Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Asa Torell

Asa Torell

12-11-2011 om 23:04

Telefoon-advies

Mijn 'oh-ja-die!' oersterke 6310 nokiaatje is nu toch echt bezig de geest te geven, snif. Wat zal ik nu eens doen? Voor 25 euro een vervangertje aanschaffen dat ongeveer hetzelfde kan? Of de overstap naar de smartphone wagen?
Voor dat laatste hier alvast een paar vragen:
Begrijp ik goed dat je die dingen dagelijks urenlang moet opladen? Of geldt dat alleen maar voor bepaalde modellen?
Waarom lopen de prijzen uiteen van ca. 150 tot ca. 400 euro? Waarin zit hem het verschil? (afgezien van apple-mania, want ook andere merken hebben dure modellen).
En voor verwoed mobiel internet gebruikers: hoe houd je dat enigermate betaalbaar? Ik heb nu een prepaid en ik neem aan dat zo'n tegoed als sneeuw voor de zon smelt als je het voor internet gebruikt. Of misschien kan het zowiezo alleen met abonnement? (ja, ik ben echt een totale leek maar dat was al wel duidelijk ).
En tips voor meer dingen om op te letten bij de keuze zijn natuurlijk welkom.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

12-11-2011 om 23:48

Ja elke dag opladen

De mijne ligt nu ook aan het lichtnet te slurpen...
Ik heb een Samsung Galaxy SII en ik vind het geweldig. In een test in de consumentengids kwam deze telefoon als beste uit de bus. Dus dat ik er zo tevreden mee en over ben is blijkbaar terecht.
In mijn abonnement zit 1 gb internet en om eerlijk te zijn blijk ik daar bij lange na niet aan te komen, als ik over de 300 mb ga is het veel, terwijl ik behoorlijk vaak op internet zit. Thuis gebruik ik wi-fi, dus dat scheelt. Omdat ik in mijn abonnement onbeperkt kan sms'en maak ik daar heel makkelijk en vaak gebruik van, dat scheelt weer belminuten, waardoor ik ruimschoots met 100 minuten per maand toe kan.
Omdat er zoveel mogelijkheden op een smartphone zitten verbruikt hij veel energie, dat is een feit. Op mijn werk laad ik de telefoon op via mijn computer, thuis gewoon via de adapter.
Naast dat het gewoon een ordinair leuk speleding is, ben ik er in praktische zin ook erg blij mee. Sms'en vind ik met deze telefoon veel overzichtelijker dan met mijn oude telefoon. Alle berichtballonnetjes staan onder elkaar in beeld, dus als je meerdere berichtjes over en weer plaatst ontstaat er een soort chat. Hetzelfde geldt voor Whatsapp. Veel apps vind ik lekker overzichtelijke toepassingen en nu ING een app heeft gelanceerd voor internetbankieren ben ik helemaal gelukkig. Ik kan overal waar ik ben geld overmaken en ben niet meer afhankelijk van tancodes. Ideaal.
Ik denk eigenlijk dat ik niet meer terug kan naar een gewoon mobieltje. Ik ben verpest

Ligt eraan wat je ermee doet

Ik heb een androíd sony ericson. Geen internetabbo, alleen sms en iets beltegoed. Ik internet thuis over de gewone internet aansluiting en op het werk (ook wifi) en soms als ik op vakantie ben (ook ergens inloggen op wifi).
Ik luister muziek ermee(op werk+op fiets) en sms behoorlijk veel en whatss-app ook nog (thuis) en speel woord-feud(thuis)en twitter ook nog wel 's.
Omdat ik niet de hele dag op internet ben is mijn stroomverbruik ook niet zo groot. Ik laad 'm 1 keer in de 2/3 dagen op,uurtje en is weer vol.
Maar goed thuis gebruik ik ook erg veel mijn tablet........
groeten albana

Iphone 4

Ik heb een iPhone 4 en een wekker waar ik heb op aan kan sluiten. s-Nachts laat hij dan altijd op en bovendien kan ik met een zelf gekozen muziekje wakker worden. Elke dag opladen is wel nodig. Maar het laden kost eigenlijk maar een uurtje ofzo. In de auto wel wat langer. Verder een ideaal ding. Ik heb hem nu 10 maanden. Met een abonnement met onbeperkt internet. Dat kan nu geloof ik niet meer.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Htc wildfire s

Ik heb zitten rekenen en toen bleek dat ik veel goedkoper uit was als ik een telefoon los kocht met een simi-only abonnement. Telefoon dus gekocht bij Wehkamp (was toen de goedkoopste) en een sim-only abonnement via Telfort. 100 sms en 200 belminuten voor nog geen 8 euro. Bewust geen internet, thuis staat de laptop de hele dag aan, op mijn werk heb ik gewoon internet en ik zie niet in waarom ik onderweg zou moeten wordfeuden

Eén keer per 2 dagen opladen en dat is het. Eigenlijk net als Albana dus.

