Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Tablet

Mijn dochter van bijna negen wil graag een tablet, ze heeft zelf geld gespaard, verder heeft ze alleen een MI2 maar die heeft kuren. Wat vinden jullie is zoiets geschikt voor een kind? En welke dan, zoveel geld heeft ze niet dat ze een echte Samsung of iPad kan kopen, maar een wat goedkoper merk moet lukken. Iemand ervaring?
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Dendy Pearson

Dendy Pearson

21-01-2012 om 22:50

Ik heb een goedkope

van 150 euro, maar die kan echt niet op tegen een wat duurdere. Hij is traag en kan heel weinig hebben. Ook de market voor Apps is erg beperkt.
Hij ligt hier in de kamer zodat ik kan chatten en mijn mail vlot kan lezen en Angry birds gaat nog net, maar als het even kan ga ik voor een samsung of een I-pad.

Brenda129

Brenda129

22-01-2012 om 02:03

Mijn zoon

Mijn zoon heeft een paar maanden geleden een Archos101 internet tablet gekocht..........Nu geloof ik voor ongeveer 179 euro.
Tja hij haalt het niet bij die hele dure tablets maar je kunt er wel alles mee doen. Op zich zie je de verschillen pas goed als je een dure en goedkope tablet bij elkaar zet en ze gaat vergelijken. (Qua materiaal, gevoeligheid van scherm , snelheid en hoeveelheid geheugen.) Voor een kind van negen zal zo een goedkope goed genoeg zijn. Bij die van Archos zit een eigen app market maar met een kleine omweg kun je er ook de gewone app market van android opzetten.
Maar er zit meestal geen GPS op die goedkope. Dus sommige apps zullen niet of goed werken.
Ik zou zeggen, als je een tablet op het oog hebt, google of Youtube eens op reviews. Dat vind ik meestal zeer behulpzaam in het maken van mij keuze.
Ik ben zelf aan het sparen voor een Samsung maar ik ben dan ook een stuk kritischer dan mijn zoon
Groetjes, Brenda

Intertoys

Ikzelf heb er 1 van Intertoys, al 1,5 jaar (of 2?) kostte toen 125 euro (wel in de aanbieding) van V-tech. Die zijn goedkoop en best snel als je de updates maar bijhoud. Ik heb gewoon dezelfde market als op mijn telefoon, die stukken duurder was En kan angrybirds met gemak spelen,ook angry-birds 2. (Nou ja ik speel ze niet, de kinderen of bezoek soms...)
Ik heb er wel (al bij aankoop) geheugen bij in gezet (sd kaartje), maar dat was (dacht ik) rond de 10 euro. Ik kan woordfeuden zoveel als ik wil,internetten ook best snel en mijn mail lezen etc.etc.
Het enige dat minder is,is dat hij langzaam opstart (ong.3 minuten), stukken langzamer dan de samsung van mijn man. Voor de rest doen ze amper voor elkaar onder.
En dat opstarten doe ik in principe maar 1 keer per dag, dus dat is geen erg groot probleem. Wel is de samsung gelikter en zou hij beter tegen een stootje kunnen (geen ervaring, zeggen mensen die er meer van weten en vergelijking hebben..), maar wij vinden het ook ingewikkelder om b.v. apps te verwijderen, het is wat complexer,omslachtiger met de samsung.
Mijn man had 'm een paar maanden toen ik die van mij kocht, dus qua leeftijd komen ze uit dezelfde periode. Alleen kostte die van mij nogal wat minder
Qua snelheid zijn ze dus hetzelfde.
Apps downloaden doe ik nooit op die van man, dus dat weet ik niet, maar voor zover ik weet heeft hij dezelfde apps ong. als ik op dat goedkope ding.
Voor mij is dit genoeg, het is maar voor 'erbij' en ik heb liever zoiets,zodat ik over een jaartje ofzo weer een andere kan kopen....Kan deze door naar de kinderen.
Intertoys heeft alweer 3 nieuwere versies te koop gehad, dus w.s. zijn die weer beter,uitgebreider dan die van mij. Qua prijs zijn ze ong. nog hetzelfde. 2 maten hebben ze meestal,de grote is rond de 175, kleiner 150 euro. Als ze in de aanbieding zijn gaat er 25 euro vanaf.
Toen ik ooit de eerste kocht heb ik gewoon in allerlei winkels geprobeerd. Overal allerlei soorten, best soms lang....Vaak is er wel een 'probeerversie' waar je gebruik van kan maken. Anders kun je het vragen.
succes ermee
groeten albana

Mijn dochter van 9

Heeft deze op haar verjaardag gekregen: http://www.intertoys.nl/games/qware-tablet-7-inch-pro3-581520.html
Prima ding, ze kan er goed mee uit de voeten. Zijn grote broer staat ook op de site.
Waar je vooral op moet letten is het soort scherm. Een capacitive scherm is een scherm die je met je vinger kan bedienen. Het andere soort scherm (ben even de naam kwijt) kun je alleen maar met een pennetje bedienen.
Ik vind het prima geschikt voor een kind van 9.

Brasso

Brasso

22-01-2012 om 14:11 Topicstarter

Bedankt

Goede tips, daar kan ik wel wat mee! Bedankt, ik ga toch eens bij de Intertoys kijken.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Thursday Next

Thursday Next

22-01-2012 om 21:40

Hema

een vriendin van me heeft de tablet van de hema, 100 euro. Volgens mij alleen online te koop. De nadelen die hierboven genoemd zijn (trager, niet zo gevoelig bij aanraken) heeft deze ook, maar hij bevalt haar goed. Ik heb er even mee gewerkt en vond het niks, maar ik ben gewend aan een iphone. Vriendin heeft er verschillende apps op, wordfeud, angry birds en zo.

Ilva

Ilva

23-01-2012 om 14:20

Kruidvat en bart smit

Bij het kruidvat is er vanaf morgen 1 in de aanbieding (89 euro geloof ik) en bij Bart Smit is er 1 voor 99,99 (normaal 179,99). Ik weet niet of ze goed zijn maar kijken kan altijd.

Marktplaats

Je zou er ook voor kunnen kiezen een tweedehand Ipad 1 of 2 te kopen op marktplaats dochter van 13 heeft zelf een Ipad 2 gekocht van haar geld en is er nog steeds superblij mee.

Lisetje

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.