Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

anne bloem

anne bloem

05-04-2011 om 17:23

Puber is (tijdelijk?) niet te stoppen met twitteren..

sinds kort heeft hij (13,5jr) een ipod en het twitteren ontdekt, hij zet zijn wekker om extra vroeg als eerste te starten met twitteren...op school lukt het hem niet maar zodra hij vrij is is het twitteren weer begonnen..vandaag is hij heel brutaal tegen mij geweest (via twitter zijn moeder voor 'ik weet niet wat' uitgemaakt aan al zijn twittervriendjes!) dus ik heb zijn ipod in beslag genomen...voorlopig...en het gebruik van zijn computer zit er ook voorlopig niet in. Wie herkent dit? ik vind het vreselijk moeilijk, ik begrijp zijn behoefte om "prive" te kunnen twitteren, maar hij is nog zo jong en onzelfstandig, overziet geen gevolgen van zijn gedrag; zet zijn telnr, zijn volledige naam met foto op twitter, wordt met de dag brutaler op twitter, gebruikt woorden die ik walgelijk vind etc etc.. zo hebben we hem niet opgevoed en ik verbaas me dagelijks om zijn aggresieve, wantrouwende houding toz van mij, wie kan zijn mening geven? het is een goede leerling, doet vwo en haalt vooralsnog hoge cijfers...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Beau Ter Ham

Beau Ter Ham

05-04-2011 om 18:20

Huh? vraag je hier nog advies over?

Opheffen dat account.

annemoontje

annemoontje

05-04-2011 om 18:49

Heb ik gedaan...

en hoe verder...heb je soortgelijke ervaring?

Beau Ter Ham

Beau Ter Ham

06-04-2011 om 15:01

Account opheffen

Tijdelijk het internetten verbieden en hem heel duidelijk aan zijn verstand peuteren dat een tweet over de hele wereld gaat.

Alles wat hij schrijft is buiten zijn macht zodra je het op twitter zet.

Dat besef moet hij krijgen en dan komt het hopelijk goed.

Om het besef wat aan te sterken:

zou je het voorbeeld kunnen gebruiken van de politiechef die iets twitterde over een gasexplosie, ze gaf daarin haar mening. Dat is haar duur komen te staan. Niet alleen was het getwitterde not done en bevooroordeeld, het heeft haar ook haar baan gekost.

Zo jong denken ze de hele wereld aan te kunnen en alles wat ouders zeggen is natuurlijk overdreven. Maar helaas gaat er veel mis op de digitale snelweg. Met 13,5 ben je echt nog niet veel waard en overzien ze vaak de gevaren niet. Twitteren op die leeftijd zou ik uberhaupt al onwenselijk vinden.

Maar vaak helpt het om praktijkvoorbeelden te laten zien, wat er mis kan gaan, om het inzicht hierin te versterken. Dat het dus niet zomaar is wat je zegt, maar dat je dat ook kunt onderbouwen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.