Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Vic

Vic

16-08-2010 om 21:04

Prepaid bellen

Ik zie door de bomen het bos niet meer ;-( Voor mijn dochter zoek ik een pre-paid telefoonaanbieder. We hebben al een telefoon dus ik wil een sim-only contract. Is dat mogelijk als je een pre-paid kaart wilt hebben? Ik heb even rondgekeken op verschillende sites wat dan het tarief per minuut is, en vind ze allemaal rond de 0,30 euro. Kan dat ook goedkoper? Ik denk dat ze nooit meer zal bellen dan een half uur per maand, en incidenteel een smsje verstuurt. Waar kan ik dan het beste terecht?

Inge M

Inge M

16-08-2010 om 21:38

Ben?

Ik heb de tarieven niet nagezocht maar wij zijn voor puber van 12 terecht gekomen bij Ben. Dit is een abonnement, geen prepaid.
Alternatief is Kruidvat of Aldi met een prepaid kaart. 30 cent per minuut is veel te duur.
Nog even verder googlen dus.

Nasha 1st

Nasha 1st

16-08-2010 om 21:53

Ben

is best goedkoop, heb nu zelf een abo daar, 250 belminuten en/of SMS jes en nog 100 extra SMS 6,99 p/m

Rob

Rob

16-08-2010 om 23:40

Simyo

Alles is 10 cent, dus bellen en sms-en alleen een mms sturen id duurder. ja kan online opwaarderen met ideal-creditkaart of eenmalige machtiging. Tegoed verloopt nooit. Je kan online alles netjes regelen, zoals bellen in en naar buitenland, 0900 nummers wel of niet. Werkt via het netwerk van KPN. www.simyo.nl
Rob

Suzanne

Suzanne

17-08-2010 om 09:32

Beetje onduidelijke vraag

Je vraag is wat onduidelijk: 'We hebben al een telefoon dus ik wil een sim-only contract. Is dat mogelijk als je een pre-paid kaart wilt hebben?'
Je hebt het over 2 verschillende dingen: een sim-only kaart of een prepaid kaart. Een sim-only is een abonnement waarbij je de kosten achteraf betaalt, een prepaid kaart is een sim-kaart waarbij je opwaardeert en dus van tevoren betaald hebt.
Als je al een telefoon hebt, is het van belang of hij simlockvrij is, zo ja, dan kun je iedere willekeurige kaart erin stoppen. Zo niet, dan zit je vast aan de provider van die telefoon, dus bijv. bij KPN moet je dan ook een prepaid kaart van KPN.
Prepaid-tarieven staan standaard ingesteld, handig is omdat op de website van de provider aan te passen, je kunt dan bijv. veel voordeliger sms'en. Is eenvoudig te doen en voor jongeren die vaak meer sms'en. Hoop dat het zo een beetje duidelijk is.

Vic

Vic

17-08-2010 om 20:43

Suzanne

Dat bedoel ik dus. Ik wil geen abonnement, want ik verwacht niet dat er 100 minuten per maand gebeld wordt. Dus een prepaid contract. Daarbij zit ik niet te wachten op een telefoon, want die heb ik al. Het moet dus een prepaid sim-only contract worden. Sim-only houdt toch in dat je er geen telefoon bij krijgt? Ik denk dat ik het via Kruidvat ga doen. Daar is bellen 12 cent per minuut, zonder starttarief, en smsjes 5 cent. Ik heb geen idee of de telefoon gesimlockt is. Daar kom ik wel achter als ik het kaartje probeer en anders kan ik via T Mobile (waar ik mijn abo heb) gratis laten unlocken.

Kruidvat

Toestel simlockvrij laten maken (of zelf doen) kan gratis als 't toestel een jaar oud is. Ik heb sinds kort een prepaid simkaart van kruidvat. Contact leggen (dus wachten tot ie over gaat) duurt volgens mij iets langer. Verder werkt 't goed. Opwaarderen lukt me niet mbv de telefoon een *101*code maar probleemloos met mijnkruidvat en dan de code die je in de winkel koopt daar intypen.

Simyo

Rare lui daar. Wil ik een toestel met prepaidkaart kopen bij Simyo, kan ik niet in de toestelshop de toestellen zien want daarvoor moet je een 06-nummer hebben en dat had ik niet. Heb ik ze een mail gestuurd. Sturen ze een reactie met daarin de aanbiedingen uit de shop maar dan compleet onleesbaar. Toen ben ik maar naar 't kruidvat gegaan.

