Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Guinevere

Guinevere

03-01-2012 om 12:10

Simlock-vraag

Ik heb per ongeluk een nieuwe prepaidtelefoon besteld, waar een simlock op zit (en bijgeleverd een nieuwe simkaart natuurlijk). Om mijn huidige telefoonnummer te kunnen behouden, zou ik mijn huidige simkaart erin willen stoppen.
Nu heb ik begrepen dat die simlocks er alleen voor zorgen dat je via het netwerk van de provider in kwestie belt. En beide simkaartjes zijn van dezelfde provider. Dus zou ik toch gewoon de huidige telefoonkaart erin kunnen steken? Je begrijpt, ik heb het toestel nog niet binnen, anders had ik dit wel gelijk getest.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

03-01-2012 om 12:18

Het toestel heb ik natuurlijk niet per ongeluk besteld, de simlock wel....

(Janneke67)

(Janneke67)

03-01-2012 om 17:34

Als

je nieuwe telefoon (en nieuwe simkaartje) en je oude simkaart van dezelfde provider zijn heb je geen probleem. Kun je gewoon je oude sim in de nieuwe telefoon stoppen.

Heb je dadelijk 2 verschillende providers, dan heb je wel een probleem, want een provider gaat je telefoon pas na 1 jaar simlockvrij maken. Je zult dan of een andere telefoon moeten nemen (dus deze omruilen, als ze dat al doen) of je zult het nieuwe simkaartje moeten gaan gebruiken en aan iedereen je nieuwe telefoonnummer doorgeven.

Groetjes!

Nummerportabiliteit

Of je schuift je oude nummer door naar je nieuwe provider.

(Janneke67)

(Janneke67)

04-01-2012 om 17:33

Dat kan alleen

Als het gaat om een abonnement en ik begrijp dat het om een prepaid gaat...dan kan dat helaas niet.

Guinevere

Guinevere

04-01-2012 om 19:08

Tnx!

Dat is heel mooi. Dit betekent wel dat ze me bij Vodafone vals hebben voorgelicht aan de telefoon. Ik moest van hen een los toestel kopen en geen prepaid toestel (50 eurootjes duurder, ha!). Dan kon ik mijn kaart erin zetten. Terwijl ik notabene heb aangegeven al klant van Vodafone te zijn. Anyway, ik ga mijn simkaart dus overzetten, bedankt!!

Nee hoor

Ik heb begin jaren 90 bij een telecombedrijf gewerkt in de opbouwfase, nummerportabiliteit was toen nogal een hot item.

Ik heb het even nagezocht, nummer moet je ook bij prepaid gewoon mee kunnen nemen.

http://www.bellen.com/content/nummerbehoud-informatie-mobiel.aspx

(Janneke67)

(Janneke67)

04-01-2012 om 23:35

Oke, nou niet bij t-mobile

Wij hebben eergisteren een nieuwe telefoon gekocht voor zoon.ief en volgens de verkoper ging dat niet bij prepaidnummers.

Hij kreeg namelijk bij zijn telefoon een simkaartje met 5 euro erop en hij zou nog eens 10 euro krijgen bij het activeren van het simkaartje. Dus wij dachten dan het nummer over te laten zetten. Maar die vlieger gigng mooi niet op.

(Janneke67)

(Janneke67)

05-01-2012 om 07:45

Oh?

Dan ben ik verkeerd voorgelicht, want zo zei die man het wel.

sinas

sinas

05-01-2012 om 15:28

Zie de links

met daarin ook een formulier van t-mobile zelf om het om te zetten.

Guinevere

Guinevere

06-01-2012 om 21:42

Het werkt inderdaad

Ik heb vandaag de simkaarten omgeruild en de telefoon doet het gewoon nog, geen probleem (behalve dan dat ik kennelijk te dikke vingers heb voor de smartphone). Bedankt, scheelt weer 50 ballen, gewoon een nieuwe prepaid bestellen ipv een simlockvrij toestel!

Ik heb zoons foon( prepaid)

nu een half jaar oud wel simlockvrij laten maken. De oude provider liet ook gewoon zijn nummer mee over gaannaar een andere provider.

Vera*

Vera*

09-01-2012 om 08:53

Zoon

Zoon had de goedkoopste aanbieding voor een Samsung Star uitgezocht en dat was Vodafone prepaid, met simlock vrijmaken was dat nog goedkoper dan een simlockvrije telefoon.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.