Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Vic

Vic

16-03-2012 om 17:21

Product code office 2010 (best wel spoed)

Vanmorgen is mijn oude laptop (voorgoed?) gecrasht. Dat zat er al veel langer aan te komen, maar het is jammer dat hij niet heeft gewacht tot na de belastingaangiften ;-(
Inmiddels heb ik alweer een nieuw apparaat staan, en ik wil daar Office 2010 op zetten. Dat heb ik vorig jaar aangeschaft via mijn werk, zowel een downloadversie als back-up cd. Nu wil ik de cd installeren op mijn nieuwe laptop maar die vraagt om een product code die ik niet heb. Misschien is hij me ooit wel toegezonden per mail, maar dat kan ik niet nakijken omdat ik er nog niet uit ben hoe ik mijn mail op deze laptop krijg (en dit weekend geen mannen in de buurt).
Weet iemand wat de productcode is voor Office Proffesional Plus 2010? Ik had al op gegoogeld, maar de enige code die ik vond werkte niet.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
margje van dijk

margje van dijk

17-03-2012 om 00:31

Kun je dat niet vragen?

Die code is natuurlijk uniek per gebruiker, dus "de productcode" bestaat niet.

Ik heb ook eens zoiets gehad, en toen heb ik gewoon naar surfspot gemaild (= de provider van mijn werk, zeg maar). Ik heb het uitgelegd en toen "zetten ze hem weer open" voor mij. Kon ik hem nog een keer downloaden.

Nee heb je, je kunt het altijd proberen!

Margje

Vic

Vic

17-03-2012 om 10:14

Ga ik doen

Ik ga er volgende week even achter aan. Het lijkt me dat ze mijn gegevens nog wel moeten kunnen achterhalen. Zo'n back-up versie is natuurlijk ook voor als je pc crasht. Misschien was het wel de bedoeling dat je dat mailtje in papieren vorm bewaarde

Kan problemen opleveren

Want je kunt niet meer dan 2x Office installeren. Daar zit een beveiliging op. Het zou dus zomaar kunnen dat je met je licentiecode niet niet verder komt.

Je kunt MS bellen, ik heb dat ook ooit eens bij een crash aan de hand gehad. Je krijgt dan een nieuwe code waarmee je Office activeert. Je moet dan even uitleggen dat je het er opnieuw op wilt zetten omdat je pc gecrasht is.

Misschien een handig weetje wanneer het onverhoopt met je licentiecode niet lukt.

Vic

Vic

18-03-2012 om 14:45

Licentie

Ik heb nog een mailtje terug gevonden en wat ik daaruit begreep is het een licentie voor werknemers van mijn werkgever. Zou de code dan voor alle medewerkers hetzelfde zijn? Dan zal vast wel iemand het bewaard hebben, hoop ik Ik heb het destijds overigens maar 1 keer gedownload en geïnstalleerd, en de back-up cd erbij besteld (was nog 12 euro extra) juist voor dit soort grappen.

ilsepilse

ilsepilse

19-03-2012 om 15:21

Tel bevestigen

ik kon hem dus wel op de pc zetten maar moest dan telefonisch nog activeren.

Prakje

Prakje

19-03-2012 om 21:09

Die zit in je mail

Als je via het Home Use Program van Microsoft hebt besteld, dan heb je een mail ontvangen met een productcode.... Ik weet niet of er op de cd ook een code zit (zal wel niet, dan had je m wel gezien .

De code is die hele lange van 5x 5 cijfers/letters....

Rob

Rob

20-03-2012 om 14:22

Installeren kan zonder productcode

Kan je daarna rustig op zoek naar de juiste code. Dacht dat je iets van 60 dagen zonder productcode kan werken
Rob

Vic

Vic

20-03-2012 om 19:18

5 minuten

Ik had vandaag werkoverleg dus ik kon het mooi in de groep gooien. Vervolgens heb ik Microsoft gebeld, die me 5 minuten later de code opnieuw toestuurde. Met een beetje mazzel werkt alles vanavond dus weer. En dan maar hopen dat ik ook mijn mail erop krijg. Daar zal toch niet ook een wachtwoord of code bij zitten?

Vic

Vic

23-03-2012 om 10:50

Blij

Nou, ik ben helemaal blij en trots dat het me is gelukt om mijn nieuwe laptop aan de praat te krijgen, met Office en met e-mail. Ik loop nu wel tegen allerlei dingen aan die ineens heel snel gaan. Zo had ik al eens aan mijn collega's gevraagd of het bij hun ook een kwartier duurde om remote in te loggen. Daar flits ik nu ook zo maar doorheen. Heel fijn
Bedankt allemaal voor de reacties.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.