Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Belle Époque

Belle Époque

01-12-2011 om 22:20

Sintstress! (notebookbestand helemaal stuk?

Okay, er zijn ergere dingen, maar ik zit hier nu big time te stressen. Kinderen zijn naar hun vader en ik print op verzoek het sinterklaasgedicht van jongste uit. Ik open zijn file en zie alleen maar... rare tekentjes, boel blablabla, kortom, de hele file (een notebook/kladblokfile) is helemaal naar de gallemiezen!
Ik heb zoon nog niks verteld, want die gaat geheid verschrikkelijk flippen (autisme en sintstress is geen leuke combinatie) en hij heeft er heel hard op gewerkt, maar natuurlijk geen back-up...

Wie weet een oplossing of wil er eens naar de rare file (mailadres bij forumbeheer te krijgen) kijken of er nog iets te redden is...?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Belle Époque

Belle Époque

01-12-2011 om 22:27

Aanvulling

De file hebben we gesloten zonder te saven (er was niks veranderd en er werd ook niet naar "save changes?" gevraagd) vlak voor ik zoon wegbracht. De file was toen nog gewoon tekst, maar toen ik weer terugkwam opende ik de file en was het mis.

margje van dijk

margje van dijk

01-12-2011 om 22:51

Verkeerde programma?

Het lijkt erop dat het gedicht in een ander programma is gemaakt als waar het nu in wordt geopend.

Waar had je zoon het mee gemaakt? Word? Dan moet het een bestand van type .doc of .docx zijn. Als je zo'n bestand in bijvoorbeeld Notepad opent (voor platte tekstbestanden, ofwel .txt files) ziet het er heel raar uit.

Is de extensie van het bestand soms weggevallen (heet het alleen 'gedicht' en niet 'gedicht.doc')? Dat kun je herstellen door het gewoon te hernoemen (rechts erop klikken, nieuwe naam geven en gewoon .doc erachter zetten).

Ik hoop dat het zoiets is. En anders weet ik het ook niet.

Succes,
Margje

Belle Époque

Belle Époque

01-12-2011 om 23:05

Pffffffffffffffffffffffffffff.......

Margje, nee, dat werkte dus niet...

Maar ik ben eens op datum gaan sorteren en ontdekte dat onze boterletter 'm had gesaved onder een héél andere naam...!

Mên... Ik had het even Spaans benauwd (no pun intended), want als ik zeg "de pl**ris zal uitbreken als hij merkt dat zijn gedicht kwijt is", druk ik me nog héél netjes uit...!

margje van dijk

margje van dijk

01-12-2011 om 23:26

Dus ik begrijp dat het opgelost is?

Dat zou mooi zijn!

Margje

Belle Époque

Belle Époque

02-12-2011 om 00:02

Yep, vals alarm

Gewoon wat slordig gesaved door zoonlief

Goh...

was bij jou ook bijna de pl++ris uitgebroken.... ))

Wat een sintstress. Gelukkig is het opgelost, ik dacht ook gelijk aan een openen in een verkeerd programma.

Adem in.... adem uit Veel Sintplezier!

Belle Époque

Belle Époque

02-12-2011 om 19:27

Mens, hou op, schei uit

Dacht ik net de gouden sintformule te hebben uitgevonden (weinig pakjes, van tevoren weten wat hij krijgt, duidelijke taakverdeling van ik doe dit en jij doet dat, sterk zijn verwachtingpatroon in de gaten houden en indien nodig naar beneden bijstellen, al te enthousiaste surpriseplannen op haalbaarheidsgehalte toetsen)... Komt me daar een totaan onverwacht en nog niet overdacht probleem even rechts inhalen!

Zo zie je maar: zelfs met sinterklaas is het leven minder maakbaar dan je denkt, hahaha!

Maar gelukkig was het een decemberstorm in een glas bisschopswijn

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.