Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

aatje

aatje

26-09-2009 om 15:13

Scanner en vista

Wij hebben een oude scanner die het nog prima doet. Nu hebben we een nieuwe computer die met vista werkt en niet meer met xp zoals de vorige. Alles werkt, behalve de scanner. Er verschijnt een mededeling dat vista de scanner niet ondersteunt (of andersom, weet niet meer precies). Moeten we nu om die reden een andere scanner gaan kopen? Of weet iemand een manier om aan drivers te komen zodat deze combinatie toch werkt?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nasha 1st

Nasha 1st

26-09-2009 om 16:20

Ja...

je kan even zoeken op het merk van de scanner. Daar kun je waarschijnlijk wel drivers vinden.

aatje

aatje

26-09-2009 om 18:48

Helaas

dat hebben we al geprobeerd, zelfs al het bedrijf rechtstreeks benaderd en die zegt dat ze die niet hebben.
Mijn enige hoop is dat een computerwonder hier nog iets weet te vinden of zelf heeft geknutseld ofzo. De scanner is een Umax Astra 1220U.

Janeway

Janeway

26-09-2009 om 22:22

Google is nu ook mijn vriend

ik zocht op google Umax Astra 1220U vista em dit is de eerste link..
http://www.xpvistasite.com/astra_1220u_13787.htm
succes

Janeway

Wat je daar download is driverdetective en niet de umax driver. Het valt te proberen maar waarschijnlijk vindt die driverdetective van alles wat niet up-to-date is en niet de goede umax-driver.

Janeway

Janeway

27-09-2009 om 20:09

Ik heb ook niet verder gekeken dan mijn neus van het beeldscherm was, dus sorry..

René

René

04-10-2009 om 22:50

Mogelijkheid

Als Vista de oude scanner wel als randapparatuur herkent, kun je vaak via een omwegje gewoon scannen - ook zonder drivers. Dat gaat via de Windows Fotogalerij (zit in het startmenu).
Je kunt het als volgt proberen:
Open windows fotogalery->bestand->van camera of scanner
importeren->select scanner->importeren..
Werkt niet altijd, maar je kunt het proberen
René

bibi63

bibi63

05-10-2009 om 09:12

Zelfde probleem, maar dan met printer (rend)

Ik heb hetzelfde probleem, maar dan dat mijn HP Deskjet printer niet herkent wordt met Vista. Heb jij enig idee hoe dit op te lossen?
Groetjes,
Bibi

Nasha 1st

Nasha 1st

06-10-2009 om 16:47

Ook printerproblemen....zucht

we hebben op zolder verbouwd en dus moest comp en printer ff weg. Nu de boel weer aangesloten en Vista herkent de printer niet meer....nu is me dat al vaker overkomen, maar ik weet echt niet meer hoe ik dat toen opgelost heb....Hier iemand een idee?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.