Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

mirreke

mirreke

12-02-2013 om 18:14

Programma om zelf website te bouwen

Weet iemand misschien een (gratis) programma om zelf een website te bouwen? Ik zie genoeg als ik google, maar dat zijn allemaal programma's van een bepaalde houting service die vervolgens je website wil hosten.
Ik heb zelf al een domein en een hosting service, zoek nu dus een programmaatje om zelf eenvoudig en snel (ahum) een goed uitziende website te bouwen die ik vervolgens kan uploaden naar mijn hosting service. Het gaat om een zakelijke website, maar ik heb geen winkel of zo.
Ik weet niets van html maar heb begrepen dat dat voor veel programma's ook niet meer nodig is.

Iemand tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
P

P

12-02-2013 om 19:10

Ook geen verstand

Ik heb er ook geen verstand van maar ik beheer de website van de sportvereniging met weebly. Onze voorzitter heeft dat domein en hostingservice geloof ik geregeld. Kijk even of dit is wat je zoekt, het werkt in ieder geval perfect.

Merel

Merel

12-02-2013 om 19:59

Wat zou je willen?

Je kan op wordpress een website bouwen, of op blogger? Bij blogger heb je dan een gratis webnaam in de vorm van websitenaam.blogger.com. Maar je kan dat ook omzetten naar websitenaam.com (dus dat blogger eruit) staat professioneler. Verder kan je bij metatags.nl kijken naar info over hoe je website goed vindbaar word (een deel is gratis en je kan ze ook dingen voor je laten doen, dat is betaald) Ik heb zelf mijn website gebouwd met dreamweaver, met hulp van een vriendin, maar dat is best ingewikkeld (maar je kan een boek 'dreamweaver voor dummies' kopen natuurlijk

mirreke

mirreke

12-02-2013 om 23:40

Weebly

Weebly is idd een van de vele mogelijkheden die ik al heb gevonden. Maar in principe werken die ook met eigen houting, je kunt idd je eigen domein gebruiken maar dan moet je instellingen veranderen. Of je eigen, andere, hosting service moet die instellingen veranderen.
Ik probeer eerst nog even een gemakkelijk programma te vinden waar niet al direct hosting ed aan vast zit.
Bedankt voor de tip, trouwens!

mirreke

mirreke

12-02-2013 om 23:54

Wat wil ik

Tja: gemakkelijk en snel (ik heb er eigenlijk helemaal geen tijd voor... maar wil nu toch eindelijk ook eens onder mijn eigen domein wat ik al vier jaar lang heb geregistreerd, vindbaar zijn.
Nog even op een rijtje: ik heb een (vier zelfs) eigen domeinnaam, met houting eraan vast inclusief email service ed.
Ik wil geen blogsite, ik ben vertaler en wil gewoon een mooie, zakelijke, duidelijke aantrekkelijke website, slechts een pagina of 5, met contactmogelijkheid.
Omdat ik dus al hosting heb wil ik mijn eigen website zelf bouwen en naar die hosting uploaden, via een gemakkelijk programma, het liefst zonder programmeren maar met elementen en sjablonen enzo.

Ik hoor nu net dat ik misschien van iemand iWeb kan krijgen, van Apple. Wordt niet meer bijgehouden, maar werkt nog steeds goed. Ik heb ook liever een website die ik ook op mijn eigen systeem kan backuppen...

Maar zoiets is dus wat ik wil. Hoewel ik programma's als dreamweaver wel erg mooi vind (ik heb er ooit een handboek van vertaald) wil ik in feite het liefst even schuiven en plakken. Ik heb er gewoon niet zoveel tijd voor...

Maar andere tips hoor ik graag. Het liefst heb ik natuurlijk een programma dat nog steeds wordt ondersteund en bijgewerkt.

Merel

Merel

13-02-2013 om 00:36

Toch eens kijken

Als je voor makkelijk wilt gaan zou ik je aanraden je toch eens verder te verdiepen in blogger. Je kunt het zo instellen dat niemand ziet dat ie van blogger is en hem er helemaal als een gewone site uit kunt laten zien. Met meerdere pagina's dropdown menu's enz enz. En anders kan je nog voor wordpress gaan. Google trouwens meteen even op blogger-templates, want het is natuurlijk niet leuk als je een standaard template neemt, dat ziet er inderdaad heel erg 'blogger' uit.
"even schuiven en plakken" wordt inderdaad niets met Dreamweaver.

mirreke

mirreke

13-02-2013 om 11:56

Maar met blogger

zit je toch ook aan hun domeinnaam vast?
Iik zie nu dat mijn automatische spelling (hoe irritant) hosting wil veranderen in houting...

Ik snap trouwens wel dat 'even schuiven en plakken' vloeken in de kerk is voor layouters en websitebouwers. Sorry...

Rob

Rob

13-02-2013 om 14:27

Nvu

Is een gratis tool, waarmee je makkelijk website kunt maken.
te vinden op http://www.mozilla-nl.org/producten/nvu/
Rob

mirreke

mirreke

13-02-2013 om 14:58

Nvu wordt ook niet meer bijgehouden zie ik

Maar als alternatief wordt Kompozer aangeboden, dat lijkt me idd ook wat ik bedoel

Bedankt voor de tip Rob.

Eigen update: inmiddels heb ik iWeb geƮnstalleerd, werkt supersimpel. Wordt ook niet meer bijgehouden, maar nu heb ik dan Kompozer als mogelijkheid achter de hand.

Heerlijk zo'n forum, scheelt zoveel tijd

Merel

Merel

13-02-2013 om 20:51

Niet

Nee met blogger kan je volgens mij wel zelf je domeinnaam bepalen, zonder het woord blogger erin. Tenminste (ikzelf heb dat niet gedaan, ik heb een website met de blogger-site eraan toegevoegd omdat ik daar makkelijker content aan toe kan voegen) met mijn website is dat wat omslachtiger) maar ik zie dit wel bij andere blogsites. Volgens mij kan je de naam laten omzetten of laten re-directen. ( ja het kan, zie hier: http://www.karelgeenen.nl/08/bloggercom-google-geeft-mogelijkheid-voor-eigen-domeinnaam/) Je e-mail adres kan je er natuurlijk ook gewoon in verwerken, of bedoel je dat niet?
Kompozer ken ik ook, die gebruik ik ook wel eens, alleen vind ik Dreamweaver iets prettiger.
En je hebt dus ook nog wordpress, daar heeft een vriendin van mij een site op draaien en is daar erg tevreden mee.

mirreke

mirreke

14-02-2013 om 21:02

Er gaat wel een wereld voor me open zeg!

Wauw, wat is dat leuk en gemakkelijk.

Heb zelf trouwens vier domeinen geregistreerd, een hoofdsite .com
waar de andere drie automatisch in openen als ze worden ingetypt of aangeklikt.

Met iweb kan ik gewoon op de computer site in elkaar draaien en uploaden. Staat er direct. Content bijwerken geen enkel probleem en supersnel.

En hartstikke sjiek...! Er zijn sjablonen maar je kunt alles bewerken en naar eigen inzicht aanpassen, of gewoon met een blanco pagina beginnen.

Leuk!

mirjam

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.