Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Storio v-tech ervaring gevraagd

Ik overweeg een Storio aan te schaffen voor de 5-jarige verjaardig van mijn dochter. Heeft iemand ervaring met dit apparaat en kan je mij dan vertellen of het een geschikte aankoop zou zijn?

Alvast dank!

Poekie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Annet

Annet

14-11-2011 om 21:39

Geen ervaring met de storio, wel met de v-smile

Zo te zien is de Storio ongeveer hetzelfde als de v-smile, maar dan moderner. De v-smile kun je vast nog wel vinden op Marktplaats.
Ik denk dat je meer hebt aan een Nintendo DS op deze leeftijd dan aan een v-tech apparaat. Een ds heeft veel mogelijkheden voor een 5-jarige maar ook voor de jaren erna. Met een v-tech apparaat houdt dat veel eerder op. Ook bij de v-smile werd gesuggereerd dat spellen leuk waren tot 8 of 9 jaar. In werkelijkheid hebben kinderen zo rond hun 6e jaar een DS ontdekt en dan is die veel leuker.
Persoonlijk vind ik het educatieve van de V-tech spellen niet zo handig. De nadruk ligt heel erg op cijfers en letters en rekenen. Ik zie dan liever een leuk Dora avontuur, ook leerzaam maar veel veelzijdiger.

kastanjet

kastanjet

15-11-2011 om 07:47

Poekie

Mocht je toch een V-smile wilen: ik heb er nog wel een te koop.

PoekieXX

PoekieXX

15-11-2011 om 11:37 Topicstarter

Dank

Dank je wel voor je reactie. Ik ga nu toch wel twijfelen. Ben helemaal nieuw in dit segment van speelgoed en zie door de bomen het bos niet meer. Juist het educatieve sprak/spreekt me zo aan aan Storio. Aan de DS wil ik nog niet hoor, ik weet niet precies waarom maar vermoed dat het al een "echte" spelcomputer is en dat staat me tegen voor een 5-jarige. Zo wil ik ook nog niet aan de Wii o.i.d. Daarbij is het speelgoed toch ook degelijker want speciaal ontworpen voor jonge kinderen. Maar ja, als je er maar zo kort wat aan hebt is ook zonde (alhoewel ik 3 kinderen heb dus die kunnen er later ook mee spelen). Nou ja, ik kan nog even denken gelukkig....

Gr Poekie

Annet

Annet

15-11-2011 om 22:19

Over de spellen

Ik kan alleen spreken over de V-smile spellen, maar volgens mij geldt mijn mening voor heel veel v-tech spullen.
Heel veel van deze spellen zijn gericht op leren tellen, rekenen, alfabet, etc. Dit geldt voor spellen vanaf 3 jaar! Bij de V-smile spellen kon je de beginleeftijd altijd ruim nemen, oftewel ze zijn voor wat oudere kinderen dan bedoeld (als startleeftijd). Mijn jongste is aan de slimme kant, klas overgeslagen en zo, maar ook voor hem was dit zo.
Dit verschil zit vooral in het systeem. In de VS (en misschien ook in G is de orientatie erg gericht op cijfers en letters. Ik vind dat niet zo nodig. In Nederland leren ze echt niet slechter rekenen of lezen dan in die landen. Het systeem is wel anders. Engels is veel meer uit je hoofd leren wat betreft lezen. Nederlands is meer fonetisch, oftewel je schrijft wat je hoort.
Als het principe 'educatief' niet verder gaat dan cijfers en letters voor kleuters, dan ben ik niet enthousiast.
Natuurlijk zijn er ook educatieve spellen die kinderen meer leren dan dat, of vooral andere dingen, zoals logisch denken, vergelijkingen maken, woorden uit een andere taal, goed speurwerk, etc.
Op de computer zijn de spellen van Putt Putt, Freddy Fish, Sesamstraat hier erg goed in. Op de DS weet ik het niet precies, misschien Dora? Maar misschien zijn Putt Putt en freddy fish en Sesamstraat ook doorgedrongen op de DS.
Een spelcomputer is zo 'echt' als het spel dat je erin stopt. Met een DS kun je een Sesamstraatspel spelen maar ook een 18+ schietspel.
Ik heb niet de indruk dat een DS zo kwetsbaar is, vooral gebaseerd op de indrukken van dit forum.
Als het om je oudste gaat, kan het handig zijn om een speelgoed-ds te hebben voor de jongste kinderen (als de oudste ermee klaar is). Ik zou een grote bezuiniging uitvoeren en een V-smile kopen met een voorraad spellen.

dc

dc

15-11-2011 om 22:24

Vtech innotab of leapfrog leap pad

Wij gaan voor 1 van deze twee. Stuk minder prijzig dan een ds.

Annet

Annet

15-11-2011 om 22:59

Niet in nl (dc)

Ik heb snel gegoogled maar ik vind in Nederland deze producten moeizaam terug op de markt. De leapfrog leap is verkrijgbaar vanaf 100 euro. Een simpele ds kost ongeveer 120 euro in NL. (geen xl of 3ds, maar die is ook niet nodig).
De producten die jij noemt zijn een soort tablets. Die vind je in NL vanaf ongeveer 100 euro waarmee je dan allerlei apps gratis kunt downloaden. Die zijn niet bedoeld voor kleuters maar je kunt de apps daar natuurlijk wel op afstemmen.

dc

dc

15-11-2011 om 23:29

Dat scheelt inderdaad minder dan ik dacht. Ik dacht dat de ds een stuk duurder was Maar ik vind het tabletidee juist zo leuk.

ody

ody

16-11-2011 om 11:45

Gehad

Hier een v tech gehad en die is al snel weer verkocht. Viel tegen en de spellen zijn duur. Ds kan je spellen op de r4kaart zetten en dat scheelt enorm. Goedkope tablets vallen vaak erg tegen, heel langzaam en je kunt er geen Apps mee downloaden uit de orginele AppStore. Al eens gedacht aan een iPod? Kun je ook muziek op zetten en Apps downloaden en spelen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.