Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Vic

Vic

29-06-2012 om 14:52

Rare mail gekregen (help!)

Ik kreeg een mailtje met een mailadres van dezelfde provider als ik heb, met onderstaande tekst. Er staan ook links in en daar ga ik natuurlijk niet op klikken.
Zou het kwaad kunnen als ik de mail gewoon delete, of moet ik de bank bellen o.i.d.?

"Geachte klant,
Wij hebben een aanvraag gekregen om 500 euro van Ing bank rekening afteschrijven om de levering van de documenten te betalen.
Het afschrijven van het geld en het sturen van de documenten zal in 48 uren gebeuren.

Om het detail van de bestelling te zien klikt a.t.b. hier
Om de bestelling terug te trekken, klikt a.t.b. hier

Het detail van de bestelling:
Datum van verstuur: 28.06.2012
Afzender: Belastingsdienst
Type: expres

Met besten groeten,
Het dienst van klanten support van Ing bank."

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ook

O, ik had er ook een van de ING laatst, althans dat wilden ze me doen geloven. Met het verzoek om een link aan te klikken (niet gedaan) en mijn inloggegevens te bevestigen. Anders werd ik uit het bestand verwijderd oid. Ik heb de hele mail gewoon weggegooid, later toch ff de bank gebeld. ING was van de fakemails op de hoogte en zei dat je het idd gewoon kon deleten.
Die oplichters van mij konden wel beter spellen trouwens

caton

caton

29-06-2012 om 16:07

Ook

hier van ABN Amro. Gewoon deleten. Overigens heb ik de laatste weken een keer 300.000 ponden en een keer maar liefst 6 miljoen pond geerfd. Zomaar van een Schotse dokter die helaas verongelukt is. Nooit van gehoord maar de lieve man had mij wel in zijn testament staan. Dat is toch schattig? toch maar niet op gereageerd.

Vic

Vic

29-06-2012 om 16:14

Vreemd

In de titel van het bericht stond ook ABNAMRO, waar ik mijn rekening heb. En ook met de belastingdienst heb ik veel te maken. Zouden die lui dat weten of is dat gewoon toeval?
Volgens mij ben ik redelijk veilig als ik niet mijn wachtwoorden of pincodes ga verstrekken, dus ik ga er maar vanuit dat deleten van de mail afdoende werkt.

Abn amro

ABN Amro: daarvan krijg ik regelmatig fakemails, zogenaamd van hun dan. En ik zit niet eens bij de ABN.
Zo gauw er stijl of spelfouten in zo'n mail staan kan je ervan uit gaan dat het een nepmail is. Zolang je maar geen link aangeklikt hebt,of wachtwoorden ingetypt, is er niets aan de hand. Gewoon in de prullebak en die dan ook legen.

Dagelijks

bovenstaande mail heb ik ook gehad,van de Rabobank 2x ,en van ING al drie keer.
en ik zit niet eens bij deze banken.
en inderdaad ook van mijn eigen provider.
Mijn bank heeft me laten weten NOOIT via Email contact op te nemen met klanten.
Op de site van telebankieren staat ook regelmatig dat er weer valse mailtjes rondgaan.
Ik krijg sowieso wekenlijks mailtjes met dit soort teksten .en ik delete ze allemaal.

Vic

Vic

29-06-2012 om 17:08

Meen je dat?!

Wekelijks? Ik heb nog nooit zo'n mail gehad, dus ik was in eerste instantie best geschrokken. Op de website van ABNAMRO wordt er ook voor gewaarschuwd, en gelukkig was het bij dit bericht duidelijk dat het niet echt was.

Clowntje

Clowntje

29-06-2012 om 17:56

Heb ook zoiets gekregen

Maar dan van de ABN AMRO en bij mij wilden
Ze 1250,50 euro storten en moest ik ergens op klikken en gegevens achter laten of zo. Heb het mailtje verwijderd, zou blij zijn met die 1250 euro maar ik geloof er niets van. Spam of zo!

Ook

Gisteren van de ING dat de belastingdienst 500 euro van mijn ABNAmro rekening zou afscrhrijven.
Vandaag van de ABNAmro dat ik 1500 euro zou krijgen.
Wij hebben (ook) geen rekeningen bij ABN en/of ING. Ik heb de mails ook direct verwijderd en nergens op geklikt.
Vreemd is het wel ...

ishtar

ishtar

29-06-2012 om 19:37

Ook dagelijks

en met diverse bedragen. u inderdaad van de ABN amro, maar ook wel eens van een andere bank. Gelukkig vangt de spamfolder ze op, want het zijn er vandaag vanaf 1 uur vanmiddag inmiddels al 20. (diverse mailadressen die in 1 box binnenkomen)
Gewoon negeren.

