Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Nyntje

Nyntje

01-10-2012 om 10:10

Samsung of iphone

wie heeft er tips voor mij. Ik twijfel of ik voor een iphone of een Samsung smartphone moet gaan. kwa prijs maakt het niet heel veel uit, maar de een raad iphone aan en de ander samsung.
Wat zijn jullie ervaringen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

01-10-2012 om 10:14

Iphone

Ik heb mijn IPhone nu een paar maanden en zou nooit meer zonder willen. Met de Samsung heb ik geen ervaring, maar ik heb wel gehoord dat je er niet alle apps op kunt downloaden.

Iphone!

Absoluut, zonder twijfel iPhone. Ik snap eerlijk gezegd niet eens dat er mensen zijn die voor een ander merk smartphone gaan. Waarom is dat? Niks kan tegen Apple op.

Techniek

Ik zou me iets meer in de materie verdiepen. Kijk bijvoorbeeld op tweakersnet of dergelijke websites.

Zelf heb ik ervaring met beiden en is Apple bij mij door de houding van de monopolist uit de gratie geraakt. De prijzen voor accessoires, de manier waarop app-makers door Apple worden uitgezogen, en de onmogelijkheid om achter het systeem te komen (onderwater te kijken) in geval van bugs en hickups hebben mij naar de concurrenten gedreven. iTunes vind ik ook een vreselijk programma.

Maar goed, zoals je aan de reactie van Jeekaa al ziet zijn er mensen zo enthousiast dat ze de argumenten voor hun keuze vergeten te geven.

Proberen

Ik zou beide uitproberen en dan kijken welke prettiger aanvoelt, gebruikersvriendelijker is, etc. Kortom, bij welke telefoon heb je het beste gevoel.

Op sites op internet slachten de voor- en tegenstanders van Apple en Samsung elkaar vooral af, aan die discussies heb je niet zoveel denk ik.

Chris

margje van dijk

margje van dijk

01-10-2012 om 13:25

Samsung natuurlijk

Slechts om even weerwoord aan Jeekaa te geven

Met een Samsung kan je net zo veel als met een Apple, zo niet meer. Bij een Apple heb je om de haverklap dat dingen via het web niet afgespeeld kunnen worden omdat Apple die apps dan niet ondersteunt (bv. vanwege Flash of zo). Dus wat rodebeuk ook al zegt: howel Apple zeer gebruiksvriendelijk is, is het zo rigide in z'n beleid/attitude dat het daardoor juist weer gebruiksonvriendelijk wordt.

Ik kan echt alles wat ik wil op mijn Android / Samsung. Bovendien is de koppeling met een google account en alles wat daarbij hoort (gmail, agenda, docs, etc) veel transparanter dan bij Apple.

En welke apps zou je dan niet kunnen downloaden op de Samsung, Vic? Ik kan alles downloaden. Vroeger had je wel eens dat dingen eerder voor de Apple dan voor Android beschikbaar was, maar dat is tegenwoordig echt niet meer zo. Apple en Android zijn gelijkwaardig, en apps worden voor beide gemaakt.

Margje

Kaaskopje

Kaaskopje

01-10-2012 om 13:35

Samsung

Ik vind het echt een geweldig apparaat. Ik heb de Galaxy S2 en mijn dochter de S3. Beiden zijn we zéér tevreden. Mijn andere dochter heeft een HTC toestel en die is 'm spuugzat, zo vaak als daar iets aan mankeert.
Wat de apps betreft is het soms wel zo dat een app alleen gemaakt is voor de iPhone. Nou, jammer dan. Er is voor android zoveel keus.

Vic

Vic

01-10-2012 om 13:48

Htc

Oh, zijn die niet goed? Ik krijg er morgen een van mijn werk. Ik verwacht trouwens niet dat ik er veel meer mee ga doen dan bellen en mijn werkmail lezen.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-10-2012 om 14:24

Vic

Misschien heeft mijn dochter pech hoor, maar ze moet 'm al voor de tweede keer inleveren omdat hij het niet goed doet. Het is echt uitzingen voor haar tot ze haar abonnement mag verlengen met een nieuw toestel. Tenzij de aanbieder oordeelt dat ze tussentijds een ander toestel mag hebben.
Het probleem is dat haar telefoon het wi-fi signaal niet oppikt, terwijl dat voor mij en andere dochter geen probleem is. De instellingen zijn bij de eerste reparatie nagekeken, dus dat zou in orde moeten zijn.

Engelandvaarder

Engelandvaarder

01-10-2012 om 14:24

Erg blij met htc

geen zorgen Vic, ik heb een HTC One V en ben er echt heel blij mee, nog nooit problemen mee gehad. Echt perfect ding!

guera

guera

01-10-2012 om 15:38

Maakt niet heel veel uit qua prijs?

