Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Maya

Maya

16-11-2020 om 16:41

Schoondochter post geen enkele foto van mijn zoon op Instragram

Zou ik hier iets over mogen vragen? Of niet mee bemoeien.

Mijn zoon woont samen en mjjn schoondochter hadval een zoontje.
Nu hebben ze ook samen een dochtertje.
Met zn vieren voeren ze een fulltime gezin als vader moeder zoon en dochter.
Mijn zoon ziet het kleine lieve manneke als zijn zoontje zorgt fulltime voor hem en die kleine zegt papa. Zoon en schoondochter hebben samen een dochtertje. Schoondochter heeftveen parttime baan. Ze werken dus met zn allen hard met het gezinnetje.

Nu zag ik op Instragram van kleinzoon dat ijn zoon er met geen enkele foto in voorkomt! Alleen de biologische vader van kleinzoon. Heel soms is ie bij zijn vader.

Dat vind ik nogal oneerlijk. Mijn zoon werkt er het hardste aan het leven van kleinzoon.

Ook op het Instragramaccount van het kleine meiske, de kleindochter, komt haar vader met geen enkele foto voor! Mijn zoon is wel haar biologische vader.

Wat vinden jullie?

Isella

Isella

16-11-2020 om 16:50

Niet mee bemoeien

Niet mee bemoeien, het is niet jouw instagram. Op mijn Instagram en facebook staan mijn man en kinderen ook niet. Ik zou gelyncht worden als ik ze er op zou zetten. Ik heb een taalrubriek op beide platforms, maar strooi niet met foto’s van mijn gezinnetje.

Verder vind ik het raar dat je kleinzoon een instagramaccount heeft. Daar zou ik wat van zeggen. Minimumleeftijd is 18 jaar.

Isella

Isella

16-11-2020 om 16:52

Wordt je zoon een betere vader als hij op Instagram staat?
Hoezo “werkt hij het hardst aan het leven van kleinzoon”. Wat betekent dat?

Aagje Helderder

Aagje Helderder

16-11-2020 om 16:54

In een situatie als deze

zou ik niet willen denken in termen van eerlijk of niet eerlijk. Daar gaat het volgens mij helemaal niet om hier. Als je in die termen denkt wil je dus blijkbaar iets zien dat eerlijk, of mss wel rechtvaardig is. Maar wanneer is dat dan het geval? Dat is heel persoonlijk en jij vult het nu in vanuit jouw gedachte daarover. Maar het gaat helemaal niet om jouw gevoel of visie. Ook al kun je er prima gevoelens over hebben natuurlijk.

Ik zou me er dus ook helemaal niet mee bemoeien. Het is het instagram-account van je schoondochter en jij hoeft het er niet mee eens te zijn wat ze wel of niet post. Hooguit je zoon. Maar die moet daarin zelf zijn koers bepalen en niet door jou worden gestuurd in wat hij voelt en vindt. Mss hebben ze er wel iets over afgesproken, waarvan jij niet op de hoogte bent. En dat hoeft hij ook weer niet met jou te overleggen natuurlijk.

waarom de schuld van schoondochter?

Je zegt dat 'je kleinzoon' een Instagram heeft, je zegt verder niets over wie die foto's maakt of wie die Instagram beheert, maar je hebt toch om een of andere reden bedacht dat het allemaal de slecht onderbouwde beslissing en schuld van schoondochter is.

Het komt over alsof je gelooft dat jouw zoon geen volwassen partner is in zijn relatie. Zelfs als je daarin gelijk hebt, dan nog bereik je er helemaal niets mee om je zoon te benaderen (of te omzeilen) alsof dat zo is. Maar als je geen gelijk hebt, dan kan zo'n onjuist denkbeeld een hoop kapot maken.

Je kunt je zoon een keertje aanspreken: "ik zou het leuk vinden om jouw gezicht vaker te zien in foto's van de kleinkinderen; wat vinden jullie een geschikte (al dan niet besloten) manier om dat soort foto's met mij te delen, en kan ik jullie misschien helpen om zulke foto's te maken?" Wees heel erg duidelijk of je die foto's voor jezelf wilt, of dat je van plan bent foto's te gaan delen via social media, want daar kun je heel erg veel gedonder mee krijgen.

Maar: niet vergelijken, niet beschuldigen, en erkennen dat de beslissing bij de ouders ligt!

Valeria

Valeria

16-11-2020 om 17:53

jeetje

Mensen die zich willen bemoeien met wat ik wel en niet plaats op sociale media, die verwijder ik.
(Ik heb geen instagram, maar daar kun je dat vast ook wel.)
Zo heb ik mijn schoonzus eens verwijderd. En schoonouders heb ik nooit toegang gegeven.

Ik neem aan dat je je zoon wel eens ziet. Waarom moet hij dan ook nog te zien zijn op de instagram van een kind?

Misschien wil hij welniet

Manlief hier zou t ook niet willen, zoon ook niet. Dat kan ook nog?

Kaaskopje

Kaaskopje

16-11-2020 om 18:25

Toestemming?

Ik zet ook niet te pas en te onpas foto's van man en dochters op Facebook. Van dochters zeker niet. En een Instagram van kleinzoon? Echt? Ik sta vol vertrouwen in mijn medemens in het leven, maar er zijn hier en daar wel barstjes. Zo ook in mijn vertrouwen dat foto's van kinderen worden bekeken zoals ze bedoeld zijn. Omdat je als ouder of grootouder trots bent bijvoorbeeld en dat wilt delen. Daar moet je helaas terughoudend mee zijn, vind ik.

Jaina

Jaina

16-11-2020 om 18:27

Dochter

Mijn dochter heeft een Instagram account waar ze veel foto's deelt van haar kinderen. Haar man zie je nooit op die foto's. Toch bestaat ie en zijn ze nog steeds samen. Hij houdt echter niet van sociale media en dus zie je hem nergens want dat heeft hij liever niet. Misschien is dat ook zo voor je zoon?

vlinder72

vlinder72

16-11-2020 om 21:41

Geen foto's

Ik post ook nooit een foto van mijn man op social media. Overigens ook niet meer van mijn kinderen zonder toestemming vooraf.

Dat betekent verder niks.

juf Ank

juf Ank

16-11-2020 om 23:58

AUB

bemoei je daar niet mee!
Er kunnen allerlei redenen zijn waarom het is zo als het is.

Daarnaast zou ik tegen je willen zeggen: denk het zelfs liever niet. Tussen de regels door hoor ik een verongelijkte moeder die graag voor haar zoon opkomt (zelfs als dat totaal niet nodig is) maar die met haar gedachtes/fantasie haar schoondochter al neerzet als die heks die haar zoon niet weet te waarderen.

Laat het echt helemaal los en zorg dat je er zeker niet over begint: niet stoken in een goed huwelijk! Probeer neutraal te kijken. Het gaat om je kleinkinderen he?!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.