Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Rare spam zonder @

Eigenlijk hebben wij vrij weinig spam. Dankzij een spamfilter van onze provider....daar kan ik ook online inloggen (dus op webserver van provider) en adressen handmatig blokeren en aangeven waar ze dan terecht moeten komen (map spam natuurlijk) dan kan ik evt. als ik berichten 'kwijt' ben ze nog terugvinden.....
Dat gaat altijd goed. Na een tijdje haal ik de geblokeerde afzenders er weer uit en blijkbaar helpt het afdoende want ze sturen tegen die tijd geen spam meer naar mij.
Maar nu.......krijgen we opeens spam van afzenders zónder @. Dus van adressen zonder apestaartje....mocht ik onduidelijk zijn.
Die blokeer ik ook, maar dat gaat niet want mijn antivirus-gedoe-ding geeft aan dat die adressen ongeldig zijn en als ik ze er niet uithaal doet de hele blokeerfunctie het gewoonweg niet meer.
Ik heb al pogingen gedaan het @ er willekeurig tussen te prutsen (maar waar? En dan die . (punten dus) ertussen dat lijkt me ook curieus. Maar dat werkt ook niet.
Ondertussen neemt de spam toe en toe.
Ik heb ze ook al doorgestuurd naar het spam-abuse-centrum maar ook daarvan krijg ik ze retour i.v.m. dat apestaartje.......
Iemand nog een lumieus idee?
groeten albana

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tijgeroog

Tijgeroog

28-08-2011 om 21:47

Header

Als je de header van het bericht bekijkt (even de instellingen van je mailprogramma wijzigen) kun je dan geen emailadres met @ vinden?

albana

albana

29-08-2011 om 08:16 Topicstarter

Mmm header?

Nooit van gehoord van header, is dat de afzender bedoel je? Dat is de clou nu juist, die afzender laat een adres zien zonder @. Er staan wel 2 punten in dus b.v. pietje.jansseninterim.com .
Ik hen al geprobeerd de eerste en de laatste punt te vervangen voor @ maar twijfel of dat correct is. En ik blijf maar van die rare spam ontvangen, alleen de namen van de afzenders veranderen, maar allemaal zonder @.
Ondertussen komt er ook (soms) nog wel eens een gewoon spambericht binnen (met @ dus) en natuurlijk het overgrote deel gewone mail (ook met @ natuurlijk). Dus ik dacht niet dat het aan mijn instelling zou kunnen liggen. Zelfs als ik op beantwoorden klik is er nog steeds geen @. Het is ook geen groot probleem, ik vind het alleen zeer irritant dat iemand mij dus spam kan sturen zonder dat ik er daadwerkelijk iets aan kan doen om ze dwars te zitten. Ik vind het ook verbazingwekkend dat wij alleen dat probleempje hebben.....
(heb ook al links en rechts in mijn omgeving gevraagd) Te meer omdat wij dat spamgedoe altijd al redelijk onder controle hadden juist.
groeten albana

Tijgeroog

Tijgeroog

29-08-2011 om 10:32

Header

Dat kun je vaak bij beeld of bericht aanzetten, in het nederlands heet dat geloof ik berichtkopregels. Daarin kun je precies zien op welk moment een bericht waarvandaan waarheen gestuurd is, met de exacte e-mailadressen erbij.
Ik kan me haast niet voorstellen dat er e-mailadressen zijn zonder @, dus dat ze die ergens verstopt hebben zodat het niet herkend wordt als e-mailadres (waar jullie nu ook tegenaan lopen) In de header zou dan wel een adres moeten staan.
Welk mailprogramma gebruik je?

albana

albana

31-08-2011 om 15:02 Topicstarter

Geen mailprogramma

Nee dat blokeren doe ik op de server van de mailprovider (upc) niks dus mailprogramma, webmail.
Ik heb geen zin in die spam op mijn p.c. Dus ik gooi ze er online al uit en blokeer ze etc.
Bedankt voor je advies, maar ik kan er niks mee....ik heb alle instellingen uitgeprobeerd maar kan niks vinden wat ik zou kunnen veranderen.
Die mailadressen zonder apestaartje verschijnen nog steeds zo nu en dan. En dan voeg ik ze maar toe als zijnde geblokkeerd en dan zet ik maar ergens op goed geluk er een @ in.
groeten albana

Merel

Merel

31-08-2011 om 18:10

Googlen

Albana, kan je niet eens googlen op die adressen? Wie weet komt er wat uit? Of google op 'spam zonder apestaartje" (maar dan in het engels) dan kom je misschien iets verder, kan me niet voorstellen dat je de enige bent met dit probleem, toch?

albana

albana

01-09-2011 om 08:37 Topicstarter

D'as een goeie

Merel, dat ga ik proberen.....morgen ofzo, moet nu werken.
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.