Kan ik me al bijna niet voorstellen eigenlijk.....is zo maar een tientje duurder per maand (= 120 euro per jaar = 240 euro per contract veelal 2 jaar).....
Of heb je ergens een superdeal voor een iphone?

Ik heb een S 3. Ideaal. Kan er alles op. Ik vind de koppeling met google ook ideaal. En vergeet niet dat de navigatie vele malen beter is dan op iphone met de kaart perikelen. Google maps is gewoon beter. Dat ligt overigens niet aan tomtom. Die zullen wel balen dat apple het zo slecht geimplementeerd heeft.

Merel

Merel

01-10-2012 om 15:41

De ouders online app

Nou de ouders online app kan volgens mij alleen op iphone, niet op android, dus dat is een verschil.

Marie

Marie

01-10-2012 om 16:23

Oo app niet nodig?

Hoi
Ik heb een Samsung Galaxy Ace en ben daar heel tevreden over (ik vind de S2 en S3 te groot en te duur).
Ik kan niet zeggen dat ik de App voor OOL erg mis. Open gewoon de internetversie, werkt prima.
Maar ja, ik heb de App dus ook nooit gezien, dus ik weet ook niet wat ik mis misschien.
Wij zijn dus nogal Samsung fan (dochter heeft de Galaxy Y).
Groetjes

Stenna

Stenna

01-10-2012 om 17:08

Heb allebei: vergelijk

Ik heb allebei, een iphone van het werk en een Samsung Galaxy S prive. Niet veel verschil. De iphone heeft iets betere batterijduur, maar kan dus niks met flash afspelen. Dat vind ik wel een grote tekortkoming. Synchen met je outlook agenda gaat eigenlijk ook beter met de Samsung.
Qua prijs zou ik dus prive altijd voor een Samsung gaan. Het prijsverschil is de iphone niet waard, wat mij betreft.

Iphone

Ik ben al bijna 2 jaar onafscheidelijk van mijn iPhone. Fantastisch ding. Ik zou geen andere willen hebben.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

pooh bear

pooh bear

01-10-2012 om 19:45

Heel verschillend.

Welke je fijner vind is heel persoonlijk. Ik heb al 3 jaar lang een IPhone en ik zou echt niet anders meer willen. Maar mijn man heeft een Samsung en die vind die weer beter.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

guera

guera

01-10-2012 om 20:22

Apps

Overigens is mijn ervaring wel dat iPhone apps vaker betaald zijn dan Android apps. Zoon heeft iPod en downloaden regelmatig spelletje op mijn telefoon omdat op iPod niet gratis is bijv nieuw angry birds

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

01-10-2012 om 20:40

Samsung!

Absoluut.

Maar het is denk ik ook maar net wat je gewend bent. Beiden zijn topmerken, dus echt een buil kun je je er niet aan vallen lijkt me.

Met Samsung heb je Android en ben je wat apps betreft iets minder afhankelijk van een leverancier. Ik heb voor Samsung gekozen omdat ik Apple een beetje te veel Apple vind, waarmee ik bedoel dat ze goeie spullen maken, maar dat ze daar ook wel erg van overtuigd zijn en dan dus een nogal grote broek aantrekken. Dat heeft bij mij geleid tot een beetje een Apple allergie.

Qua computer ben ik trouwens wel om. Ben zo klaar met Windows....

sinas

sinas

01-10-2012 om 20:47

Samsung

hier allemaal een Samsung, man en ik een S2, heerlijk ding. Ik doe er bijna alles mee . Collega had een Iphone, is nu voor de S3 gegaan en is zoooooo blij! Geen spijt. Dochter van een andere collega heeft haar Iphone omgeruild voor een S3, ook zoooooo blij, geen spijt. dus ik zou voor de samsung gaan.

Aïda

Aïda

02-10-2012 om 00:52

Wel oo app

Ik heb op mijn samsung wel gewoon een oo app, erg makkelijk!
Ik ben tevreden met mijn samsung!

Merel

Merel

02-10-2012 om 09:12

Hoe aida

Hoe heb je dat gedaan? Waar staat ie dan? Als ik op de play store zoek op 'ouders online' of op 'oo' dan krijg ik geen app. Ik wil 'm ook graag

margje van dijk

margje van dijk

02-10-2012 om 13:37

Dat vind ik wel knap, aida

Want de OO app bestaat voor zover ik weet niet voor Android, alleen voor iPhone.

Waarmee OO inderdaad slechts een van de weinigen is die nog denkt dat iPhone belangrijker is dan android, hoewel ik de programmeur wel eens heb horen vertellen dat daar een veel platvloersere reden aan ten grondslag ligt, namelijk dat hij wel een iPhone heeft en geen Samsung en dus de app niet op android kan uitproberen.

Maar zoals Marie al zei, je kunt OO prima doen op je internet browser. Hoewel berichten typen in alle gevallen natuurlijk sneller gaat vanaf een computer.

