Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Dendy Pearson

Dendy Pearson

09-10-2011 om 20:11

Powerpoint

Hoi,

Van mijn dochter van 9 ( groep 6) wordt verwacht dat ze volgende maand een powerpointpresentatie houdt over de zeehondencrèche in Pieterburen. Ouders mogen daarmee helpen.
Ik ben niet zo thuis in Powerpoint. Ik kan wel wat met haar opzetten, maar bewegende animaties en achtergrondgeluiden kan ik zomaar niet vinden. Kan iemand van jullie mij een beetje de weg wijzen hierin? Sites waar we wat vanaf kunnen halen?

ALvast bedankt!

Dendy

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

10-10-2011 om 09:13

Beetje uitproberen

Ik weet geen boekjes of sites, maar ik ben er laatst heel aardig uitgekomen door allerlei dingen maar gewoon uit te proberen. Ik vind trouwens een presentatie zonder al te veel toeters en bellen het prettigst, maar daar denken schoolkinderen anders over

Dendy Pearson

Dendy Pearson

10-10-2011 om 09:23

Ouders

Ik probeer ook een beetje een tussenweg erin te vinden. Zoals het er nu uitziet wordt het een wedstrijdje tussen ouders: welke presentatie is het uitgebreidst? Die van afgelopen donderdag ging over katachtigen en op de achtergrond hoorde dochter brullende leeuwen. Buiten dat ik geen idee heb hoe ik dat moet doen, vind ik het ook overdreven.
Het is natuurlijk de bedoeling dat de kinderen het zelf doen, met sturing van de ouders. En dat wil ik ook doen. Maar dochter vindt het niet leuk als zij de enige is met een Saaaaie spreekbeurt.

Dendy

Vic

Vic

10-10-2011 om 11:43

Zelf uitproberen

Het is hier zo dat dochter (12) mij helpt met powerpointpresentaties Ik wil niet zoveel toeters, maar zij zat uren te pielen om allerlei leuke dingetjes erin te krijgen. En haalde dan een prima cijfer terwijl ik de inhoud wat mager vond, maar dat terzijde.

Mover

Mover

10-10-2011 om 16:16

Naam website

gratis cursus punt be (Alles aan elkaar geschreven.)
Weet niet of ik deze naam mag doorgeven, maar ik vind het een prettige site voor een eerste kennismaking met diverse programma's.

Veel succes.

Mover

Mover

11-10-2011 om 11:53

Naam website

Nou, hier is-tie- dan:
http://www.gratiscursus.be/powerpoint_2007/index.htm
Uiteraard ook in de 2010 variant en lagere jaren beschikbaar.

Bedankt P.

kaatje1972

kaatje1972

12-10-2011 om 15:25

Achtergrondgeluid

Achtergrondgeluiden haal ik meestal van YouTube. Ik zoek een filmpje met dierengeluiden en download deze dan als mp3 naar mijn pc. Filmpje inladen in Live Movie Maker en geluidsfragmenten er achter zetten. Misschien heb je daar iets aan? Ipv een filmpje kun je ook foto's/afbeeldingen gebruiken en daar teksten bij zetten ed.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.