Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

pluis

pluis

09-02-2009 om 14:39

Streepje

Heel heel stom maar ik weet dus niet hoe je een streepje boven bv een naam zet. Bv, Cecile. Hoe zet ik in een mail dan dat streepje boven de e?

Wie kan dat me uitleggen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yaron

Yaron

09-02-2009 om 14:59

Je toetst afhankelijk van wat je boven de letter wil, eerst de komma (weet niet hoe dat officieel heet) boven ' en dan de letter die je eronder wilt dus eerst 'en dan bijv. e en dan krijg je automatisch é, ë is de aanhalingstekens boven en è staat bij mij linksboven op het toetsenbord naast de 1. de " en de ' staan bij mij naast de dubbele punt.
Beetje rommelige uitleg, maar ik hoop dat je hem snapt.

pluis

pluis

09-02-2009 om 15:20

Geweldig

Bedankt!!

Marsudan

Marsudan

09-02-2009 om 21:53

Alt-codes

Ook mogelijk bij toetsenborden met een numeriek toetsenbord: de alt-codes. Houd ALT ingedrukt, toets op het numerieke toetsenbord 0128 en laat de alt-toets los. Voila, nu staat er het euro teken!
Zo heb je alt 133, alt 134 etc. voor de verschillende e's. Jammergenoeg zit ik nu niet op een normale computer, maar probeer het maar eens uit!
Groetjes, Marsudan

margje van dijk

margje van dijk

10-02-2009 om 09:30

En als het niet werkt....

Mijn laptop doet nog wel eens raar, dan werkt er niks (geen symbool-combinaties, geen alt-toetsen). Dan staat het toetsenbord op de verkeerde instelling. (Op de een of andere manier wisselt de mijne regelmatig spontaan).

Hoe krijg je dat weer goed? Welnu: met Ctrl-Shift.

Dan doet-ie het opeens weer zoals je wilde. (En om opnieuw te veranderen: nóg een keer Ctrl-Shift).

Margje

MaximeM

MaximeM

11-02-2009 om 23:25

Heeee handig margje

Hoi,

Já, dat komt mij heel bekend voor. De ene keer kan ik zomaar een streepje op de é zetten ! En de andere keer lukt het me niet, zomaar ineens. Super jouw ontdekking dus, want ik merk dat dat bij mij ook werkt (de crtl-shift combi)
Bedankt, weer wat geleerd!

Maxime

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.