Margje

Icloud

Hier nog een iPhone fan. Zeker nu ik de 5 heb Want ik nog niet genoemd heb zien worden is iCloud. Echt een perfecte manier van Apple om o.a. je foto's en gegevens automatisch via wifi te laten backuppen. Als ik leuke foto's met de iPhone heb gemaakt en kom weer thuis kan ik zonder iets te hoeven doen via de iPad aan iedereen laten zien.

Nyntje

Nyntje

02-10-2012 om 13:58

Hmm, ben nog niet overtuigd

lastig hoor.
Ik ben bijvoorbeeld benieuwd hoe de kwaliteit van foto's is van de Iphone. Ik weet van de S3 dat ze prachtig zijn. Verder heb ik thuis een Imac, dus kwa synchronisatie voor agenda ed is dat weer makkelijker.
Ik weet dat Apple een arrogantie heeft, en ook dat ze kwa apps nogal dwars liggen, maar neig op dit moment toch meer naar Iphone.

margje van dijk

margje van dijk

02-10-2012 om 14:20

Picasso

Google en Cloud zijn zowat synoniem. Ook bij Android kun je alle automatisch backuppen....

En Nynke, de kwaliteit van de camera's van Samsung telefoons is ook zeer goed.

Margje

Maylise

Maylise

02-10-2012 om 15:07

Samsung

Ik zou voor een samsung gaan. Ik ben erg tevreden over de kwaliteit. Als ik de foto's van mijn telefoon vergelijk met die van de Iphone van dochter vind ik de foto's van de Samsung mooier (Iphone 4s en Galaxy SIII). Het kan wel zijn dat met de Iphone 5 dit verschil is opgeheven.

Automatisch backuppen kan ook. Ik doe dit via dropbox wat ook op mijn PC staat en uiteraard via internet. Ik kan alle foto's dus ook gelijk op de PC bekijken (heb geen tablet maar anders zou dit ook kunnen)

Eigenlijk is er weinig verschil tussen wat beide telefoons kunnen. het grootste voordeel vind ik het android systeem wat een veel openere systeem is waardoor je als gebruiker uiteindelijk meer mogelijkheden hebt om het systeem helemaal aan te passen aan je eigen wensen. Het heeft als nadeel dat je meer risico hebt op virussen.

Google maps is trouwens wel echt vele malen beter dan de nieuwe iphone map applicatie. Dat vind ik wel een groot voordeel.

Merel

Merel

02-10-2012 om 15:42

Nou

Als je een mac computer hebt dan zou ik een iphone nemen als ik jou was. Dat synchoniseert gewoon beter. Ik heb een samsung en een imac en krijg bijv. de ical agenda niet in orde op de samsung (wel van thuis naar samsung, niet van samsung naar thuis, dat slaat ie niet op, wat ik ook probeer)
Ik had dus beter een iphone kunnen kopen maar die vind ik veel te duur voor mij. Ik bel amper, werk vanuit huis, dus heb hem bijna nooit nodig. (heb dus een prepaid samsung galaxy ace voor 160 euro, is een stuk goedkoper dan een iphone)

rosa

rosa

03-10-2012 om 09:30

Vergelijking

staat bijv. hier
http://www.portablegear.nl/achtergrond/13872/iPhone_5_vs._Samsung_Galaxy_S3.htm

En de winnaar is blijkbaar Samsung.
(Ik heb geen van beide, ik heb een goedkope Android waarop ook alles kan. Maar met een slechte camera.)

(Janneke67)

(Janneke67)

03-10-2012 om 10:49

Iphone

Ik vind de iPhone helemaal geweldig.
Ik had eerst de iPad en later dus de Iphone 4s gehaald. Ik zou niet anders willen!
Geen dag spijt van gehad.

Man en zoon hebben Htc Radar en One (dus geen vergelijking met samsung), maar dan vind ik de iPhone veel gebruiksvriendelijker.

Verder qua apps maakt het niet zoveel uit hoor...bij beide moet je vaak wel of niet betalen. Vind het allemaal wel meevallen...
Flash wordt volgens mij ook minder gebruikt ( vanwege de opkomt van apple) dus mis ik niet. Kom echt weinig websites tegen die ik niet kan openen omdat mijn iPhone geen flash ondersteunt.

Ik maak veel gebruik van mijn agenda, en het synchroniseren van de ipad en iphone is geweldig, iClouds werkt prima! Trouwens ook geen problemen met iTunes hoor.

Sorry, alleen maar lof over apple )

Groetjes Janneke

Accessoires

Ik heb het idee dat er voor iPhone veel meer accessoires zijn dan voor Samsung. Veel docking stations waar je je muziek mee kan afspelen, heel veel hoesjes, snoertjes, hartslagmeters etc. Ik heb bv een wekkerradio waar ik mijn iPhone bovenop zet die dan 's nachts oplaadt en me in de ochtend wekt met mijn eigen muziek.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.