Ja hoor

Hier ook meerdere per dag (alleen op mijn werk-mail trouwens, niet op mijn privé-mail). De ING dat de ABN-AMRO 500 eraf gaat halen, de rabobank dat de ING iets wil storten. Vol met spelfouten inderdaad.
*zucht* Het is echt allemaal zoooo ontzettend doorzichtig. Maar vreselijk hinderlijk als je om de 20 minuten zo'n nepmailtje krijgt.
n@nny

Jee, ook! en net een nieuwe binnen

Geachte klant,

Wij vragen uw aandacht voor het volgende.Het afgelopen jaar is de ABN-AMRO bank en vele andere nederlandse banken
doelwit geworden van grootschalig internet fraude. Om dit te bestrijden zullen wij alle online bankrekeningen koppelen aan een nieuw ontwikkeld beveiligingssysteem,
waarmee verdachte bewegingen sneller getraceerd en opgelost worden. Om uw rekening te kunnen updaten met de nieuwe beveiligingssoftware dient u te klikken op de onderstaande meer gevallen van identiteitsdiefstal en online fraude. Na de update zult u worden gecontacteerd door een medewerker van de ABN-AMRO bank.
Open het met uw Internet Explorer-browser om veiligheidsredenen

Gebruikt u onderstaande link: Click Here

Na de update zal er door een van onze medewerkers contact met u worden opgenomen om het gehele proces te voltooien. Wanneer het gehele proces gereed is zal u weer als vanouds gebruik kunnen maken van het online bankieren via ABN-AMRO.
Wij willen u alvast bedanken voor uw medewerking.

Hoogachtend,
ABN-AMRO ONLINE
Copyright 2012, ABN AMRO NEDERLAND. alle rechten.
Geachte klant,
________________________________________
This message and any response to it may constitute a public record, and therefore may be available upon request in accordance with Ohio public records law. (ORC 149.43)

Deze dus....

Gr. Poezie.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-06-2012 om 21:20

Gister en vandaag

is er ook aandacht aan besteed in onze krant. De nieuwste methode is dat ze vanuit het buitenland bellen in plaatst van nepmailtjes te verspreiden en allerlei gegevens los peuteren. Het wordt steeds brutaler.
Het enige advies is nérgens op in gaan en op niets klikken.

Ook gehad en ook nog mega-multimiljonair geworden

Die mailtjes krijg ik ook wel eens. En ook dat er een pakketje van UPS klaarligt en of ik even wil betalen. En laatst kreeg ik een mail van een "notaris" van een ver familielid die was overleden en mij miljoenen dollars had nagelaten. Sure!

Loterij

Zo heb ik vandaag 150.000 dollar gewonnen... Met allerlei nummers erbij waar ik heen mag bellen / faxen om het te incasseren.

En een paar weken geleden een bericht van de ABN-AMRO inderdaad, met de vraag om mijn pincode ter verificatie.. Wright!!

Volgens mij kun je ze gewoon verwijderen, nergens op klikken of iets openen. Verder niet druk maken.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Nieuwe truc

Je krijgt eerst een belabberde mail in krom Nederlands. Die negeer je natuurlijk. Alleen daarna krijg je een mail in keurig Nederlands waarin de bank je waarschuwt dat iemand geprobeert heeft je rekening te gebruiken. In deze mail wordt je dan aangeraden om door te klikken op een link in de mail.

Die tweede mail is dus ook nep. E-mail berichten van banken zijn altijd nep.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Mijn vader

Krijgt ze ook continu...Hij is 75...en belt mij er regelmatig over of ik even wil kijken...of het niet toevallig écht is. De ellende is ook nog dat hij écht rekeningen heeft bij al die banken...dit omdat hij een eigen zaak had vroeger en dan was het handig i.v.m. overboekingen dat je meerdere bankrekeningen had, interne overboekingen gingen sneller.
En mijn vader belt míj in ieder geval nog voor hij er wat mee doet....maar ik weet zeker dat een boel onzeker mensen, misschien nog oudere mensen er 'in trappen'. En ik blokeer de ene nep-bankmail na de andere, maar ze blijven maar komen van allerlei verschillende landen en mailadressen.
groeten albana

Catron

Waar woonde die Schotse dokter, ik ga er wel even voor je langs, 50 % voor mij, okay ?

Hier ook

Ik kreeg er de afgelopen week 5 op een middag! Ook mails ontvangen van ABN AMBRO. Allemaal nep, deleten dus.

Onlangs ben ik op een andere manier 3500 euro via internetbankieren lichter geworden door fraude. Sindsdien ben ik heel alert op dit soort mails. Ik heb er op mijn online-account behoorlijk vaak last van, op mijn Gmail-account nooit!

Rijk familielid

Goh, die heb ik nog niet gehad. Zou ik best leuk vinden . (Maar dan moet ie natuurlijk wél echt zijn!)

Gr. Poezie.

rosa

rosa

02-07-2012 om 08:40

Tip

Alle mail van banken altijd deleten.

Maar als je twijfelt over een mailtje: kopieer een zin en zoek er op in google. Als je uit jouw mailtje bijv. de zin 'Wij hebben een aanvraag gekregen om 500 euro van Ing bank rekening afteschrijven om de levering van de documenten te betalen.' googlet zie je dat het gaat om een nepmail.
Alleen als jij een van de eersten bent die zo'n mailtje krijgt vind je misschien niets. Maar die kans is niet zo groot.

Vic

Vic

02-07-2012 om 13:07

Bijzonder

Heel apart dus eigenlijk dat ik voor de allereerste keer zo'n mail heb gekregen Ik hoop dat ik er verder van verstoken blijf.

rosa

rosa

02-07-2012 om 14:53

Misschien begrijp ik je niet goed, maar jij bent zeker niet de eerste die 'jouw' mail ontvangen heeft. Googelen levert dergelijke mails op voor rekeninghouders van verschillende bankern, met de waarschuwing dat het om 'malware', 'phishing' enz, gaat.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.