Suzanne

Suzanne

18-08-2010 om 08:39

Prepaid pakket

Als jij een T-mobile telefoon hebt, kun je naar een willekeurige telefoonwinkel gaan en een prepaidpakket van T-mobile halen of bestellen zoals bijv. hier:
http://www.bol.com/nl/p/elektronica/t-mobile-prepaid-sim-only/9005000003771436/index.html
Kaartje erin en bellen maar.. kost je 10 euro met 15 euro beltegoed erop. Daarvoor hoeft je toestel dan ook niet simlock vrij te zijn.

Janeway

Janeway

18-08-2010 om 10:05

Tele2

Tele2 heeft ook prepaidkaartjes zonder telefoon..
De tarieven zijn ook vrij scherp.
Je kan het kaartje online bestellen en online opwaarderen via ideal.OOk heb je een weergave naar welke nummers er gebeld/sms word. Prettig want dochter wil nog wel eens sms sturen naar die reclame zooi.. En zo kan ik een oogje in het zeil houden.. En actie ondernemen.
http://se.tele2.nl/mobiel/prepaid_champion.html

Vic

Vic

18-08-2010 om 21:47

T-mobile

Naar T-mobile ga ik niet, want daar betaal je 30 cent per minuut.

Suzanne

Suzanne

19-08-2010 om 10:41

Vic

Vergis je niet, er zitten natuurlijk haken en ogen aan goedkope aanbiedingen. Zoon heeft een tijd gebruik gemaakt van Aldi-talk. Sms'jes kwamen geregeld pas een halve dag of een dag later aan, terwijl Aldi-talk toch gebruik maakt van het KPN-netwerk. Ook duurde het erg lang voordat zijn telefoon overging. Hij is daarom weer terug gekeerd naar T-mobile. Vodafone, T-mobile en KPN zijn toch wel het betrouwbaarst is mijn ervaring.

Prepaid bellen > kies voor de goedkoopste

VIC:

Ik zie door de bomen het bos niet meer ;-( Voor mijn dochter zoek ik een pre-paid telefoonaanbieder. We hebben al een telefoon dus ik wil een sim-only contract. Is dat mogelijk als je een pre-paid kaart wilt hebben? Ik heb even rondgekeken op verschillende sites wat dan het tarief per minuut is, en vind ze allemaal rond de 0,30 euro. Kan dat ook goedkoper? Ik denk dat ze nooit meer zal bellen dan een half uur per maand, en incidenteel een smsje verstuurt. Waar kan ik dan het beste terecht?

Cindy: Je kunt een prepaid sim only contract afsluiten. Het klopt inderdaad dat de meeste aanbieders rond die tarieven zitten. Echter zijn Tele2 en SimYo erg populair en goedkoop tegenwoordig. Om het zelf te ervaren kun je het beste online Prepaid kaarten
vergelijken.
Er zijn genoeg websites die het totaal aanbod overzichtelijk vergelijken en vervolgens kun je kiezen voor de goedkoopste variant.

Veel succes met het kiezen van de goedkoopste prepaid sim only!

Gr. Cindy

voorbeeld van een vergelijker

Bijvoorbeeld vergelijkers als www.prepaidsimkaart.net of prepaidsimkaarten.nl

ned

ned

08-10-2013 om 21:50

Jumbo

Zoon van 12 koopt altijd de prepaid kaartjes van Jumbo. Tien euro waar hij dan een maand of vier mee doet. Hij gebruikt veelal wifi om te whatsappen. Telefoon gekocht bij de Aldi

patrica1966

patrica1966

08-10-2013 om 22:25

Alditalk

Wij maken gebruik van Aldi talk. Zijn hier tevreden over. De problemen die Suzanne beschrijft kennen we (gelukkig) niet.

Tink

Tink

10-10-2013 om 23:46

hier ook Aldi Talk

... voor het hele gezin (althans de personen die een mobieltje hebben). En de hierboven beschreven problemen hebben wij ook niet.

Sms is 4 cent, bellen naar een mede-Alditalker ook 4 cent per minuut, bellen naar een vaste telefoon of ander mobiel netwerk is 13 cent per minuut.
http://www.medionmobile.nl/talk/zo_werkt_het/

Rafelkap

Rafelkap

11-10-2013 om 09:16

simyo

Hier ook twee tevreden klanten over simyo, ook de klantenservice is goed als er vragen zijn.

Marieke

Marieke

21-10-2013 om 13:49

Aldi talk

Hier ook Aldi talk als prepaid telefoon. Dataverkeer is niet meer nodig sinds we gebruik maken van de Wifi hotspots van Ziggo.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.