Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Sims2 vanaf 12 jaar?

Mijn dochters vinden al een tijdje de Sims erg leuk om te spelen op de pc. Ze hebben een aantal cd'tjes met leeftijdsaanduiding 7 jaar.
Nu hebben ze (en pa) hun zinnen gezet op de Sims 2 de gehele collectie. Maar is vanaf 12 jaar.
Dochters zijn net 9 en 11 en zijn nu boos omdat ik vind dat ze daar te jong voor zijn. Man denkt dat het wel kan.Maar er staat toch niet voor niets 12 jaar op??
Wie heeft deze en weet dat het wel meevalt en dat er geen schokkende dingen gebeuren...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
marie

marie

05-06-2011 om 14:38

Valt mee

Hallo
onze meiden speelden al met 10 jaar met de Sims2. Het is een soort digitaal poppenhuis spelen, maar dan met een "echte" familie. De leeftijdsaanduiding zal denk ik te maken hebben met het "kindjes maken". Omdat het Amerikaans is, zie je daar natuurlijk niet echt iets van. Het is meer de suggestie.
Voor een 9-jarige kunnen de opdrachten nog wel eens moeilijk zijn. Er moet namelijk net als in het echt geld verdiend moeten worden om een huis en eten te kopen.
Maar daar zijn tegenwoordig trucjes (cheats) voor, zodat je in één keer heel veel geld hebt.
http://www.cheatcn.info/cheats/102227
www.desims2.nl
http://www.simsforum.nl/forum/
Het leukst vonden mijn meiden altijd het bouwen en inrichten van de huizen. Lekker prutsen met vloerbedekking, behang, tuin, meubels, etc. En dat zouden jou meiden echt wel kunnen.
Hier zijn ze al uitgekeken op de Sims2, wij spelen al lang De Sims 3.
En anders speel je toch eerst met je meiden mee? Je zult ze waarschijnlijk eerst van alles moeten uitleggen. En voor je het weet, ben je zelf verslaafd....
Succes

Ciska22

Ciska22

05-06-2011 om 14:53 Topicstarter

Marie

Kindjes laten maken proberen ze nu ook al. Dan sluiten ze de ouders samen op in een kamer met de hoop dat er kindjes komen...
Zelf hou ik niet zo van dat soort spelletjes spelen (ben meer van ouders online..)
Wat is dan weer het verschil tussen sims 2 en sims 3?

Sera

Sera

05-06-2011 om 16:32

Verschil

Als jouw kinderen van jou met de sims 1 mogen spelen dan is ook sims 2 geen probleem.
Het is bijna hetzelfde spel behalve dat sims 2 uitgebreider is. Daarnaast is een groot verschil dat in sims 2 de babies/kinderen volwassen worden in de loop van het spel en uiteindelijk oude mensen worden en dus ook uiteindelijk doodgaan. In de sims 1 werden babies wel kinderen maar werden kinderen geen volwassenen.
Volgens mijn dochter maakt dit het spel leuker. Zij is nu bijna 12 jaar en ze mag het van mij spelen.
Wij zijn best conservatief wat spellen en films betreft maar dit mag van ons. Hoewel ik ook mensen ken waarvan de kinderen de sims niet mogen spelen vanwege de mogelijkheid voor ongetrouwde personages om kinderen te krijgen en de zogenaamde magische elementen in het spel. Echter die zitten ook allemaal in sims 1 dus als als sims 2 mag van jullie dan zullen jullie met sims 2 weinig problemen hebben.
Sims 3 hebben we nog niet dus daar kan ik niks van zeggen. Mijn dochter speelt nu een klein jaar met sims 2 en het is vooral het bouwen en inrichten van huizen wat ze leuk vindt om te doen.

12 jaar

Vond ik nogal fors voor een poppenhuis-game als de sims (2 of 3, maakt niet uit). Volgens een kennis in de game-industrie is dat vanwege het feit dat mensen van gelijk geslacht met elkaar kunnen trouwen (hoe schokkend!). Ik heb daar verder weinig problemen mee, dus hier spelen ze het vanaf 5 a 6 jaar.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.