Asa Torell

Asa Torell

14-11-2011 om 21:45

Kosdah?

Ik merk dat ik toch wel neig naar de 25-euro keuze (moet ook net bezuinigen, goeie timing). Zo'n smartphone lijkt natuurlijk pas onmisbaar als je 'm eenmaal hebt . Maar wat mis ik volgens jullie wat echt ultrahandig is (aan wordfeud waag ik me maar liever niet! Mijn doelijstjes zijn al zo lang...).
Mocht het wel een smartphone worden, dan ben ik nog steeds benieuwd waarom die meer dan ca. 150 euro zou moeten kosten, wat is de meerwaarde van duurdere modellen?

Op vakanties

Ben ik altijd erg blij met m'n smartfone en ook als je ergens erg lang moet wachten en er is wifi (komt toch steeds vaker voor)b.v. op vliegveld of in ziekenhuis. Soms download ik dingen die ik later bekijk als ik me verveel........
Ik vindt het ook erg prettig dat er een goed fototoestel op zit.
Ik ben nogal vergeeterig en nu heb ik m'n fototoestel en enigins 'tijdverdrijf' altijd bij me.
Maar of je daar 150 euro voor over hebt ligt ook een beetje aan je eigen leven. Bij ons komt het nogal eens voor dat we reizen, ook wel eens voor een weekendje en dan bestaat toch een boel weekendtijd uit 'wachten' en waar we ook zijn, ik kan altijd even online in m'n eigen taal en favorieten en links.
groeten albana

Valkyre

Valkyre

15-11-2011 om 23:31

Ultrahandig:

- maps: ik kan altijd de weg vinden, en kan even snel info opzoeken die ik nodig heb voor mijn werk
- navigatie-app: soort tomtom dus
- omrekenapp (gewichten, lengtes etc)
- woordenboek altijd bij me
- mail checken op mijn aaifoon
- gratis via internet bellen (Viber), skypen (dan is het wel handig als er 2 camera's op zitten) en whatsappen (ik heb nog onbeperkt internet)
- ik kan altijd alles vinden
- ik houd To Do-lijstjes bij op m'n telefoon (maak vrijwel dagelijks een back-up) dus ik hoef niet te piekeren of losse briefjes over te schrijven in mijn agenda
- agenda synchroniseert met mijn mac, geen papieren agenda meer nodig
- zoekfunctie voor alles: zo vind ik mijn IKEA-lijstje weer terug
- ik heb altijd een camera bij me om een foto van mijn kind te maken (dus kies er een met een goede camera!!)
- OO-app!
- facebook (veel vrienden en familie in het buitenland)

En je kunt er ook mee bellen

groet, Valkyre
Vanaf de aaifoon dus

Valkyre

Valkyre

15-11-2011 om 23:33

Oh ja

En een paar apps waar ik mijn zoontje zoet mee kan houden als ik geen oppas heb tijdens koorrepetities (dierenmemory, tekenapp, zappelinapp).

groet, Valkyre

Dealdirect

Mijn vrouw heeft de galaxy gio. Voor 15 euro bij dealdirect.nl

De 250 mb die er bij zit is zat voor wat internetten en whatsappen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Asa Torell

Asa Torell

17-11-2011 om 09:26

Aha

Volgens mij is het vooral handig als je veel onderweg / niet op een vaste plek bent. Als ik het zo lees. Moet ik even nadenken of dat de komende tijd meer op mij van toepassing is (nieuwe functie). Wat verveling betreft, daarvoor heb ik op reis altijd de onvolprezen detective mee, dus ik verveel me eigenlijk nooit.
En die navigatie-apps: betekent dat dat het altijd op de nieuwste stand is? Gratis? Want ik heb al een tom-tom maar die begint inmiddels af en toe fouten te maken. Dus dat zou wel echt een bonus zijn!

Asa Torell

Asa Torell

17-11-2011 om 09:27

Oja

Iedereen veel dank voor jullie uitgebreide reacties!

Navigatie-apps

Kijk daar wel mee uit. Mijn collega had pas een nieuwe telefoon en ging erg enthousiast allerlei landen downloaden. Gevolg: een rekening van 500 euro.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.