Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Kaaskopje

Kaaskopje

24-06-2012 om 21:49

Solar oplader of extra los-oplaadbare batterij?

Ik heb een smartphone, met alle toeters en bellen. Een vervelend kenmerk van zo'n telefoon is dat de batterij behoorlijk snel leeg is. Thuis en op het werk kan ik de telefoon aan een snoertje leggen (usb of stopcontact) en dan ben ik weer gered, maar als ik onderweg ben en ik heb opeens een lege batterij dan zit ik met een probleem. Nu ben ik mij aan het oriƫnteren op de mogelijkheden. Een solar-oplader lijkt mij erg handig, maar is dat zo? En nu zie ik op Groupon.nl een aanbieding van een oplaadbare batterij, batterij-oplader en de nodige kabeltjes.
Wie heeft er ervaring met een solaroplader? Bevalt dat?
Wat ik mij afvraag is wat praktischer is: een opgeladen batterij in je tas, of een solaroplader in je tas en daarmee dus afhankelijk van een beetje zonlicht.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wat ik doe

Ik laad mijn telefoon gewoon elke avond op tot ie vol is. Dan gaat ie de dag erna wel de hele dag mee. Heb voor nood een oplader op het werk en 1 in de auto. Heb wel eens gekeken naar een mobiele lader van Philips maar vond hem erg duur. En idd, dan moet je zo'n ding altijd meeslepen.....

Kaaskopje

Kaaskopje

25-06-2012 om 00:43

Ja doe ik ook

Ik laad de batterij 's avonds op inderdaad en zonodig laad ik hem op het werk ook op. Maar als ik een dag weg ben, of een weekendje weg en veel gebruik maak van internet, dan haal ik het eind van de dag meestal niet en juist daarvoor wil ik een extra oplaadmogelijkheid.
Ook wil ik mijn oudste dochter zo'n oplader meegeven als ze weer eens naar een festival gaat of iets dergelijks. We hebben een tijdje terug in een hele vervelende situatie gezeten dat we haar niet konden bereiken en daar allerlei kunstgrepen voor moesten doen, om toch contact te krijgen. Ik denk dat zij die situatie nooit meer wil, maar ik ook niet.

Vera*

Vera*

25-06-2012 om 08:51

Accu

Wij hebben hier een externe accu/batterij. Het is er eentje van Philips met inderdaad allerlei stekkertjes. Manlief gebruikt hem ook voor het usb-leeslampje dat je in je laptop kan steken maar dan om te lezen in bed (met kamperen).
Houd er wel rekening mee dat de huidige smartphones heel veel stroom nodig hebben en ik weet niet hoe snel je mobiel weer vol/bruikbaar is.

rosa

rosa

25-06-2012 om 09:06

Solar

Wij hebben er een, maar het werkt niet goed. Opladen duurt eindeloos.
Voor festivals hebben we een oude, niet-smart mobiel die ze meenemen. Die batterijen gaan veeeeel langer mee. Buienradar smsen we door en verder gebruiken ze 'm alleen soms om iemand op het festivalterrein te zoeken en inderdaad naar huis te smsen/bellen.
En een oplader in de auto vind ik zelf ook heel handig, als mijn eigen backup.

marie

marie

25-06-2012 om 10:21

Autolader?

Hoi Kaaskopje
Ook ik heb een smartphone, maar ik kan over het algemeen de dag doorkomen met de batterij en dan 's nachts opladen.
Wat ik doe: internet en bleutooth staan standaard uit (batterijvreters). Verder heb ik een batterysaver-app.
Hier raakt de telefoon juist thuis sneller leeg, omdat ik dan de Wifi veel gebruik. Op het werk hebben we toch geen wifi, dus gaat de batterij dan juist veel langer mee.
Ik gebruik internet buitenshuis steeds maar eventjes, om even Wordfeud te checken ofzo. Probeer dan ook zoveel mogelijk met de 2G-verbinding te doen, omdat dan de batterij ook langer meegaat (wel langzamere verbindig, is niet altijd handig).
Verder heb ik een autoradio met USB-aansluiting en daar kan de data-kabel van de telefoon in, zodat ik evt. onderweg de telefoon op kan laden.
Kijk dus ook even welke batterijvreters je standaard aan hebt staan, die wellicht uit kunnen.
succes

margje van dijk

margje van dijk

25-06-2012 om 12:13

Twee batterijen

Ik heb meteen een extra batterij gekocht bij mijn smartphone. Die heb ik altijd bij me en als m'n telefoon op een onhandig moment leeg blijkt te zijn kan ik er een nieuwe batterij in zetten.

Ik vind het ideaal Het kost even wat (ik geloof dat die batterij 40 euro kostte - ook een echte Samsung dus van dezelfde kwaliteit als de oorspronkelijke batterij) maar ik heb er al zoveel plezier van gehad.

Het is ook handig dat die extra batterij in een doosje zat dat je ook aan het oplaadsnoer kunt hangen. Dus je kunt de batterij opladen zonder dat je telefoon daarbij betrokken is. Als je me nog volgt.

Margje

Thursday Next

Thursday Next

25-06-2012 om 13:37

Solar oplader

Ik heb een iphone en zoiets als dit:
https://www.isupplies.nl/webwinkel/images/iphone_3g_3gs_solar_charger.jpg
Deze accu heb ik meestal volledig opgeladen mee, en gebruik hem als noodstroom. Hij kan opgeladen worden met de normale telefoon-oplader, ook op zonne-energie maar dat gaat heel langzaam, zoals boven ook vermeld. De accu laadt de telefoon weer voor 40 a 50 % op.

Kaaskopje

Kaaskopje

25-06-2012 om 20:52

Dus eigenlijk

is een solaroplader niet erg praktisch doordat hij heel langzaam oplaadt en dan zo'n klein beetje stroom opwekt dat je daar ook weer zo doorheen bent. Grrr... had ik gister nu die aanbieding van de losse batterijoplader toch maar gedaan!

Xenos!

Bij xenos verkopen ze voor ?10 een oplader, je laadt m thuis op via stopcontact en neemt m mee , goed voor een half opnieuw opgeladen batterij. Hij meet ongeveer 10 bij 8 cm dus prima in de tas

Kaaskopje

Kaaskopje

05-07-2012 om 14:58

Bedankt voor de tip!

Dat is niet duur.

Kaaskopje

Kaaskopje

06-07-2012 om 00:05

Helaas

Hij blijkt voor de iPhone te zijn. Maar een verkoopster uit Xenos gaf me wel een paar tips waar ik nog meer kon kijken

Ah..

Ah, zo. Ben blijkbaar zo'n Apple-autist dat ik me niet voor kan stellen dat iemand een ander systeem de voorkeur heeft

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.