Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Smartphone op de fiets en in de badkamer

De laatste tijd valt me op dat steeds meer mensen fietsen met de telefoon in de hand. En dan niet om mee te bellen. Gewoon kijkend op het scherm, of zelfs typend.
Eerst zag ik alleen jongeren die dit deden, maar nu zie ik steeds meer mensen van 30+.

Verder hoor ik steeds vaker dat hun telefoon vochtschade heeft, maar tegelijkertijd vertellen ze dan dat ze de telefoon mee nemen in de badkamer, terwijl ze douchen.

Dat bellen tijdens autorijden verboden is, is inmiddels bekend. Moeten we vragen om nieuwe regels of zouden mensen uit zich zelf beseffen dat ze verkeerd bezig zijn

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rafelkap

Rafelkap

07-09-2012 om 13:52

Ja mensen zijn heel raar.

Tomtom?

Ik gebruik mijn iphone ook regelmatig op de fiets. Weet ik tenminste hoe ik moet fietsen om die bepaalde straat in een mij minder bekende wijk te vinden. Er zijn al genoeg betuttelende regeltjes in nl. Loslaten dus!

Ekeim

Rob

Rob

08-09-2012 om 08:23

Houdt vanzelf op...

Als ze op de motorkap van een auto liggen. Ik weet klinkt hard maar iedereen kan bedenken dat als je je telefoon bedient je niet op het verkeer kan letten. Verbieden bij wet helpt niet kijk maar naar alle mensen die niet handsfree bellen. Zal alleen maar erger worden met de opkomst van elektrische auto's want die hoor je ook niet aankomen. Aanrijdingen met fietsers zijn heel erg maar als een fietser bewust niet oplet geen licht voert of zich niet aan de verkeersregels houdt kan het gebeuren dat auto en fiets elkaar tegenkomen. Helaas win je als fietser niet vaak. Maar daar zijn ze zich duidelijk niet van bewust

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

lennest

lennest

09-09-2012 om 21:02

Puber op de fiets met telefoon

En dan niet opletten, en zomaar een andere fietser aanrijden vervolgens gaan schelden dat de ander niet had opgelet, tja.

ilsepilse

ilsepilse

10-09-2012 om 16:20

Hond uitlaten

als ik naar en van het werk fiets, kom ik heel veel mensen tegen die net hun hond uitlaten ... met smartphone id andere hand ...tsss,
hier mij ook al vaak verwonderd hoe mijn tienerzoons zo snel op mijn wasapjes reageerden, ik heb mijn tellie in mijn tas, zij niet in hun hand op de fiets....

Lynna

Lynna

13-09-2012 om 21:33

Ook bij hond uitlaten

Ik heb een stokoude hond van 13,5 jaar die zo langzaam loopt dat ik mijn complete twitter en facebook kan bijlezen. Voor hem wel prettig hoor, ik heb daardoor veel meer geduld.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.