dat geregeld. Ze krijgt straf als ze zonder vragen de TV aanzet (dat weet ze inmiddels heel goed, maar het doet haar weinig, terwijl ze normaal gesproken alles doet om straf te vermijden; het is een lief meisje).
Zou je op je TV een slotje kunnen zetten? Of moet ik dan bij de aanbieder van de TV zijn (in ons geval glasvezel van OnsNet)? Wie heeft een idee?

Andere Tips tot TV-regulering zijn ook welkom.

Juulia

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Juulia

Juulia

29-12-2010 om 19:02 Topicstarter

Straf

Als ik haar betrap (TV staat dus weer aan) dan gaat de TV uit en moet ze naar boven naar haar kamer. Ze vindt dat heel erg (ze maakt er althans een enorm drama van) maar het is blijkbaar niet erg genoeg om van die TV af te blijven.
Nou is het wel een meisje dat zich slecht alleen kan vermaken. Ik speel geregeld met haar maar ik heb natuurlijk ook zo mijn dingen te doen. Vandaar de vraag over de pincode op de TV. Daarmee haal ik wellicht ook het automatisme waarop ze steeds naar die TV loopt er vanaf.

Juuloa

Bij ons wel

Zit er een beveiliging op de tv, die kunnen we instellen, maar mischien moet je even in de gebruiksaanwijzing van je tv kijken of die er bij jullie ook opzt
Muizemeis

Pincode op kind!

Ik zou toch eerder me richten op je dochter. Die moet écht leren dat als jij "nee" zegt het ook "nee" is. Wat is zou doen is "nep" naar boven gaan en direkt als je in de gaten hebt dat de tv aangaat ingrijpen. En dat net zo lang totdat ze weet dat je het meent.

Gr. Poezie.

Hes@

Hes@

05-01-2011 om 10:53

Aandacht vragen?

is de tv aanzetten misschien een manier waarop ze geweldig veel (negatieve) aandacht van jou kan krijgen? Ik vraag dat omdat mijn kind als ze stiekem de tv aanzette, zou zorgen dat ze hem snel weer uitdeed als ze mij naar beneden hoorde komen. Jouw dochter doet dat kennelijk niet

Heb je vaste tijden waarop ze tv mag kijken?

Heb je ooit (al was het maar een keer) oogluikend toegestaan dat ze zelf de tv aandeed. Voor sommige kinderen blijft het dan jaren lang de moeite waard om het te blijven proberen. Vooral heel slimme kinderen hebben die neiging

Alternatieve straf: als ze de tv stiekem heeft aangezet, moet ze de rest van de dag met je mee als je naar boven gaat etc. Dan helpt ze maar met wasopvouwen. Wie weet ontdekt ze dan dat dat ook gezellig is en dat ze zo positieve aandacht kan krijgen. En al die driftbuien die je dan krijgt daar sta jij natuurlijk boven

Ik vind het trouwens een uitstekend idee om de stekker er uit te trekken of zo. Je kunt de kabel best een tijdje standaard uit de tv halen. Nu zitten jullie in een machtstrijd die jij bezig bent te verliezen. Door de tv onklaar te maken, stop je de machtstrijd en bevestig je jouw positie.

Succes!

Kinderslot (wat muizemeis zegt)

In plaats van de stekker eruit trekken, kun je als je een relatief nieuwe tv hebt ook het kinderslot inschakelen. Inderdaad even opzoeken in de handleiding. Als ze de tv echt niet kan aanzetten, heeft ze snel genoeg door dat het menens is.

Chris

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.