Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

alleen

alleen

06-03-2012 om 09:13

Spelletjes op de computer

Mijn 2 zonen zijn helemaal gek van computerspelletjes, zoals combat arms, en allerlei andere schietspeletjes ook op de x-box zoals call of duty (spelletjes 18+)
Hoe kan ik mijn jongens wat anders laten doen, dan alleen maar achter de computer.
bedankt voor jullie reacties.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

06-03-2012 om 11:03

Hoe oud?

Hoe oud zijn ze? En doen ze verder nog een sport ofzo?

alleen

alleen

06-03-2012 om 12:43

9 en 12 jaar

zijn ze . en ze doen verder niet aan sport.
Ze vonden het altijd leuk om buiten te spelen.
waveboarden - fietsen - voetballen.
Maar sinds vorige week (toen hadden ze vakantie)
en wij zijn aan het werk zitten ze de hele dag achter de computer en 's morgens en tussen de middag.

Primavera

Primavera

06-03-2012 om 14:14

Computer uit

Ik snap niet wat het probleem precirs is. Als je vindt dat ze teveel achter de computer zitten, dan gaat die gewoon uit op bepaalde tijden of dagen. Simpel.
Als je probleem is dat je de spellerjes van 18+ niet geschikt voor ze vindt dan verbied je die en zorg je dat ze die niet meer kunnen spelen op de computer.

Juliea

Juliea

06-03-2012 om 20:24

Aan het werk?

Jij gaat werken en dan wil je ook nog kunnen bepalen wat je kinderen doen?

Misschien toch wat meer thuis zijn of minder thuis werken als je dat met werken bedoelt?

Verder: controllers meenemen naar je werk? Computer beveiligen?

dc

dc

06-03-2012 om 23:28

Och een week

Ik zou ze zeggen dat ze dit nog een week mogen doen, en dat je daarna weer wat meer variatie wil zien of anders limieten gaat geven. Zullen ze toch wel begrijpen?

Maylise

Maylise

07-03-2012 om 16:57

Computer uit

Dan zeg je toch gewoon dat ze niet mogen spelen? Nog afgezien van dat ik zelf niet zulke jonge kinderen met dit soort spellen laat spelen zou ik als je het te lang vind gewoon de computer uitdoen. Ben je zelf niet thuis en zijn de kinderen alleen dan neem je de kabels mee. Na een poosje vervelen verzinnen ze vanzelf wat anders.
Soms kan het ook goed zijn om het felbegeerde voorwerp even compleet buiten werking te zetten zodat ze helemaal hun gedachten kunnen verzetten. Een maand zonder electronica kan wonderen doen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.