Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Monet

Monet

11-03-2012 om 20:11

Rare moves tomtom

Wie kan mij uitleggen waarom mijn Tomtom in ruim de helft van mijn ritten de terugweg anders kiest dan de heenweg? En dan heb ik het niet over 1 straatje anders, maar over kilometers verschil! Zelfs in het buitengebied waarin bv. geen eenrichtingswegen zijn koos hij gisteren een terugweg die 4 km korter bleek te zijn dan de heenweg, en dat op een rit van 32 km! Ik kan het niet begrijpen, wie wel?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
sinas

sinas

11-03-2012 om 22:33

Kortste

kiest hij inderdaad, en soms kan dat van het ene vertrekpunt toch anders zijn dan van het andere vertrekpunt, wat eerst aankomstpunt was. Ik herken het wel. Maar ik ben ook eigenwijs. Als ik vond dat de heenweg prima was, rijd ik gewoon terug, hij pakt hem dan vanzelf weer.

Monet

Monet

14-03-2012 om 14:53

Nee

De mijne staat ingesteld op de snelste route, ik snap dan niet waarom de heenreis anders wordt gekozen dan de terugreis, en op een korte rit dus met een verschil van 4 kilometer terwijl er geen eenrichtingswegen oid zijn in dat gebied. Gewoon buitengebied, en een stuk snelweg.

Is 't een nieuwere TomTom? Het zou kunnen dat de routeberekening rekening houdt met bekende filegevoeligheid van bv de snelweg. Die mogelijkheid tot files zou kunnen verschillen op heen- en terugweg, en is afhankelijk van tijdstip. Daarom krijg je soms ook een andere route op een andere vertrektijd.

Monet

Monet

14-03-2012 om 19:51

Nee

Ja, het is een nieuwere TomTom. Maar....op dit traject staat nooit een file, en zeker niet op zaterdagavond om 19 uur en om 23 uur. Dus dat kan de oorzaak niet zijn in mijn ogen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.